• Kat77

Hakar du på en 3-dagars diet?

Jag tänkte prova nedanstående 3-dagars diet för att få en kickstart. Någon som vill haka på och dela med sig av sina erfarenheter. Det skulle vara kul att se hur mkt olika personer lyckas gå ned mm. Jag kommer börja på måndag nästa vecka.

Så fungerar den:
    Dieten fungerar med hjälp av en kemisk process. Den får inte varieras eller ersättas med något annat. Salt och peppar får användas, men inga andra kryddor. När exakta mängder inte anges gäller sunt förnuft. Efter tre dagars diet äter man normalt igen, men inte mycket.

Meny:
    Dag 1:
    frukost: 1/2 grapefrukt, 1 rostad brödskiva, 2 tsk jordnötssmör.
    lunch: 1,4 dl tonfisk, 1 rostad brödskiva.
    middag: 2 skivor kött (85 g), 2,8 dl gröna bönor, 2,8 dl rödbetor, 1 litet äpple rivet, 2,8 dl vaniljglass.

Dag 2:
    frukost: 1 hårdkokt ägg, 1 rostad brödskiva, 1/2 banan.
    lunch: 2,8 dl kopp keso, 5 salta kex.
    middag: 2 korvar i bröd, 2,8 dl broccoli, 1,4 dl morötter, 1,4 dl banan, 1,4 dl vaniljglass .

Dag 3:
    frukost: 1 hårdkokt ägg, 1 rostad brödskiva.
    lunch: 5 små skivor cheddarost, 5 salta kex, 1 litet äpple.
    middag: 2,8 dl tonfisk, 2,8 dl rödbetor, 2,8 dl blomkål, 1,4 dl honungsmelon, 1,4 dl vaniljglass.

• Svar på tråden Hakar du på en 3-dagars diet?
  • Fru Henax

Inte för att jag kan nånting egentligen om dieter men... Menar du verkligen att rostat bröd,jordnötssmör, korv med bröd och över en halv liter glass (på bara 3 dagar!) ingår?! Låter inte som nån direkt bantarmat i mina öron...

Men men, det kanske funkar! Hoppas det för din skull! Lycka till!

• Kat77

Eller hur, visst låter det lurigt?
    Fast å andra sidan är det ju inte speciellt mkt mat...

• Lena+Mattias=sant

Det låter som en väldigt osund diet och ett säkert sätt att sätta ämnesomsättningen i olag.

• Kat77

Tror inte du hinner det på 3 dagar ;)
    Dieten kommer från Rikshospitalet i Danmark..

• Lena+Mattias=sant

Vilka tycker de då ska äta den dieten och varför de mängderna och varför är det viktigt att det är exakt? (Alla människor är ju olika)

• Kat77

Jag menade verkligen inte att starta en lång diskussion om denna diet, det var mest bara en kul grej. :)

• Ellte

Men...vad är det meningen att du ska uppnå med detta? Må kass i tre dagar och sedan äta som vanligt igen...vad ska det vara bra för?

• Mrs. Robinson

Fru Henax - Inser du hur kul ditt inlagg var? Jag skrattade rakt ut har i kontorslandskapet :)

En halv liter glass....

Svar på tråden Hakar du på en 3-dagars diet?