Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Hej,

Vi kommer att bli 78 personer inkl oss själva och våra barn, de flesta gästerna är våra vänner. Ingen av vännerna tackade nej så det blir jättekul!
    Vi kommer att ha festen i hyrd lokal dit vi caterar mat och köper dryck i Tyskland. Vi kommer oxå ha ett band som spelar. Vigseln kommer att vara i Lysekils Kyrka. Med en kollega till m2b som skall spela trumpet och en inhyrd solist. Funderar på att hitta en dikt som min tärna skall läsa.

På fredag skall vi träffa prästen och kantorn och se hur upplägget i kyrkan skall se ut. Sen räknar jag med att vi skall kunna börja göra vigselprogrammen.

• Johans2B

Glömde, bröllopsresan blir till Varbergs Stadshotell och Asia spa under två dagar.

Vi tänker sen göra en längre resa till Thailand nästa höst och ta med oss våra barn.

• Johans2B

Låter jättefint. Jag vill oxå kika!!!

Skönt att du är piggare. Vilken skillnad måste inte din familj märka när vi märker den här!

Jag vill oxå ha mail, skulle vara perfekt. Vi skall ju träffa prästen och kantorn på fredag. hagglund.maria@telia.com

• Johans2B

Tack så jättemycket för din sammanställning. Kanon att ha.

• Johans2B

Skogstigern,

Tack vare dig gick det jättesnabbt att få ihop vigselbladet. Det är redan klart! Nu har jag dock inte stämt av med min sambo att han gillar de låtar jag valt..... Men det är nog inget problem.

• Johans2B

När det gäller planeringen så är det nog jag som håller i pinnen...Allra helst ikväll när det är fotboll på TV. Nåt som jag tycker är trist att kolla på och m2b inte kan missa.

Du behöver inte be om ursäkt för långa mail. Allra helst inte när det är något som vi alla kan behöva läsa och ta till oss av. Jag har varit nära att hamna där du är för många årsedan. Men då lyckades jag bromsa genom att byta jobb och flytta 50 mil. Men jag var oxå den som jobbade jättemycket under en längre period. Var aldrig ledig utan jobbade kvällar/helger och nätter. Tillslut så var jag så slut att om någon på jobbet frågade hur det var så började jag bara gråta. Då insåg jag och mina föräldrar att något måste göras.

Hoppas att du kan ta er bröllopsplanering i rätt takt ihop med allt annat som kommer med barn/familj och hus.

Kram på dig!

• Johans2B

Bens wife, jättefin dansklänning. Nåt sånt skulle vara kul att ha på bröllopet vi skall på i sommar. Får ge mig ut på stan och börja kika!

Vilken av brudklänningarna skall du ha? Nyfiken....

• Johans2B

Visst är det kul med sport på TV? En fördel är att jag får använda datorn utan konkurrens....samt att jag själv kan styra upp vigseln...Näe där får jag allt stämma av att han gillar vad jag valt.

• Johans2B

Mrs K, Lyd Skogstigernsråd och ta en tidigt kväll, gärna varje vecka. Du behöver det!

Lycka till och kram på dig!

• Johans2B

Bens wife, Garamaj klänningen var jättevacker. Kul att se vad ni valt för klänningar.

Skogstigern, vi har en gammal dator till, men den är kass och är dessutom placerad i vår skrubb/kontor (ombyggd klädkammare) så den vill ingen använda. Alla 4a slåss om denna/bärbar med trådlös router. Tur att barnen sover nu (5 och 3,5)...annars vill de spela Legoracer så snart jag öppnar den.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)