Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Bens wife: vi köpte vita blockljus på Ikea, de var klart billigast, sen så har jag köpt guldfärgade sidenband som jag satt runt och fäst med en nål med pärla på huvudet. Detta gjorde jag på hälften av ljusen. Den andra halvan tog jag guldfärgad ståltråd och satte fast pärlor i olika storlekar med lite mellanrum. Lindade sen detta runt ljusen. Det blev 3-4 varv per ljus. Skall ställa ljusen på glasfat från Ikea. Kan ta kort och lägga ut när jag kommer hem om du vill kika.

• Johans2B

Bens wife: Tror du att spraydeon kommer att användas eller är den bara med ändå? Får se hur stora korgar vi får tag på. Blir de stora kan jag ju alltid fylla ut med deo, har svårt att tro att någon ställer sig där och tvättar av sig...

• Johans2B

beach, de brukar även kallas WC korg. Dvs korgar som står på toan och innehåller det mesta som kan komma att behövas. Ex alvedon, plåster, nål och tråd, tandtråd, tandpetare, nylonstrumpor, deo mm.

Det finns en tråd som heter "WC-korg", tror jag, som hade en massa bra tips och dessutom bra rim att skriva på.

• Johans2B

Jag föreslog för m2b att vi skulle dansa ett potpurri (heter det så) på olika låtar. Men det ville han inte...han tyckte inte vi var tillräckligt duktiga för det...Så vi får nog be svärföräldrarna om en kurs i vals. Och börja öva hemma vi med.

• Johans2B

Allt som allt så går nog vårat på ca 100 000. Vi delar på kostnaden för festen med våra föräldrar, men våra privata kostnader betalar vi själva. Mycket pengar när man tänker efter, men förhoppningsvis så gör man det bara en gång.

Nu har jag lagt ut bilderna på ljusen på vår hemsida. Har även lagt ut en bild på vår provdukning. Det skall vara en röd ros i vasen. Men vi tycker det verkar saknas något. Funderar på murgröna eller att strö röda rosblad. Vad tycker ni?
    mimmi-johan.weddingannouncer.com/
    under planering och lösenord BT

• Johans2B

Bens wife,
    Tack, jag är oxå innen på rosblad men m2b snackar om murgröna... Ev att vi kan plocka murgröna ute hos hans faster. Tänkte testa ganska snart och se hur det håller sig. Trist om det börjar vissna innan festen är slut.
    Vet du var man kan köpa storpack med rosblad?

slottet:
    Vi har inte heller bestämt oss ännu. Men det lutar åt Ted Gärdestad och Ulf Lundell. Sen gillar jag Sara Löfgren, men henne har inte min m2b blivit lika förtjust i...Vi skall dessutom bestämma trumpetsolo. Någon som har något tips?

• Johans2B

Slottet.

Grattis på födelsedagen!!!!

Försöker få min m2b att bortse från Sara och försöka föreställa sig vår solist istället. Får se om det lyckas. Texten är så fin.

• Johans2B

Låter som en jättemysig födelsedag. Kul att ha fått sett ringen. Jag väntar med spänning på min. Det är en vitguldsring med en diamant i en rund infattning som ligger över min förlovningsrig som är i rödguld.

• Johans2B

Bens wife:
    Va kul. Vårt OSA datum är på måndag och nästan ingen i min släkt har svarat. Jag har egentligen ingen lust att påminna dem/höra efter utan bara skita i dem hädanefter!!! Fast det är kanske lite känsligt, tror att jag ber föräldarna stämma av med dem hur de tänker göra.

• Johans2B

Hej tjejer,

Vi funderar oxå på Du är allt. Sen skall vi ha en sång till. Det lutar åt Ted Gärdestad eller Ulf Lundell. Får nog inte med m2b på Sara Löfgren även om jag kämpar....

In och utgångsmusik har vi inte vallt ännu. Lyssnade på Abbas Arrival, den är jättefin, men vi har en kille som skall spela trumpet och då känns det som om vi skall ha en trumpetlåt istället. Skall även ha en trumpet låt under vigselakten. Svårt det där, är så dålig på musik och trumpet lyssnar vi ju aldrig på även om det är jättefint.

Fick köpt underkläder i helgen när jag var i Göteborg. Är sugen på att få använda så fina underkläder med en gång. De vanliga blev med en gång väldigt trista...

Imorron är vår OSA dag. Har fortfarande en stor del av min släkt kvar som inte svarat även om de nu börjar vakna till ialla fall....

Har inget annat tips på rosenblad än Ikea. Är själv på jakt efter röda och vill gärna ha i storpack....

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)