Inlägg från: Mrs.K |Visa alla inlägg
  • Mrs.K

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

070505, Skogstigern (Stockholm)
    070505, Bens wife (Stockholm)
    070519, Johans2B (Lysekil)
    070519, Mrs.K (Stockholm)
    070526, Lucky_bride (Linköping)

• Mrs.K

Sådär! Nu har vi fått svar från alla förutom tre personer, två av dem (ett par) hade inte fått inbjudan :( Skitpost! *morrar* Tydligen var det inte den enda post som försvunnit för dem senaste tiden :(

Men infon har de nu fått och de skulle bara dubbelkolla så det inte var något bokat redan.

Har köpt en söt gästbok också, en inbunden med tjockt mysigt omslag och med ett hjärta av rosor på framsidan. Älskar den och har spanat på den i många år faktiskt, köpte den i en butik som jag jobbade i för mååånga år sen. :)

Beställde precis löshår på ebay till frisyren, som jag inte ens funderat på hur den ska se ut... Men löshår går ju alltid åt tänkte jag ;)

• Mrs.K

inget frieri i den bemärkelsen faktiskt.. Blev iofs tagen på sängen i samband med funderingar kring förlovning då jag på skoj svarade "kolla på förlovningsringar" då han en morgon frågade vad vi skulle hitta på under dagen å han tyckte det var en bra idé....

Å vi likställer båda sedan tidigare en förlovning med att det ska bli giftemål inom relativt snar framtid (1-3 år typ). Så efter två månader drygt bokade vi en dag för bröllopet... :)

• Mrs.K

Skogstigern: Great minds thinks alike heter det ju!

• Mrs.K

iiiih, kan ingen komma hit å hjälpa mig snöra på mig klänningen?? Fick den igår och provade den två gånger, med hjälp, får inte på mig den själv *skrattar* Vill prova mer!!!! ;)

Tittade lite efter skor tidigare idag, men satan i gatan vad svårt det ska vara att hitta nått som jag gillar...

• Mrs.K

Vi ska ha kyrkligt bröllop med efterföljande middag och fest för ca 40 personer.

Har inte heller valt ut psalmer än... Inte heller in och utmarch....... Eller solosången heller för den delen... Börjar bli dags att kolla runt lite och bestämma sig :)

• Mrs.K

Shit.... *läser Skogstigerns inlägg om utbrändheten*

Jag åkte in akut förrförra fredagen av smärtor till sjukan, fick diagnosen magkatarr/början magsår och hemskickad med losec i massor och värktabletter... (Jobbar sen några månader på ett nytt ställe och tar på mig allt och lite till... Fick tex ihop 60 övertidstimmar på knappa tre veckor när jag hade jobbat på stället i tre månader drygt.....)

Åkte självklart till jobbet direkt på måndagen.. Klarade inte ens av frågan "hur mår du?" av första kollegan jag träffade på morgonen utan tårarna började tokspruta innan jag hann svara... Av nått skäl (läs för mycket att göra på jobbet) så satt jag måndag och tisdag på kontoret och tokjobbade utan att klara av frågan "hur mår du?" då någon frågade.

Krismöte med chefen på tisdagen, hemskickad så fort arbetsdagen var slut (slut enligt mig, ville ju inte lämna över nått till nån annan). Var hemma tre dagar plus lördag-söndag... Kom tillbaka i förrgår och tar mig sakta men säkert upp i samma tempo som innan akutbesöket fast jag försöker att undvika det.... :(

(sorry..... var ju inte meningen att jag skulle kidnappa tråden heller...)

• Mrs.K

Bens wife: Supervacker! Vart hade du köpt den?? *nyfiken*

• Mrs.K

gaaaaah... jag hatar denna tid på månaden.... (sån där vecka ni vet...) *ont* Så senaste dagarna har det inte blivit en endaste bröllopsfundering... :(

Har försökt titta på festprogrammet och få till nått mer än menyn, men icke..

Förra helgen däremot shoppade vi öl och sprit i massor till festen. Dessutom köpte vi köttet vi ska tillaga! Så nu är de viktigaste delarna till festen klara ;)

Dessutom köpte jag min "bröllopsparfym" Nina från Nina Ricci, vattenfast mascara så jag kan stortjua så mycket jag vill utan att få svarta rännilar på kinderna ;) Sen så hittade både jag och sambon skor till bröllopsdagen! Så skönt att ha det avklarat! :)

Grattis i efterskott Skogstigern!!

• Mrs.K

Sitter också och pysslar lite med vigselprogrammet nu när solosång och allt sånt är spikat. Det enda som fortfarande inte är bestämt är in resp utmarsch, men vi tar nog något "standard" som Mendelson eller hur han nu stavar ;)

Fast jag börjar bli lite orolig och funderar på om det kan vara så att vi lagt till för mycket småsaker under vigseln... Vi ska ha två solosånger samt en diktläsning, dikten är iofs ganska kort men ändå... Blir det för kort om tid för det vi vill ha?

• Mrs.K

Lena+Mattias=sant: Ja,d et är ju helt sant *skrattar* ;)

jag räknar med att vi har 30-45 minuter på oss i kyrkan... Fast jag har ju noll koll på vad "standardgrejjerna" tar.. Dvs det vi verkligen ska ha med enligt kyrkans regler.. Men va tusan, inte kan väl två sånger och en kort dikt ta mer än 10 minuter totalt... Låtarna får snitta 4 min per styck och dikten två minuter.

*funderar så det knakar just nu och skriver samtidigt vartenda ord som ploppar upp i skallen* ;)

• Mrs.K

Varma lyckönskningar till er som har den stora dagen i morgon!

(Själv ska jag våndas i två veckor till ;))

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)