• chokladhjärta

Panik.. hjälp hjälp!

Nu sitter man här med några extra kilon. Som definitivt inte är välkomna på något sätt, speciellt inte nu. Jag har dejtat ett tag med en kille på nätet och nu ska jag ta det stora steget att träffa honom på riktigt. Jag vet, utseendet borde inte spela någon roll och blablabla.. men jag är känslig när det kommer till det. Jag vill se bra ut när jag träffar honom.

Jag har exakt 14 dagar på mig att gå ner en sisådär 10 kilo. Vill forma lår och mage mest. Har bra ämnesomsättning och har tidigare bantat samma mängd med en diet på samma tid. Men visst, jag mådde kasst efter det ett bra tag.

Någon som har förslag på en diet som garanterat ger resultat om det följs under 14 dagar?

Jag vet alla risker och att det inte handlar om någon permanent viktnedgång med en diet.. men just nu har jag två veckor på mig att slimma kroppen något. Efter våra två veckor tillsammans kommer jag ändå resa hem och inte få återse honom förrän om några månader... Jag bor i Sverige och han i USA.

Tack alla snälla för hjälp!

• Svar på tråden Panik.. hjälp hjälp!
  • jocelyn

Men nej. Inte 10 kilo på 14 dagar. OM du ens klarar det kan du bli allvarligt sjuk. Snälla tänk lite på din kropp!

Vad jag fattat så är GI-metoden mkt bra om man vill ha snabba resultat; man får då gå på den strängaste dieten i 2-6 veckor. 1-2 kilo per vecka kan man tappa med hjälp av det; det är vad jag hört från de som verkligen seriöst gått in för den metoden...men då har de haft att "ta av" om man säger så.

På 14 dagar är det kanske möjligt att droppa 5 kg, men 10 tror jag inte funkar.

Hoppas du hittar något som hjälper dig och en hållbar metod som ger dig en varaktig viktminskning.

• emlan1

nej, 10 kg på 14 dagar måste ju vara rent avfarligt att tappa! men ca 5 borde inte vara omöjligt...
    lycka till!

• Lena+Mattias=sant

Börja träna ordentligt och ät nyttigt så kommer du må bättre och se bättre ut. Stirra dig inte blind på kilona, trivs med dig själv så gör han det.

• Ellte

Vet du, om du tappar 10 kilo på två veckor kommer du inte vara vacker :)

Satsa på att äta nyttigt, träna en del och köp lite nya kläder så kommer du må bra, bli fastare i kroppen och dessutom orka med att ha skoj med honom i två veckor ;)

• Fru Cinderella

chokladhjärta

Och är han något att ha så kommer han inte bry sig om 10kg här och där..

• Rat

Det går inte att skjuta fram träffen något så du får lite mer tid på dig.........? Bara en fundering

• Yaia

hejhej vännen..

som sagt ksnke 10 kg på två veckor är lite tufft men du kan ju träna och forma kroppen lite innan iallafall..sen tror jag han kommer tycka om dej precis som du är....:D

träna ska vara roöigt också inte bara nödvändigt ont:d

lycka till och jag tror träffan kommer bli underbar!!!!!

KRAM

• Janie

Usch nej, tänk inte ens på dom där kilorna! Väg dig inte på en våg innan eller ens efter att du åker till USA!

Det bästa du kan göra nu, är att träna varje dag; minst 30 minuter! Se till att träna styrketräning hårt ca 3-4 gånger i veckan (40-60 minuter.
    Ät mycket råa grönsaker. Sov ordentligt. Ta järntillskott.

Det sista du vill göra, är att komma till honom, se alldels sjuklig ut (pga ohälsosam stress, dålig mat och för lite sömn), med svarta ringar runt ögonen, överflödig fett och hud...
    För att inte hamna där; träna hårt, lugnt några dagar (yoga, promenad) och äta ordentligt med nyttiga saker och sov!

Svar på tråden Panik.. hjälp hjälp!