Vad handlar detta om?
Om man rekomenderar någon/något som man har upplevt som positivt, så blir man anmäld.
Vad är detta medium då värt?
Om man rekomenderar någon/något som man har upplevt som positivt, så blir man anmäld.
Vad är detta medium då värt?
Jag tror att det är "olagligt" att starta en ny tråd för att tipsa om nåt...
Däremot får man svara på andras förfrågningar...jag har råkat ut för samma sak...
Nej, man får inte ens svara på andras förfrågningar. Det gjorde jag och då blev jag anmäld. Har man nämnt någon mer än tre gånger så är det stopp på ett tag. Det står i bt's regler. Det är så många som råkar ut för det här och man måste förstå vad som ligger bakom:
Det är inte bara brudpar som hänger på bt. Det är massor av fotografer, musiker, guldsmeder, etc etc. Troligen folk som inte har något att göra, dvs ont om jobb och som letar jobb.
Några av dessa betalar reklamplatser på bt och därför ligger det i deras intresse att få bort fokus från andra fotografer, musiker, guldsmeder etc. Man måste förstå bt också eftersom bt går runt på dessa reklamavgifter och måste därför också ha en balans mellan de som annonserar och de som får "gratis reklam" i form av rekommendationer.
Det är som ett spel bakom gallerierna som man måste lära sig och acceptera. Man får hänvisa till en gammal länk eller hänvisa indirekt om man orka bry sig. Men visst är det tråkigt när man är uppfylld av glädje för att man var nöjd med något och så får man inte tipsa.
jag tycker det känns urlarvigt. Vem är det som anmäler andra? har de inget vettigare för sig??
Jag tycker nog att det är bra att dessa forumregler finns. Annars skulle forumet förmodligen tas över av företagare som tipsar hit och dit om sina tjänster.
Jag ser inget konstigt i att man får tipsa om saker som folk faktiskt efterfrågar, men inte starta en tråd i syfte att tipsa - någonstans måste ju BT dra gränsen och jag tycker faktiskt att de har dragit den rätt bra.
TS, jag tycker snarare att man kan se det som - Vad är forumet värt om det bara är en massa företagare som skriver här och tipsar om SINA tjänster som är SÅÅ bra?!
Brud nästa år,
bara för att man anmäler ett inlägg behöver inte det betyda att man inte har något att göra. Snarare är det så, åtminstone för mig, att jag blir rätt trött på att öppna en tråd och förvänta mig schyssta tips och så får jag reklam slängt i ansiktet i stället. Då anmäler jag.