• A&R

Juni 2007 - ny tråd

Oj, vad länge sedan jag var här... Mycket har hänt ser jag, med ny tråd och allt.

Har skickat iväg inbjudningarna för lite mer än en vecka sedan.
    Håller på att provsy en klänningsmodell till min brudtärna.
    Har varit i kontakt med skatteverket, eftersom jag ska passa på att rätta till stavningen av mitt förnamn nu när jag ändå ska byta efternamn.
    Har beställt nya förlovningsringar och tidigarelagt beställningen på vigselringen. Ringarna är klara strax efter påsk.
    Ska till helgen ta tag i hindersprövningen och efternamnsbyte.

Annars känns det rätt lugnt just nu. Många bollar i luften är det, men vi väntar mest på att tiden ska gå nu, och... att klänningen äntligen ska komma!

• A&R

Pruppa:
    Legat i vet jag inte... men mycket har flutit på bra. Just nu är vi inne i en period när man bara väntar på att tiden ska gå.

Fyller på listan:
    2 juni
    - Eriks blivande fruga Svedjans kapell tavelsjö (umeå .
    - ~Annelie~ Nacka kyrka.

9 juni
    - cicki82 Nedertorneå Kyrka (Haparanda)
    - Juni07 Österhaninge Kyrka

16 juni
    - ~~Dark Angel~~ Snöstorps Kyrka, Halmstad

22 Juni
    -Jenny-Maria Skerike Kyrka (Västerås)

30 juni
    - pruppa Kyrkoruinen, Brottby
    - Mrs S Gläntan, Södermanland
    - Perkan Gustav Vasa, Stockholm
    - Marsuinna V.Husby Norrköping
    - A&R Mariakyrkan Ljungby

• A&R

Pruppa:
    Lycka till både med bebis och klänning!

Cicki82:
    Vårt färgtema är rosa, silver och vitt. Dukning har jag inte börjat fundera över än... Allt har sin tid!

• A&R

Vill dela med mig av "Dagens citat" jag fick angående vårt bröllop.

Min kära mormor frågade om hon måste ringa och tala om att hon kommer på bröllopet. Ja, svarade jag, eftersom det är min sambos föräldrar som tar mot samtalen från de inbjudna, och inte vi.
    Mormor suckar lite och säger: "Jag kan ju inte ringa dit, det är så många siffror!" Men, svarar jag, det är lika många siffror för mormor att ringa till min mamma, som till min sambos mamma. Efter en stunds diskussion och förklaring kom hon fram till att det är sant. Då suckar hon igen och säger: "Men, det telefonnumret kan jag ju!"
    Telefonnumret till min sambos föräldrar står klart och tydligt på inbjudan...

Vad min mamma talade om idag angående vårt bröllop vill jag inte ens nämna idag, för då blir jag bara arg och ledsen igen. När jag samlat ihop mina egna tankar om det återkommer jag med det... Just nu kan jag bara le åt kära mormor vid tanken på hennes telefonproblem!

• A&R

Jag är så ledsen och irriterad! Min sambos dator har kraschlandat för sista gången, och i det "liket" finns all vår bröllopsplanering som inte ligger här på bröllopstorget. Många timmars jobb med letande, och funderingar som vi troligtvis inte får tillbaka... Det känns som att jag får börja om igen med allt , nu lagom 2,5 månader innan dagen B. Det känns så meningslöst!!!

• A&R

Men, men... Till det positiva:

* Har provsytt och provat tärnans klänning. Passade bra till största delen, lite småjusteringar bara. Nu ska vi bara åka och handla tyg till den riktiga klänningen. Så är det snart avbockat!

* Har varit och beställt brudbuketten, tärnbukett och blivande makens och bestmannens corsager. Färgen blir rosa, rosalila och silver.

* Har skickat in hindersprövningen och stavningsändring av mitt förnamn. Hoppas att de kommer tillbaka snart beviljade och klara.

* Väntar fortfarande på min klänning, men den ska i alla fall kommit till Sverige nu, efter många olika turer utomlands. Men... butiken pratade om att de skulle ha den redan i början av förra veckan och jag har inte hört ett ord från dem än. Har ingen panik över det än!

På övriga fronten är det ganska lugnt. Ska snart ta kontakt med prästen och kantorn för att gå genom själva ceremonin.
    Har haft kontakt med fotografen för han ville kolla av tiden, för att kunna boka in fler fotograferingar den dagen. Allt lugnt där också.
    Anmälningarna till bröllopet rullar in så sakterliga. Svärmor ringer och rapporterar läget lite då och då.

• A&R

Förresten... Kom på en sak till!
    Var igår och hämtade vigselringen och de nya förlovningsringarna! Kändes helt underbart!!!

• A&R

Vi gifter oss visserligen den 30 juni och jag tycker att det är intressant att läsa era diskussioner om vad som händer.

Idag är det både ris och ros i vår planering:
    Rosor för:
    * Hindersprövningen kom tillbaka fixad och klar.
    * Min ändring i stavningen av mitt förnamn har gått igenom. Äntligen efter 15 år måste min mamma stava mitt namn som jag vill eftersom det nu skrivs så även hos Skatteverket.
    * Mailat till prästen för att boka tid för att prata om vigselcerenomin.
    * Har varit i tygaffären igen för att titta på tygprover och färger till tärnans klänning. Tackar henne (ägaren av affären) för att hon står ut med mig någon gång i veckan just nu!
    * Ett helt fång med rosor till killen i datoraffären som troligtvis kommer att lyckas rädda hela vår bröllopsplanering från datorn som gick hädan. Håller tummarna!!!

Ris för:
    * Min klänning skulle kommit i mars, men jag har fortfarande inte hört något från dem - och nej, jag har inte panik över det än...
    * Vi fick bokningsbekräftelse angående festlokalen, och den var bara bokad dagen INNAN bröllopet, istället för dagen innan och bröllopsdagen. Tanten som skickat bekräftelsen fick inget vidare trevligt mail från mig, eftersom hon inte svarade i telefon. Nu måste de rätta till det snarast!

Håller med om att det händer saker i planeringen varje dag nu och det känns jätteskönt!

• A&R

Oj, vad det känns som vi är efter i planeringen efter att ha läst vad ni andra skrivit. Visserligen är det lite längre fram till den 30 juni...

Mycket kommer att falla på plats i planeringen bara osa-datumet gått ut, och att min klänning har kommit! *suckar* Har väntat i 20 veckor på min klänning, som skulle ha en leveranstid på 14... Börjar tröttna på väntandet.

Men... det viktigaste är klart: Ringen och hindersprövningen.

• A&R

Miss Cykel: Vårt osa är till den 14 maj. Skulle varit den 13:de, men jag tittade inte i en almanacka. Tänkte söndag, men det blev måndag.
    När det gäller ringen gillade jag en och min sambo en annan, men när jag provade dem så var jag fast vid den som jag själv gillade redan från början. Hämtade den strax efter påsk, så den finns här hemma. Passade på att byta förlovningsringarna också eftersom de inte passade till vigselringen.

Har bokat tid med prästen den 15:de maj. Väntar på besked om vilken kantor vi får - deras sommarschema var inte klart. I helgen som var var jag på bröllopskonsert i vår vigselkyrka, och det var både pampigt och mysigt. Trist att behöva gå dit själv eftersom sambon inte var hemma just den helgen.
    Fick nytt besked idag om min klänning, och det nya budet är att den kommer i nästa vecka. Den som lever får se...
    Pysslar om kvällarna just nu med min tärnas klänning, eftersom jag tagit på mig att sy den. Mest problem är det att hålla katterna borta från tyget. De vill hjälpa till båda två!

• A&R

Satt och funderade över allt som ska göras, och kom på att idag är det exakt två månader till vårt bröllop!!!

Igår sydde jag så långt jag kan komma på min tärnas klänning, innan hon måste prova den igen.
    Började klippa papper igen till vigselprogram och festprogram. Det är ett evigt klippande med mönstersax... Men det måste ju göras.
    Senaste beskedet om min klänning är i början av denna veckan, men... men vet aldrig, det är inte mars som det var lovat. Håller mig kall än så länge.
    15:de maj ska vi träffa vår präst för att prata om vigseln.
    OSA är till 14 maj, och sedan drar det igång massor när vi vet hur många som kommer.

Och... vårt stora problem just nu är att lyckas få bestman till kyrkan ombytt och klar i tid... Han ska på kurs hela veckan innan och slutar den 7 mil iväg, 2 timmar innan vår vigsel och han har ingen bil! Är det inte det ena som hänger upp sig så är det det andra...

Ska tillbaka till jobbandet nu, så att inte hela dagen går åt till det! Har för en gång skull fått jobba hemifrån, så då måste man ta vara på tiden...

• A&R

Äntligen har de skickat min klänning!!! Leverans senast fredag.

• A&R

Igår fick jag beskedet jag väntat på sedan mitten av mars: Min klänning har kommit till butiken nu!!! 14 veckors leverans, som nu blivit 21... Tur att jag var ute i tid!
    Ska boka tid för provning i nästa vecka, hoppas jag. Går in i ett par veckor med massor av övertid på jobbet nu...

Håller på att klippa och klistra framsidorna till vigselprogram och festhäfte. Mycket klippande blir det, och min sambo förstår inte varför "det ska vara så omständigt", för att citera honom. Det är inte omständigt, bara likadant som inbjudningarna... Karlar!

• A&R

I helgen fixade jag klart alla framsidor till festhäftena och vigselprogrammen. Sydde en sjal till mig, och en till min tärna. Båda matchade efter klänningsfärgerna och vårt färgtema. Blev jättebra! Så fixade jag klart min tärnas väska (fick tyg över från hennes klänning).
    Igår kom brudparet till tårtan.
    Idag har jag mailat för att boka tid för att få se och prova min klänning. Hoppas att de kan till helgen!

Det går långsamt framåt!

• A&R

Har nu fått tid på lördag för att prova min klänning för örsta gången!!! Känns jättebra, efter en lång väntan på 21 veckor...
    Min sambo får inte se klänningen, och han var inte riktigt glad över att jag bett en nära vän (ja, en kille) att följa med mig... Mina tjejkompisar bor inte här i närheten, och jag vill ha någon med mig dit. Tråkigt att göra saker själv.

• A&R

Idag har jag varit och provat min egen klänning för första gången, och det kändes helt underbart!!! Den var jättefin och precis så som jag tänkte mig den. Nu får det bli 30 juni när som helst!!!
    Kändes dessutom bra att jag gått ner en del sedan jag valde klänningen, allt på grund av vår buggkurs och att jag och en kompis promenerar mycket!

• A&R

maria070630:
    Vad är problemet med bh? Själv har jag idag beställt en torsolett genom dem som jag köper klänningen hos. Har inte vågat köpa någon annanstans innan eftersom det kanske skulle se konstigt ut med klänningen.

• A&R

Är inte bra på sådant, men fråga i affären där du köper/hyr din klänning. De brukar kunna ge råd på vad man ska göra.

• A&R

Försöker att inte tänka på det, men det är mycket kvar att göra. Men... mycket kommer att rulla igång nu när osa går ut på tisdag.
    Känns skönt att klänningen är på plats efter 21 svettiga veckor av väntan... *huga*
    Vi vet inte om bestman kan komma på bröllopet nu, och det är olyckligt både för oss och för honom.
    Festprogram och vigselprogram har jag inte ens börjat på än. Har möte med prästen på tisdag, så förhoppningsvis löser sig något då.
    Syr min tärnas klänning, och den är klar för provning. Träffar henne imorgon, och ska boka en tid med henne då.
    Jag skulle kunna fortsätta rabbla...

Hur går det för er med planeringen? Ser att vi gifter oss samma dag.

• A&R

Har nu ikväll varit på möte med prästen och det kändes bra. Lite spännande att höra hans syn på bröllop och äktenskap. Inte alltid att den stämde med vår, men det kommer att bli bra.

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd