Inlägg från: Lena+Mattias=sant |Visa alla inlägg
  • Lena+Mattias=sant

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Jag har beställt min brudbukett idag. Hon frågade om jag skulle ha en cursage (eller hur det nu stavas), ska man ha det till frack?

Visst är det underbart med vår (18.2 grader på vår balkong!) synd att det finns negativa sidor som det Beach råkade ut för oxå.

• Lena+Mattias=sant

Johans2B: Det är nog bara om de är inblandade i cermonin. Annars kan jag inte förstå varför de ska ha det.

• Lena+Mattias=sant

Vi kommer ha ca 30 gäster till vigseln och efterföljande lunch på resturang. Det är en borgerlig vigsel som kommer ta 20-30min. På kvällen gå vi ut på en av stans dyraste resturanger själva och dagen därpå åker vi på bröllopsresa och är borta 10 dagar. Efter det har vi en större fest, ca 60 gäster, i en hyrd lokal med egen lagad mat och catering. Det blir trerätters, tårta och sen dans.

• Lena+Mattias=sant

Johans2B: halstablett, något mot halsbränna kanske. Gärna handkräm för iaf jag for ibland jättetorra händer. Fläckborttagare var ett tidigare tips jag har sett.

• Lena+Mattias=sant

070505,
    Skogstigern (Stockholm)
    Bens wife (Stockholm)
    070509,
    Lena+Mattias=Sant (Göteborg)
    070512,
    Söta_bruden (göteborg)
    Slottet (Åhus)
    070519,
    Johans2B (Lysekil)
    Mrs.K (Stockholm)
    070520,
    Fröken lycka (Borås)
    070526,
    Lucky_bride (Linköping)
    Bröllopsängeln(Stockholm)
    Vickanvicky

• Lena+Mattias=sant

Min klänning är nästan kvar, bara lite finjusteringar i knäppningen och i underkjolen. Ska ha den förhoppningsvis sista provningen torsdag nästa vecka.

Ska sy det sista på klänningen i morgon och förhoppningsvis sy maskinsömnaden på näbbklänningarna så jag kan lämna handsömnaden till min syster (hennes barn och hon ville det)

• Lena+Mattias=sant

Skogstigerna: grattis. Va skojigt att du ska få ett marsvin. Det skulle min pojkvän gärna ha men han är allergisk...

Johans2B: Det finns djur som inte ger allergier. Djur som saknar både päls och fjädrar...

• Lena+Mattias=sant

Förresten: Hur mycket tid avsätter ni till smink, hår och påklädning? Är det lite med en timme totalt?

• Lena+Mattias=sant

vickanvicky: rosor, kallor?

Vi har ledigt från planerandet även om vi ligger lite efter. Det är rollspel hela helgen :)

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)