Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Å vad bra. Tråkigt om den hamnar för långt bak så vi inte hittar den igen.

Hur går det för er med planering mm?

För vår del känns det okey. Har fått skickat in papperen till Skatteverket nu. Har dessutom fått reda på att det är en vigsel två timmar innan oss. Funderar på att kontakta dem för att se om vi skall dela på kyrkodekorationerna. Eller verkar det småsnålt? Mest för tidens skull. Vi lär ju inte få komma in och dekorera tidigare direkt...

Börjar fundera på det här med svensexa och möhippa nu med. Undra om och när....Spännande...

• Johans2B

Okey jag fyller på:

070505, Skogstigern (Stockholm)
    070519, Johans2B (Lysekil)

• Johans2B

Nu har vi fått beställt en Bröllopsgäst bok från adlibris vi oxå. Fast nu kostade den mer är 98...159:- fick vi ge. Helt okey.

Funderar på att beställa en cake-topper från Kakburken.se Den som ingår i Cirkel of Love serien. Har ni funderat på vad ni skall ha förnågot? Tycker den är snygg, och dessutom så kan man ha den som prydnad sen tänkte jag. Inte för att vi har mycket prydnadssaker framme, men kanske den....

Annars är det lugnt på planeringsfronten för vår del just nu. Funderar en massa gör jag dock...

• Johans2B

Här var det inget frieri utan vi gjorde som Bens och kom fram till det gemensamt. Då hade vi dock varit förlovade i ett och ett halvt år och har två barn ihop.

Helgen har varit lugn annarsutan någon direkt bröllopsfixning. Fick kollat på svärmors pärlhalsband och hittade ett som jag lånat hem och skall prova till klänningen.

• Johans2B

Bens wife,

Var har du köpt underkläderna? Du kanske har skrivit det innan, men jag kommer inte ihåg att jag sett något.

Behöver börja kolla på underkläder själv. Pust, tycker det är jobbigt att prova BH. Svårt att hitta riktigt bra.

• Johans2B

Bens wife,

Jättefina underkläder, men hur funkar det med storlekarna egentligen... Är nog lite trög...

• Johans2B

Nu har jag fått beställt material till våra placeringskort på Panduro. Det blir enkla kort i samma papper som inbjudningar och festhäftet som vi stämplar med gästens namn i guld och sätter ett litet guldhjärta på. Våra färger är ju guld och pärlor.

Hittade även guldsiden band på sybehörsaffären att dekorera blockljusen med. Så nästa vecka blir det till att börja pyssla.

Det "jobbigaste" som återstår är nog gästpresentationen tycker jag. Vilket tycker ni är jobbigast av det ni har kvar?

• Johans2B

Offert kan man ju alltid ta in, så att man kan räkna lite på det. Vi har bokat ett par nätter på Varberg Stadshotell och Asia Spa. Det skall bli lungt och skönt, bara vara. Sen vill vi göra en Thailandsresa. Men det får bli nästa höst tillsammans med våra barn.

Vår meny har vi redan provsmakat. Kanongod, ser framemot att få äta det igen. Vad skall ni ha för mat? Vi har bestämt oss för kavring med räkröra, löjrom och havskräfta till förrät samt krabbfärserad rödtunga med gräslöksmos till huvudrätt. Efterrätt har vi bestämt oss för att hoppa över. Nästa helg har vi tänkt provsmaka tårtfyllningar och viner så vi vet vad vi vill ha. Dock inte samtidigt kanske...Vinet har våra pappor tänkt åka till Tyskland och handla.

• Johans2B

Slottet,

Aruba och New York låter inte fel det heller. Hade först en tanke på att vi kanske skulle ta New York men eftersom vi inte vill ta för många dagar, vill spara till sommaren och nästa höst, så fick det bli något närmare, och billigare. Men nån gång vill jag dit ialla fall.

Bens wife, förstår att det känns tungt. Måste vara jobbigt när det är i händerna på annat folk. Mitt stressmoment är dock bara mitt och m2bs eget fel...Var skall ni ha er fest? Har nog missat det i tidigare inlägg. Som Skogstigern skiver får du nog telefonterra och mailbomba dem.

• Johans2B

Tänkte oxå att vi skulle börja med våra nödkorgar. Funderar bara på hur mycket vi skall stoppa i dem. Har sett i tidigare trådar att många stoppar i deo, men i vår lokal så är handfaten i utanför själva toan. Hur många kommer att stå där och tvätta av sig? Jag hade nog inte gjort det...

Har fått dekorerat klart våra ljus nu. Jättenöjd. Även sonen 5år vill ha såna på sitt bröllop sa han idag

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)