• gill

Missat 1 p-piller på 3é raden, hur stor är risken att bli gravid? :(

Jag glömde att ta pillret, men hade sex både innan och efter utan att veta att jag missat det :(

Jag är på tredje raden och missade P-Piller under 24timmar exakt.

Nu är jag skit orolig... HUR STOR ÄR RISKEN ATT BLI GRAVID????

Jag kör på nu utan uppehåll en karta till som Fass föreskriver.

• Svar på tråden Missat 1 p-piller på 3é raden, hur stor är risken att bli gravid? :(
  • Lena+Mattias=sant

På min p-pillersort var det ingen risk så länge det inte gick mer än 36h mellan pillren.

• gill

Lena+Mattias=sant

Men det har gått 48h för mig är Yasmin jag äter.

Jag tog piller Måndag kl 21, glömde tisdan, men tog Onsdan kl 21...

• gill

Kan tillägga att jag har skit ont i magen idag, känns som mensvärk!

Kan det vara så att "mensen" har satts igång eftersom jag missade en dag?

Fast jag fortsätter med pillrena nu efter föreskrift!

• Pärlhönan

HAr också gjort det, pratade med en läkare då, ang. dagen efter piller (då det var på recept då) men hon sa att det var ingen fara. Mensen kommer inte igång så snabbt, efter missat piller. Så magonda berode säkert på nervositeten. (men alla är vi olika;) )

• gill

Pärlhönan

Jo jag kan ju säga att ja e så spänd att jag får ont i huvet oxå *suck*

Jag hoppas att du o läkaren och gynekologen har rätt så jag inte blir gravid *phuuhhh*

• lilla meghan

Så detta är veckan innan mens?Om du är på tredje raden vilket är tredje veckan?Om du inte gick på p-piller och hade vanlig ägglossning som är två veckor innan mens hade det inte varit detta inte varit så alarmerande...

• gill

jocelyn, Jag har följt råden

Är intresserad av "hur stor risken är"?

lilla meghan

Japp, det var 4piller innan mens... Så ägglossningen borde ju vara hindrad = minimal risk!?

• Pärlhönan

När man äter p-piller har man ingen ägglossning, detta är en av funktionerna med p-piller. Om man däremot skulle glömma pillret under längre tid, så kommer den ju igång igen o en liten plutt kan bli till. (tror att detta gäller alla p-piller?, men kanske inte mini-piller)

Svar på tråden Missat 1 p-piller på 3é raden, hur stor är risken att bli gravid? :(