• janson77

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Nina: Jag har mitt på jobbdatorn, mailar på måndag.....

• janson77

Jag vill bara ha framsidan till festhäftet tryckt, man man fixa det genom calligrafen, och man kopierar innehållet själv?

Vi tänkte beställa inbjudningskort därigenom oxå, är det oxå bara pärmen (utsidan) man får, och klistrar in texten själv?

• janson77

Nina, snälla, skicka inte mitt vidare, tack....

• janson77

Vi var på ett bröllop i helgen, men ca 50 gäster, det var ca 8 talare och man hann knappt kolla i festhäftet, och ännu mindre sjunga sånger och göra pyssel. Toastmastern gjorde ett kanon jobb, han gick igenom årtal från att brudparet föddes och saker som hänt i väröden fram till bröllopsdagen, det var verkligen kanon.

Han hade även en del fejktelegram som han läste upp, som tex brudgummens gamla blockflöjtsfröken, brudens högsta chef Anitra Steen mm. Så himla roligt!!

Så, jag vill bara säga, och även till mig själv, att ge toastmastern mycket utav kvällen och lägg mindre tid på festhäftet.....

• janson77

Kanske ska tillägga att ett annat bröllop vi var på, med 100 gäster och vi inte kände så många.....då kollade jag igenom hela häftet under middagen som tog ca 6 timmar.....

• janson77

Jag har Monotype Corsiva på nästan all text men lite olika vad texten innehåller om jag har centrerat eller ej. Har även olika färg på texterna så det blir lite mer lättsamt!

• janson77

Esposa: Jag skriver ut på jobbet, gratis, hehe....

Jag har använt BT´s bordsplacering, skrivit vid varje stol: 14. Kalle Karlsson

Och sedan i presentationen
    14: Kalle Karlsson, sambo med nr 23, bror till bruden, och därefter något kort rim om dennes intresse.

• janson77

På denna sida finns en massa mallar, länkar, clipart och annat som man kan ta hjälp av i sitt fixande av festhäfte, lycka till...

hem.passagen.se/majeda/

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??