• aec

Idéer för möhippa/svensexa

Alla hippade/sexade brudar och äkta makar därute - vad fick ni göra på era svensexor/möhippor som var extra roligt?

Vi kommer inte vara så många och har en begränsad budget men behöver idéer på roliga saker man kan göra. T ex måla en tavla av sin blivande, sjunga in en sång, etc.

Vore jättetacksam för kul idéer!

• Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa
  • CmD

En kul tips:
    Ta 5-6 herrtröjor som bruden får lukta på med ögonbindel. Hon ska då säga vem som är hennes blivade. Eventuellt kan man inte ha något "rätt svar" utan bara andras tröjor

En annat tips är att ha en massa bilder... kräver dock en viss förberedelse. Bilderna är på kroppsdelar armar ben och mage. Bruden ska då avgöra
    vilket som är hennes mans.

Man kan också sätta ihop små beskrivningar av hennes blivande som hon sedan får para ihop med rätt deltagare på möhippan...

Allt går givetvis att göra motsatt

• Roligt

Hej,

Vi åkte RIB-båt ut till Vaxholm där vi gjorde olika aktiviteter på kastellet. Det kallas fångarna på kastellet och bokas genom boka@vaxholm.nu. Mycket bra aktiviteter i härlig miljö.

RIB-båtsföretaget vi åkte med heter www.ribkompaniet.se och var mycket professionella. Ring 0702-611522 för att boka dem.

Lycka till!

• Abeth

På min möhippa i höstas fick jag följande:

*min bröllopssmikning gjord av en sminkös
    *glasslunch/glassprovning på en italiensk glassbar
    *femkamp på Gröna Lund
    *middag på en asiatisk restaurang
    pyjamasparty med karaoke hemma hos syrran

Alla aktiviteter var alkoholfria då jag väntade barn vid tillfälle och det enda som var bara för mig var ju sminkningen. Vi hade fruktansvärt kul och skrattade mest hela dagen. Nu är det min tur att ordna syrrans möhippa om några månader och några av tipsen i den här tråden verkar spännande.

• josephines

ett annat tips om man har en liten budget är att sätta penisen på killen, som sätta svansen på åsnan fast några små ändringar

det enda du behöver är pdnna, papper, sax, pins elr häftlera och en ögonbindel.

• andbjo

Mitt tips är att hyra en relaxavdelning och sedan frossa i mouserande vin, frukt och choklad samtidigt som ni badar bubbelpool, bastar och kanske får lite massage. Vansingt trevligt och lyxigt.

Kolla här för tips på relaxer man kan hyra: www.eventguiden.se/relax

• pelle

Jag var med om en svensexa på tropicarium (som ligger utanför Norrköping vid entren till Kolmården) de va skitkul (för oss som kolla) polaren fick göra sex stationer där han skulle leta lappar på fem av dom... de va ormar spindlar skorpioner... sen var de bada med alligatorer... och sist ett fridyk med hajar... fy fan han va sktitskraj hehe ...efter oss va de en möhippas tur som vi såg en kvart av och hon var bättre än polaren gissa om han va sur jag kan varmt rekommendera detta som en aktivitet under dagen bland det andra man gör tjejen som körde med oss va skitsnygg :lol:
  • filipl

Försök att vara personlig och hitta aktiviteter som verkligen passar in på personen. Det är lätt att göra en svensexa/möhippa häftig genom att spendera mycket pengar. Men de mest minnesrika svensexorna jag har varit på är när vi lyckats få fram brudgummens personlighet i de aktiviteter som ska genomföras. 
    Vad tycker hen om att göra?
    Vilka egenheter har hen som gör hen unik?

• Pallen

Hallåj!

Skulle vilja tipsa alla som planerar möhippa/svensexa eller bara en kul kväll ute i Göteborg!

I hamnen finns det en restaurangbåt som heter M/S Trubaduren som gör kryssningar i skärgården, tillhörande fantastisk skaldjursbuffé ( finns även annan mat om man inte äter skaldjur) och dom har även underhållning.

De som serverar är också artister, på sommaren käkar man inne och ser show/festar ute under bar himmel. Helt outstanding! Skrattande

Varit där både med grabbgänget och familjen! 

Kolla in det - www.skargardslinjen.se

• arry

Bästa svensexor bara i utlandet! Denna gång var vi i Warszawa i Polen på klubben New Orleans Gentlemen's Club&Restaurant. Det var den finaste svensexa jag har varit med på och med härligt och skönt sällskap! http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

• dunks

Arrangerar man en svensexa så är det bäst att resta till Polen. Fin underhållning, sköna dansare. Vi har festat hela natten på  New Orleans Gentlemen's Club & Restaurant. Detta ställe har gjort ett stort intryck på oss. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa