Inlägg från: Emma 06 |Visa alla inlägg
  • Emma 06

Juni 2007 - ny tråd

Hej, håller just nu på att skriva gästpresentationen ! 19 avklarade av 64, det tar tid!

Idag ska vi träffa hon som ska göra maten o bestämma menyn.

Har fått tid till sömmerskan för ev ändringar av min klänning till den 2 maj. Har inte provat klänningen ännu sedan den kom, det ska bli spännande!

Har även i dagarna bokat tid för provuppsättning och provmake.

Hur går det för er andra?

• Emma 06

Stora A och chea ni gifter er på samma dag som jag, nämligen den 9 juni!
    Hur mycket har ni kvar att göra?
    Hur mycket håller ni på med bröllopet?

Jag gör något med bröllopet varje dag, idag har jag tex kollat upp vad det skulle kosta att göra om min förlovningsring och sätta i diamanter i den så den påminner om vigselringen ( som redan är köpt) Jag har även kollat efter västar till mina två killar på 4 och 6 år men ej kunnat bestämma vad de ska ha för några. Alla västar är så dyra!

Nu har jag tänkt att jag ska fortsätta skriva på vår gästpresentation en stund.

Längtar jättemycket till dagen innan vårt bröllop, då man känner att det är dags- ska fixa med mycket saker den dagen. Får hjälp av min syster och hennes man.

Börjar ärligt talat bli lite trött på allt som hela tiden ska fixas till bröllopet- längtar nu jättemycket efter själva bröllopsdagen. Fler som känner som jag?

Har ni börjat med bordsplaceringen ännu? Det har inte vi, men vi funderar mycket, avvaktar svar från de sista gästerna.

• Emma 06

Ja, jag gifter mej ju också 9 juni och har läst igenom det senaste som skrivits.

Ja, vi skriver gästpresentation om varje gäst och jag tycker det är ganska jobbigt-läs tar tid. Har skrivit om 30 av 64 st.

Vi har faktiskt fått till vår bordsplacering. Ocj jag tror det blir jättebra! Vårt osa är 1 maj, vi har bjudit 64 st och alla har tackat ja utom 3 st som vi inte hört något från ännu!

Om en vecka ska jag göra min provuppsättning hos frissan och det ska bli så kul! Jag har samlat på mej bilder att visa och köpt löshår!

Om 1½ vecka ska jag prova min brudklänning som hänger i affären. Det ska bli så kul, då känns det verkligen "på riktigt"

Ska beställa västar till mina pojkar som är 4 och 6½ år som ska vara näbbar.

Ska bestämma vilken typ av tårta vi ska ha.

Ska kontakta vår vigselförättare o gå igenom vigseln.

Ska kontakta fotografen och gå igenom vad vi ska ha för miljöer m.m

LÄNGTAR- VILL ATT DET SKA VARA DAGS NU !!!!

• Emma 06

Kul att höra hur det går för er, har läst igenom det senaste.

För oss som gifter oss den 9 juni börjar det verkligen närma sej!

Har nu bokat tid med vår borgerliga vigselförättare för att gå igenom hur vi har tänkt oss den.

Har mailkontakt med fotografen, vi ska träffas i maj.

Festprogrammen klara, de ska till tryckning nu.

Gästpresentationen så gott som klar.

Har bestämt med limon var de ska hämta mej på bröllopsdagen.

vigselprogrammen ej klara, tar de efter vigselsamtalet.

Har gjort bordsplaceringen klar.

Kvar att göra:

Skriva placeringskort
    köpa papper till vigselprogrammen och försättssidan till festprogrammen
    Vår solist och gitarrist ska öva ihop
    köpa barnvästar
    skriva ner en mingellek

Jag ska göra min provuppsättning i morgon ! Ska bli så kul!

Veckan innan bröllopet ska jag göra nagelförlängning, fransförlängning, plocka ögonbrynen. Jag skulle gärna göra en ansiktsbehandling också, men som någon skrev, man vet ju ej riktigt hur man reagerar på nya behandlingar.

Visst är det mycket som ska fixas hela tiden! Nu vill jag att det ska vara dags snart!

• Emma 06

Hej, har nu bestämt hur min frisyr ska vara och det känns som min frisör förstod mej hur jag ville ha håret, o hon hade själv bra förslag.

Idag har vi varit i Danmark och handlat all alkohol till bröllopet!

Vi har nu även bestämt vilken tårta vi ska ha och hur den ska se ut!

Jag har dessutom köpt rosa slipsar till mina pojkar som ska vara näbbar! Så nu behöver jag nog inte längre leta efter västar, då jag tycker det räcker med skjorta och slips!

Allting börjar mer och mer falla på plats!

• Emma 06

Bjäre16juni

Så funderade vi faktiskt på att göra först-att resa bort INNAN bröllopet för att på så vis vara utvilade och solbrända. Nu blev det dock inte så i slutändan, vi gifter oss den 9 juni och den 13 juni åker vi en vecka till Cypern.

Vi var i Turkiet vid den tiden ni åker för två år sedan och det var underbart!

Vi gillar att resa i juni, då det fortfarande inte hunnit bli för varmt dit man åker, och sedan har man hela den svenska härliga sommaren framför sej!

• Emma 06

Bjäre16juni

Vi var på i Alanya och det var jättebra tyckte vi, men även Side verkar väldigt härligt.

• Emma 06

Ja, nu närmar sej det verkligen tjejer, för oss som gifter oss den 9 juni är det snart bara en månad kvar....

Jag gör listor hela tiden över allt som ska göras och sätter upp dom på kylskåpet och bockar av efterhand.

Fortfarande har vi kvar en del och ibland kan jag känna lite panik, men för det mesta känner jag nog att vi har läget under kontroll.

Jag provade min brudklänning för första gången nu i veckan och det var jättekul! Sista provningen blir den 4 juni , 5 dagar innan vårt bröllop! Det ska göras en del ändringar på klänningen.

Nu i veckan ska vi träffa vår borgerliga vigselförättare och gå igenom hur vi vill ha vår vigsel.

Festprogrammen är färdiga och ska på tryckning nu.

Jag blev föresten hippad igår av ett av mina tjejgäng! Vi hade en helt fantastiskt mysig dag tillsammans! Var väldigt nervös innan, men det la sej efterhand.

Längtar efter bröllopsdagen! Vill att det ska vara dags nu!!

• Emma 06

Äntligen är vår bordsplacering färdig!
    Fy vad svettigt det har varit att få till det! Har försökt att utgå från att alla på festen ska ha trevligt och sitta bredvid några som de har utbyte av.

Hur går det för er andra med bordsplaceringen?

• Emma 06

Bara en månad kvar idag för oss 9 juni brudar!

Satt igår och blev färdig med frågorna till vår tipsrunda!

Skrev dessutom en massa påståenden om våra gäster till vår mingellek.

Skönt när man kan bocka av saker på sin lista!

Nu tycker jag att mycket har fallit på plats de senaste dagarna!

Fick ett hemligt sms igår där det stod att min blivandes arbetskamrater skulle hitta på ngt för honom idag! Ska bli spännande att höra sedan vad de hittat på!
    Han anade ingenting när han åkte till jobbet idag.

Hur går det för er andra? Har ni råkat ut för någon möhippa ännu?

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd