Inlägg från: anjo_73 |Visa alla inlägg
  • anjo_73

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Hittade den här tråden nu :) Har inte skrivit jättemycket i den andra, men jag hänger på här ändå!

Vi hade sista svarsdag igår och i stort sett har det funkat bra! Det var två par som inte svarat igår kväll. Ett kompispar till mig och ett kompispar till sambon.

Mina kompisar har jag hört ska komma, men inte fått in något officiellt svar. Ska bara ringa idag och dubbelkolla.

Men sambons kompisar kändes som en besvikelse. Det är ändå en av hans älsta vänner och även om vi väljer att ha bröllopet här i vår nuvrande hemstad (som jag kommer ifrån), så hade vi hoppats att de ska komma. Men det var inte så mycket att de inte kommer, som sättet. De struntade i att svara, trots att de visste om sista datum. Och när sambon skickade en fråga igår kväll, så fick han ett SMS tillbaka. Inget grattis, inget tack för inbjudan. En enda rad, där det stod att de inte kommer. Utan förklaring. Visst - man har ingen skyldighet att förklara sig om man inte kommer, men man kan ju svara iaf. Och kanske tacka för inbjudan?

Fast vi är väldigt glada ändå, så gott som alla kommer och det känns jättekul!

• anjo_73

Det var inget spontant frieri, eftersom han frågade innan om jag ville förlova mig och vi gemensamt bestämde datum. Men när det väl var dags, så blev det inte bara byte av ringar, utan han frågade om jag vill gifta mig med honom.

Jag gjorde klart när vi bestämde angående förlovningen att jag förlovar mig för att gifta mig och ska vi förlova oss, så ville jag att vi också skulle bestämma datum för bröllopet.

Det ville han också, så så blev det :) Inte riktigt inom ett år, men ett år och en månad ungefär blir det mellan förlovning och bröllop.

• anjo_73

bröllopsängeln: Ja, vi gör det! Glädjer oss åt de som faktiskt kommer alltså :)

Det är jättekul att så många kunde komma, men lite besviken förstår jag ju att sambon blir när någon han känt så länge beter sig så...

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)