Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)
I onsdags så hade vi vår första danslektion. Jättekul var det, och svårt. Så det blir nog inte 4 danser som först var tanken, men vi hoppas kunna kombinera valsen med bugg ialla fall.
I onsdags så hade vi vår första danslektion. Jättekul var det, och svårt. Så det blir nog inte 4 danser som först var tanken, men vi hoppas kunna kombinera valsen med bugg ialla fall.
Hej
Det går framåt. men har inte fått gjort något i helgen som jag tänkt mig pga hippa...
Har dock fått köpt lite till toakorgen och håller på och övar på valsen. Får försöka handla resten till korten iveckan.
Helt underbart vacker dikt.
Skogstigern, din hippa lät och kanon. Visst är det en sån känsla med alla vännerna samlade, och detta för min skull.
Vi får ta tag i planeringen imorron känner vi. Nu skall barnen nattas och jag med...
Víckanvicky, tur att det finns de som har vana av sånt när man själv är så uppe i en ide. Hade ju varit lite snopet att stå där och inse att det inte går att kramas.
Själva så har vi övat på brudvalsen här hemma ikväll och gjort klart placeringskorten. Tänkte även skriva en lista på vad som behöver fixas och handlas.
Snart är det vår dag!!!!!!
Hej alla,
Presenter har jag helt förträngt...vad jobbigt, nu får vi börjar fundera på det oxå. Det är egentligen våra syskon som skall vara toastmasters som det gäller. Våra föräldrar har vi redan köpt (och gett) biljetter till Mamma Mia på Scandinavium. Tärnan betalar vi hotellövernattningen för. Kanske att jag skall köpa en liten sak till henne.
Har ialla fall fått OK på våra vigselprogramm, så nu skall de skrivas ut. Hur många skall man göra? En per gäst + lite extra? Sen kom jag precis på att jag måste göra klart servettringarna. Tror nämnligen att det saknas 5 st.
På vår lista står:
Innehållet till toakorgarna
Strumpor till alla (mig, m2b + barnen)
Sånghäftet
Vigselprogrammen
Servettringarna
Engångskameror
Morgongåva till M2b (tror ialla fall att han skall få en...)
Vin och sprit (men det fixar våra pappor i tyskland)
Göra klart gästpresentationerna
Puhhh, hoppas det är allt, men jag har säkert missat nåt....
Bens wife,
Hur gick det med dina rosblad? Fick du bort doften? Har fortfarande inte fått köpt några....
Funderar på om vi skall välja röda glasstenar istället. De lukar ialla fall inte...
Smidigt, har samma fundering. Bara det att närmaste IKEA ligger en timme härifrån....
Borde kanske göra så när det gäller presenterna. Är bara lite orolig att vi missar det helt då...
Nu är det inte långt kvar för somliga här...är lite avis, längtar så tills det är vår tur. Fast vi har lite kvar att fixa med.
Bla så har det strulat med min ring. När vi var och skulle hämta den i fredags så var den felaktig. Den var inte lika hög som förlovningsringen ibasen. Nu är jag lovad att den skall vara klar tills på tisdag. Hoppas verkligen det annars så kommer jag bli superstressad.
Idag är våra pappor i Tyskland och shoppar för fullt. Får ringa dem snart och kolla att de får tag på allt. Själva skall vi tillbringa kvällen med att printa ut vigselbladen och omslagen till sånghäftet. Sen har vi gott om vikjobb...
Sen är det handling som återstår innan vi är klara. Har tänkt försöka få fixat mycket sånt ihelgen...
Hur går det för er? Är allt under kontroll?
Lycka till på lördag alla ni 5/5 om jag inte hinner skriva till er imorron.
Kram på er!
Sitter här och skriver ut igen... Håller dessutom på och försöker få till bordsplaceringen i BTs verktyg....
Sen har vi 3 (tre) gästkommentarer kvar som vi inte får till...Usch vad jobbigt. I helgen så får det bli shopping, dock bara grejer till bröllopet. Sen är nog pengarna slut!
Nu kan man nog släppa tummarna för de som gifter sig idag...här i väster har solen lyst så gott som hela dagen.
Själva så printar vi fortfarande... och skriver rent bordsplaceringen och gästkommentarer till sånghäftet.
Annars har det inte varit mycket bröllopsgöra idag, utan mest trädgårdsröj. Får se om jag inte kan få handlar i morron istället. Skall köpa skor till min tärna då.
Bens wife,
Låter verkligen som om ni har haft en underbar dag. Vad härligt. Jätteläcker frisyr hade du. Väntar med spänning på fler kort....Kul att dansen blev bra, ni hade ju övat en del oxå. Ett stort GRATTIS till er bägge.
Lena+Mattias=sant,
Vad härligt att bara ha två dagar kvar. Blir lite avundsjuk. Själv så är det 12 dagar kvar. Har ni läget under kontroll eller är det mycket kvar?
När och vart går resan? Åker ni direkt efter vigseln?
Själva så åker vi på måndagen två nätter till Varbergs Stadshotell och Asia Spa. En längre resa med barnen blir det senare. Då är Thailand målet.
Lena,
Va läckert det låter. Spännande att inget veta.
Lena+Mattias=sant
Lycka till imorron på er stora dag. Hoppas ni får en underbar resa oxå, vart den nu bär...
Själva så håller vi på och syr ihop allt nu. Hade sista danslektionen idag, så nu får vi öva själva här hemma. Placeringskorten är klara, vigselprogrammen med. Sånghäftet har vi ju delegerat bort och det lär vi inte få se innan den 19.e förstod jag precis.
Var och provade min ring idag. Helt underbar blev den. Skall hämta den och m2bs på fredag.
Har fått köpt en av tre tackpresenter. De andra två vet jag vad vi skall köpa. Skönt!
Stämde av med konditorn imorses och även med han som skall köra oss i sin gamla bil.
Skall bli så kul, jag längtar efter vår dag!
somsom,
jättefin var den. Har fått hem min ring oxå nu. Den är i vitguld med en sten. Är kanonnöjd. Längtar tills jag får ha den jämt.
Bara en knapp vecka kvar. Och nu har vi inte mycket kvar att fixa med. M2b har kört ut ett första lass idag. Jag handlade klart allt utan presenter till toastmasters igår. Men nu har vi bestämt att köpa ett varsit cyklop och snorkel till dem. Skall fixa det imorron.
Hur går det för er?
Grattis pralm, hoppas ni hade en underbar dag. Har du några bilder att visa???