• Coornet

Festlokal i/runt Växjö??

Jag och min m3b har precis tagit upp bröllopsplanerna igen efter att de har legat på is ett par månader, ska inte gifta oss förrän i aug 2008 så egentligen inte direkt panik, men..

Vet du någon bra festlokal/våning i eller runt Växjö för minst 60personer.

Vore även bra om de är ett ställe där man får ta med sig mat och dryck själv, men förslag överhuvudtaget uppskattas otroligt mycket !!!

• Svar på tråden Festlokal i/runt Växjö??
  • .CMD.

Hej!

Vi har varit runt i Växjö och rekat lokaler och valet föll tillslut på Kronobergs slottsruin. Passar det tema vi har tänkt oss. Måste iof köpa mat genom Ryttmästare gården och en tre rätters kostar fr 325 kr. I det ingår bord, stolar, servering, porslin, dukar, dukning och disk! Vi ska ha med egen dricka. Killen som har hand om stället är verkligen toppen. Vi var o kollade på Osaby säteri men gillade det inte efter som man får dela upp gästerna i två rum, eller sitta väldigt trångt! Samma gäller försvarsgården... Men alla har ju olika smak. Lycka till

• Coornet

Vi har funderat på ruinen oxå men för oss blir det tyvärr för dyrt.. min dröm hade dock varit Teleborgs slott.. jag älskar de slottet över allt annat, men samma sak där.. för dyrt..

Vi ska bara ha typ 50 gäster på vårt bröllop så vi hoppas att försvarsgården funkar. Ska kolla på det i påskhelgen när vi är där nere och hälsar på svärföräldrarna.

• Coornet

Augusti 2007:

Vad kostar de då?

• Augusti_2007

Coornet,

Det kostar 1 000 kr + 100 kr ifall man vill ha lokalen kvällen innan. Finns allt som kan tänkas behöva (porslin, 6 olika typer av glas, bar, musikanläggning mm).

• Coornet

Det var inte alls illa.. Blir lite transport kostnader men ändå :)

• AggaP

Vi ska gifta oss i december och har precis kollat upp lokaler runt om växjö. Vi vill själva ordna dricka, så det var inte lätt....
    Hade vi gift oss på sommaren hade vi absolut tagit slottsruinen med den härliga atmosfären.
    Det finns något som heter kök 11 på I11 området. Lokalen kostar 5000:- att hyra, de fixar maten, men drickat får du ta med själv. (tycker själv det var lite trist lokal) men det var väldigt nytt och fint. Försvarsgården är ett annat alternativ, bakom domkyrkan mitt i stan. De tar upp till 50 gäster om jag minns rätt. Man får ha mat och dricka själv tror jag.
    Vi har även kollat runt lammhult och värnamo, där vi till sist valde lokal för vårt bröllop.

Hoppas det blir bra, det är väldigt svårt att hitta "rätt" lokal i växjö.

• Coornet

Tack för alla tips. Det är svårt att hitta lokal som passar. Man har så många kriterier som ska passa.

Vi ska kolla på försvarsgården i påskhelgen så får vi se om de kanske kan vara något.

• brud09

.CMD.

Är själv sugen på Kronobergs slott - vem tar man kontakt m, finns info på nätet? Hur länge får man vara där?

• .CMD.

brud09: Hej! kolla www.ryttmastaregarden.se där står en del. Han som har hand om det heter Budi (070-56 816 99) och är verkligen kanon. Han har haft många bröllop där så han verkar veta vad han pratar om. Man måte köpa mat genom dem och den enklaste 3-rätters menyn kostar 330kr, (fläskfilé varianten). Dricka får man ha med själv men han står för glas. Det finns ingen tidsgräns för kvällen utan man kan stanna hur länge man vill! De står faktiskt för det mesta, dukning, dukar, porslin, servering av mat osv. Lycka till!

• brud09

Tackar, tackar. Det låter ju bra Fast å andra sidan har jag precis börjat titta mig omkring vad gäller "matpriser" så ännu har jag ingne koll på vad som är biligt/överkomligt/dyrt... Ska kolla in deras sida.

• Coornet

Brud09

Nä sånt tar ofta ett tag innan man får grepp om :)

• jenx

Jag har tips om två ställen att ha festen på. Jag har inte kollat upp dem för det är lite tidigt än i vår planering. Det ena är slottsstallarna ute på campus. www.slottsstallarna.net Min sambo har varit där på fest och säger att det är vackert. Det andra är Folkets park. De har ju många olika sorters lokaler så de vore kanske värt att ringa dem och se om de har något som passar.

• AggaP

Slottstallarna ska vara jättefint, det är dock väldigt stort, rymmer ca 300 pers om jag har förstått det rätt. Tyvärr har de också nattclub på nedervåningen (på lör och fredagar) och de gästerna använder samma toaletter som bröllopsgästerna.

Kollade upp det i veckan, så mysig lokal men...men...Är det någon annan som vet något mer om det?

• Thunberg

Jag pluggade i Växjö o kan varm rekomendera slotstallarna! Det finns fler olika rum att sitta i som passar olika stora sällskap.

Kolla även teleborgs slott ute vid universitet. Det var drygt 5 år sedan jag bodde där, så jag vet inte hur lokalerna är idag.

Lycka till!

• penni2007

Vi ska ha vår bröllopsfest på Kök 11. I deras festlokal. Snygg och stilren lokal med extrarum för evt barn och ungdomar med storbilds-tv.

Sen ville vi kunna ta med egen sprit vilket vi kunde dit. Vilket jag vet att man INTE får till teleborg slott.. slottet är urfint utanpå men lite tristare inuti tycker jag.

• Coornet

Vi har nu preliminär bokat Försvarsgården. Var där och tittade på stället i påskhelgen. Så det känns bra att veta att man har i alla fall ett ställe om man inte hittar bättre.

Ett + med det stället är ju att man slipper städa dagen efter, de tar dom hand om :)

• jenx

Någon som vet vem som äger försvarsgården. finns det någon hemsida om det?

• Coornet

Det är Svenska Lotta kåren som har hand om den. Jag har numret till hon som är ansvarig om du vill ha det?

Svar på tråden Festlokal i/runt Växjö??