Inlägg från: viktualia |Visa alla inlägg
  • viktualia

mexiko

Japp!

Vi var i Mexico på bröllopsresa, men i oktober. Tror att september inte är nån optimal månad för att åka dit. I september och fram till slutet av oktober är det regnperiod.

Vi var där i månadsskiftet oktober/november och även vi fick regn på oss men inte så farligt mycket.

• viktualia

linajocke - jag skulle säga att ni faktiskt blivit lurade till viss del....

vi åkte som sagt precis i slutet av regnperioden, var strax söder om Cancun i Playa del Carmen. När det regnar så FORSAR det FULLSTÄNDIGT SANSLÖST mycket från himlen och man kan inte vara ute i princip.

Vår vecka (månadsskiftet okt/nov) var första veckan på säsongen för Fritidsresors charter, vi var första gruppen som kom ner. På oss regnade det nån gång varje dag och kanske mellan 5 och 30 minuter åt gången. Tid då det inte gick att bada, sola eller vara ute. För oss var det så lite att det var okej.

Så kolla det där NOGA innan ni verkligen bestämmer er för Cancun i september... för vem vill ha sin bröllopsresa bortregnad på andra sidan jordklotet?!?!!?

• viktualia

linajocke - som sagt... vad vi tyckte och gjorde står i den andra tråden.. är lite för lat för att skriva om allt igen..

• viktualia

Vi var ju, som jag skrivit, också i Playa del Carmen och det är verkligen ljuvligt!!!!!

• viktualia

Balinda - det kanske är olika i olika delar av landet.. för som sagt.. Fritidsresors vintersäsongsstart var 30 oktober under 2006 och då anlände maken och jag ner till Playa del Carmen!

Här är för övrigt en rolig sajt med webcam och allt www.playa.info/

Svar på tråden mexiko