Inlägg från: Midsommar07 |Visa alla inlägg
  • Midsommar07

Är det ngn mer från Onsala

Jag bor inte i Onsala men kommer att flytta dit till jul, bygger hus....

• Midsommar07

Vi bor på Hisingen och håller i dagarna på att förhandla med husbyggarna.... Vi har inte bestämt var det blir än, Buerås eller Iserås. Ingen av oss kommer från Onsala och vi vet inte riktigt vilket som är bäst... Vad tror du?

• Midsommar07

Åh va kul!!! Trivs du? Jag är lite orolig över att jag skall känna mig lite isolerad...

• Midsommar07

Ja, det är en speciell tomt men ingenting är klart än. Lyxproblem, när man har svårt att välja tomt :)Är du från Onsala?

• Midsommar07

Tanken var först att det skulle bli midsommarafton men nu blir det veckan efter istället, 30/6. Det är många bollar i luften samtidigt nu, både bröllop och hus. Vi måste bestämma oss innan måndag vilken tomt vi vill ha och det är minsann inte lätt...Det är så mycket roligt som händer nu och mycket roligt man skall planera. Skall ni gifta er i Onsala?

• Midsommar07

Ja det är så vi hade tänkt att göra, vara på tomten och försöka känna efter. Jag tycker den ligger bra, det ända som oroar mig är att det inte går att ta sig kommunalt, eller rättare sagt, det är en bra bit till närmsta busshållplats. Säger jag som har 2 minuter till spårvagnshållplatsetn nu ;)
    Jag längtar verkligen efter en trädgård som man kan plantera fina blommor och buskar i, och förhoppningsvis komma ihåg att vattna oftare än vad man kommer ihåg att vattna blommorna som vi har innomhus.. ;)

Blomstermåla är ju jättemysigt, skall ni gifta er utomhus då?

Vi skall gifta oss utanför Båstad med middag på Skottorps slott.

• Midsommar07

Min M2B är från Båstad. Jag såg att det var några tomter till salu på Hasselstigen nu. Kul att det är ganska unga människor i området!
    Jag måste nog ha missat busshållplatsen eller så kanske den ligger på andra sidan Buerås. Jag är inte heller ett jätta fan av kollektivtrafiken men tycker det känns bra att det finns möjlighet att ta sig med buss. Jobbar ni inne i stan eller jobbar ni i Kungsbacka? Vi var ute på tomten idag och har nog bestämt oss för att det blir Buerås... Det verkar vara mysigt och en bra blandning mellan olika åldrar och var jag förstår så kommer det inte att säljas så många fler tomter där, så vi får passa på. :)

Svar på tråden Är det ngn mer från Onsala