Inlägg från: Bens wife |Visa alla inlägg
  • Bens wife

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Nu har jag hittat en underkjol jag kan hyra för 400:-, är det nån som vet om det är ett bra pris? Det känns så.

• Bens wife

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag lyckades med det tillsynes omöjliga!!!
    Har nu bokat en underkjol för uthyrning till bröllopet, gissa vad jag betalade???

290:- !!!!!!!!!!!!!!!!
    JIPPI!!!!!!!!!!!! Det är dessutom den underkjol som är sydd för att passa bara min klänning... *gråter en skvätt av glädje*
    Människor o brudaffärer kan vara så himla otrevliga, många säger bara: "vi har inget för den där klänningen". Eller: "Du kan få köpa men det kostar 1500:-"

Så nu är jag glad. (fick springa runt halva stan men det var värt varenda steg)

• Bens wife

Alltså; vad gäller underkläder... *suckar* Jag har jättefina nya vita trosor som hör ihop med en lika fin BH. Jag skulle kunna ha dem tillsammans med ett par vita stayups. Min erfarenhet av stayups är dock att de rasar ner efter ett par timmar. Inte såå kul.
    Så har jag ju beställt strumpebandshållare och trosor (jättefina också) som jag fått, dessa är dock i Ivory, och till de har jag ingen BH. Å andra sidan ska jag ju ha min speciella BH för att klänningen ska sitta snyggt...
    Vad tycker ni?

• Bens wife

Alltså, ingen fattar mitt svammel
    Men antingen köper jag Ivoryfärgade strumpor som jag har till min strumpebandshållare.
    Eller så kör jag på vita stayups och hoppas att de stannar där de ska vara...

• Bens wife

Jag håller med om att åhlens har fina strumpor och bra utbud. Men det verkar som att kvalitet kostar... iofs inget nytt.
    Har svårt att ge över 300:- för ett par strumpor, men det lär väl sluta så
    "Bara det bästa är gott nog"

• Bens wife

Jag får lite ångest när jag tänker på presenter till alla medhjälpare... Vill ge men de är så många som hjälpt till. Blir såå dyrt. Egentligen tycker jag att det är en ära att hjälpa till på bröllop, och jag skulle då inte ens tänka att jag skulle få nåt för det om jag var tärna etc.

• Bens wife

Men jag vet inte, det är svårt, har inte bestämt hur jag ska göra.

• Bens wife

bröllopsängeln: jag vet inte om det hjälper, men jag har funderat på hur jag skulle reagera om jag skulle få veta att någon nära t.ex. blev svårt sjuk eller så tätt inpå bröllopet... Man känner sig ego men så mycket man lägger ner på denna dag så är det inte alls konstigt att man är orolig för sin egen skull. Tycker jag. Samtidigt som jag såklart skulle bli superledsen för den drabbade. Det är jättesvårt!
    Skickar dig en STOR styrkekram.

• Bens wife

Du kan ju alltid tänka att den drabbade säkert skulle vilja att bröllopet blir som det är planerat, inte att det ställs in/skjuts upp.

• Bens wife

Men det är ju förstås trist om stämningen blir låg, men sånt går ju inte att veta innan. Det beror lite på vad det är som hänt. Jag tror ändå folk försöker göra sitt bästa för att brudparet ska få en så bra dag som möjligt. Inte så kul att ställa in/skjuta upp som sagt...
    KRAM!

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)