Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

beach: Vi ska provsmaka tårtor hos Cake&Design i Vallentuna, deras tårtor är outstanding! Värt varenda krona!

Japp, jag har redan gjort vigselprogrammet men det existerar bara i datorn än så länge. Vi ska klistra in inlagor i dubbelvikta kort, och det är korten som är klara. Själva program-texten väntar vi med att klistra in tills prästen sagt sitt, bara för säkerhets skull. Fast det borde gå bra, vi har valt vanliga psalmer och har bara ett solonummer.

• Skogstigern

Bens wife: Era tårtor låter smaskiga, det blir nog en bra kombination. Speciellt passionsfrukten, den har lite syrlighet i sig som säkert blir frisk.

• Skogstigern

Godmorgon och tack tjejer!

Jag blev väckt i morse med sång i sovrummet, sedan fick jag min present. Ett snöre...! Sambon hade sprungit runt under morgonen och rullat ut det! Katterna var instängda i ett badrum eftersom de vägrade låta snöret vara.

Snöret ledde till garaget så vi fick dra på oss morgonrockarna och ge oss ut. Väl ute i garaget hittade jag vad som var i slutet... En marsvinsbur!! Jag ska få ett marsvin!!

Så här sprallig har jag inte varit på många år, jag går bara och flinar och säger "jag ska få ett marsvin" här hemma. En underbar start på en härlig dag!

Hoppas ni får en riktigt skön dag! Får se om jag hinner skriva något mer, nu ska jag gå och baka drömmar.

Kram från en lycklig tjej som SKA FÅ ETT MARSVIN!!!

• Skogstigern

Godkväll alla brudar!

Nu har gästerna gått och jag känner mig riktigt firad! Jag har hittat mina marsvin också, det blidde visst två!

Här är de om ni vill se:
    kopochsalj.eniro.se , sök på marsvin i Stockholm. Ni hittar dem på rubriken Säljes 2 st marsvin pga allergi. Länken var för lång för att kopiera in här, det skulle spränga sidan... Känns jättekul att kunna ta två st från ett hem där de inte kan vara längre!

Ha en riktigt Glad Påsk!!

• Skogstigern

Lena+Mattias: Vi ska vara hos frissan kl 10 och vara klara 13.00. Det är bara min tärna som ska fixa håret, jag ska sminkas. Men en timme totalt känns stressigt tycker jag. Om du kan så föreslår jag att utöka tiden till det dubbla!

Lycka till!

• Skogstigern

Bens wife. Hurdags är du uppe på morgnarna!?

Synd att du är allergisk, sånt är jobbigt. Jag är så glad att ingen i familjen har allergier, vi har klarat oss helt och hållet!

Vad ska ni göra i påsk? Vi åker till min mamma idag, det ska bli kul. Hon fyller år imorgon så då ska vi fira henne lite. Och de ska fira mig.

• Skogstigern

Vi har det mesta under kontroll, visst har vi saker kvar att göra men inget som är ett måste just nu. Så några dagar kan man ta det lugnt och fira födelsedag och fundera på husdjur istället!

Igår var vi och smakade tårtfyllningar och kom fram till en ungefärlig skiss på bröllopstårtan. Sedan litar vi på hon som ska göra tårtan, hon vet ju bättre än vi vad som blir snyggt!

Det är samma sak med brudbuketten och de andra blommorna. En kompis ska fixa det och vi pratade om vilka färger vi vill ha i höstas någon gång. Sedan dess har vi släppt det, hon är florist och vet vilka blommor som blir snygga. Vi litar på att hon gör ett bra jobb!

Vi satt och pratade igår om varför det känns så lugnt. Men vi tror att vi anlitar leverantörer som vi släpper när vi har sagt vad vi vill ha, vi litar på att de fixar saken på bästa sätt. Så var det både när vi byggde hus och nu när vi ska gifta oss. På så sätt är det jätteskönt att ha möjlighet att leja bort det mesta, själva kan vi koncentrera oss på små detaljer och pyssla i den takt vi vill!

• Skogstigern

Glad påsk tjejer!

Tack för alla grattningar! Det värmer gott att man har sådana vänner!

Vi är nu hos min mamma, kom igår. Vi firade henne imorse med sång på sängen, hon har inte blivit väckt så av sina barn sedan vi flyttade hemifrån och hon pratar och tackar för det fortfarande. Jättekul att vi kunde sova över natten före hennes födelsedag!

vickanvicky: Vad häftigt med blommor som går runt ryggen! Jag såg en sådan bild i en tidning, det är verkligen annorlunda. Kommer att bli läckert!

Om du vill ha ideer eller hjälp med halsband förresten så säg till, jag gör mycket smycken själv. Om du hinner och vill kanske du vill göra ditt halsband själv?

• Skogstigern

beach: Vad spännande med secretbox-korten! Blev de bra? Hur kändes det att titta på dem? Kan tänka mig att man får en extra kick av att se sig själv på fina foton.

• Skogstigern

Klart vi ska hänga kvar i maj-tråden även om vi har en egen 5-maj-tråd nu!

Har ni sett snön tjejer? Vad är det för väder!?

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)