Inlägg från: Soffi 070707 |Visa alla inlägg
  • Soffi 070707

Är det ngn mer från Onsala

Vi har just byggt hus i Buerås, Onsala, så jag rekommenderar självklart Buerås! :) Har varit på härliga promenader i området nu när vädret och ljuset äntligen tillåter det, här är det lugnt o skönt, vi stormtrivs!!

• Soffi 070707

Ja, jättebra! Nu uppskattar vi lugn o ro, men vill ändå ha hyfsat nära till allt. Det tar bara en halvtimme in till Götet och i Buerås finns cirkus 200-250 hus, så det finns gott om villor utan att det känns för tätt inpå. Sedan är det ju ganska kuperat och så i området, så det känns ändå öppet och det känns verkligen inte som att det är trångt mellan husen. Vi trivs verkligen jättebra här, det är en fröjd att komma hem varje dag! :)

Är det någon speciell tomt i området som ni funderar på? Det är så spännande att bygga hus, för ett år sedan började de med grunden, det här året har gått i en rasande fart! :)

• Soffi 070707

Jopp, vi är båda från Onsala, så det var ett lätt val! Så vi flyttade hem igen efter några år i stan, vi stormtrivs verkligen!

Kul att välja tomt, det finns många fina här i området! Vi köpte vår för nästan fyra år sedan, men ville bygga först förra året, och det passade ju bra eftersom det har varit byggstopp sedan dess pga inkopplingen av kommunalt VA. Det byggs mycket nya hus i området, det är kul så att det blir lite blandad kompott på hus och familjer.

När och var ska ni gifta er? Midsommar 2007 antar jag! :)

• Soffi 070707

Trevligt!
    Då hoppas jag att ni kan bestämma er i helgen då! :)
    Försök att tänka på ljus, ljud, om det är en trafikerad väg, närhet till grannar osv. Var på tomten/tomterna ett tag och känn in hur det känns, det gjorde vi och har inte ändrat vår inställning sedan dess!

Jopp, mycket är det att planera till både hus och bröllop, vi ska snart börja att planera trädgården, om det ändå inte fanns så mycket att välja på...

Vi gifter oss på Blomstermåla på Särö, där är så fint, så det blir förhoppningsvis en fin dag!

Har ni bestämt var ni ska gifta er?

• Soffi 070707

Mm, är ingen beundrare av kollektivtrafiken, så det var inte så viktigt för oss. Men det funkar iofs att ha en liten bit till bussen, för oss tror jag att det är sådär 800 m, det funkar ju att gå. Skönt att komma ifrån vägbullret oxå, det är ju svårt att få båda fördelarna! :)

Japp, det blir peppar, peppar, en utomhusvigsel på bryggan vid Blomstermåla. Annars får vi vara på sommarverandan där vi ska ha festen!

Spännande med Båstad, är någon av er därifrån?

Lycka till med helgens tomttittande!!

• Soffi 070707

Ja, det är verkligen en bra blandning av allt i Buerås! De flesta som bygger nytt här verkar vara ganska unga, på vår gata finns två nybyggda hus till, och det är oxå unga par, de ska flytta in inom en månad, så det blir kul!

Busshållplatsen är precis när man svänger av från den stora vägen, sedan har jag för mig att skolbussen går in i området.

Vi jobbar i Göteborg båda två, pendlingen tog cirkus ett par veckor att vänja sig vid, nu känns det inte ens särskilt långt. Tur att det går att vänja sig! :)

Nu har vi precis tänt en brasa och ska planera trädgården lite, att ha hus är bara toppen!! Lycka till med allt, här kommer ni oxå att trivas finfint!

Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala