Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Bens wife: Vad du är modig! Hoppas att bilderna blev fina!

Själv tar jag det lite halvlugnt just nu, har inte riktigt orken att svara på inlägg eller fixa för mycket med bröllopet. Men jag har skrivit ett "manus" på dagen till gården och ett "tusen frågor"-dokument som vi betar av vartefter. Dessutom har jag sökt ett nytt jobb!

Imorgon ska vi till gården och gå igenom alla detaljer, det ska bli kul!

• Skogstigern

Johans2B: Vad kul att få inbjudan! Vi har också bröllop att gå på i sommar, både för sambons kusin och för hans syster.

Jag har faktiskt köpt en riktig festblåsa också! Men börjar tveka lite, undrar om den verkligen passar bra... Det kanske blir en klänning till!

• Skogstigern

Bens wife: Tack för att du tänker på mig!

Idag är faktiskt första dagen på nästan en vecka som jag känner för att skriva lite. Jag har tillbringat den senaste veckan i dimma, fick en tablett från min läkare för att kunna sova bättre... Det gjorde jag också, både natt och dag... Så idag har jag bestämt mig för att sluta med tabletten, det är så mycket mer negativt än positivt att äta den! I morse lämnade jag barnen på skola/dagis, sedan gick jag hem och lade mig och kom upp ur sängen kl 15...!

Det är kul att läsa om alla era danslektioner och musikval m m! Vi har bestämt oss för att hasa runt till något vanligt, så får vi se vad det blir. Troligen The power of love med Jennifer Rush, den ska vi ha i tvärflöjt under vigseln.

Alla festprogramskort är klara, nu fattas bara lite av innehållet. Vi har haft avstämning med gården och fått offert från dem, sedan har vi fixat en bordsplacering också. Så sakerna börjar falla på plats. Skönt!

• Skogstigern

Jo, vi har kommit fram till att ha en liten blom-ceremoni också. På väg fram till altaret ska vi stanna till vid våra föräldrar och ge dem varsin blomma, jag har tre lösa rosor vid min bukett som våra mammor ska få och min sambo har tre mini-corsages vid bröstfickan som våra pappor ska få. För er som räknar så är det så att jag har bonus-föräldrar också..

Vi hoppas att det ska bli uppskattat!

• Skogstigern

Vårt bröllop är för 65 gäster inkl barn, då är det tre tjejer i 6-7-års-åldern och två bebisar. Vi kommer att gifta oss på Riddersviks gård i Stockholm och ha festen där också. En tvärflöjts-trio kommer att spela före och under vigseln, till festen har vi DJ.

Vi har eldtema så allt går i rött/orange/gult inklusive klänningen. Det blir kanonläckert!!

De psalmer vi fastnade för var "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi" som är nyskriven. Ingångsmarsch och utgångsmarsch kommer från Urds repertoar, lyssna gärna på www.urdtrio.se. Sedan ska de spela "The power of love" med Jennifer Rush också, det blir nog fint!

Jag gjorde förresten ett dokument med alla psalmtexter på vigselpsalmerna så att vi kunde läsa texterna och bestämma oss. Vill någon ha det så är det bara att säga till!

• Skogstigern

Åh, kan vi få se??

(Nejdå, det är inte varning än... *himlar*)

• Skogstigern

Bens wife: Märks det att jag har slutat med medicinen???

Idag har jag inte sovit, istället har jag cyklat en mil med min sambo, ätit lunch i solskenet, krattat tomten och sått gräsfrö, varit med yngsta dottern och handlat och nu pysslar jag med bröllopet.

Så märks det någon skillnad? Någon...? Lite kanske??

• Skogstigern

Bens wife: Hihi! Känner mig som en kalv på grönbete!!

Men jag lovar ta det lite lugnt också. Någonstans i huvudet finns förnuftet på lut.

Vad har du för färg på den nya klänningen? Köpte du den via nätet eller i butik?

• Skogstigern

Kul! Jag hittade en festblåsa på Scala för några veckor sedan som jag ska ha till ett annat bröllop i sommar. Den är nougatfärgad med guldtryck framtill samt guldtyll som skymtar nedtill, axelbandslös och knälång. Fast jag börjar fundera om den verkligen är så snygg jag tyckte från början... Jag kanske ska köpa något annat?

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)