• chea

Juni 2007 - ny tråd

Ska oxå gifta mig i juni, 9 juni. Ringde igår till butiken som jag hade tänkt fixa min brudbukett och tjejen i butiken nästan hånade mig för att jag var så tidigt ute... Åtekorkom när det bara är några veckor kvar sa hon. Bestämde mig då fort för att välja en annan leverantör. Där var de hur proffsiga som helst och tyckte att jag nästan var sent ute. Knepigt eller hur?

• chea

Jag ska göra testfrisyren måndagen innan bröllopet. Det blev så sent eftersom frisören samtidigt ska göra slingor då och det inte ska hinna bli utväxt. Jag har gått hos henne i flera år och vi har en klar bild av frisyren, så egentligen hade jag inte behövt göra testfrisyr, men det kan ju kännas skönt ändå. Jag vet bara inte om jag ska ha små kvistrosor eller vita pärlor i håret...

Vi har inte gått igenom vigseln än, vi gör det först i början av maj, men vi har fått vigselordningen så jag känner mig ganska lugn. Nu ska jag och tärnan iväg och kolla på tärnklänningar! Kul!

• chea

Jag har också försökt fixa mycket de senaste dagarna. Det är så skönt att ha mycket klart - det är så mycket annat att tänka på iaf. Sen vore det ju skönt att de sista veckorna bara kunna slappna av och njuta inför det som komma skall. Det var därför jag blev så putt när tjejen i blomsterhandeln hånande att jag var ute i god tid. Det är ju liksom inte bara blommor som ska beställas.

Hur ska du ha håret?
    Jag tänkte ha uppsatt med "busiga lockar". Såg en frisyr i Cosmpolitan Brud (som finns ute nu) som jag tycket var görfin! Tog med denna till min frisör och hon tyckte att det passade mig perfekt! Kul!

• chea

Jag ska ha en bukett som ska se ganska handplockad ut. Kolla in tråden ängsblommor där jag har förklarat den för en annan tjej. Den ska vara ganska löst bunden med rosa kvistrosor, förgätmigej, marguriter, luktärter eller vaxblommor och något gräs som hette kärleksgräs. Jag är lite trött på alla stylade, hårt bundna buketter, så jag tänkte slå till med traditionella svenska sommarblommor. vad har du tänkt dig?!

• chea

Oj vad många som ska gifta sig 9 juni! Kul! Vi har kommit en bit fram i planeringen, men är fortfarande stressad över allt som inte har gjorts! Vi har dock hämtat ringarna, beställt brudbukett, gjort en hel del på festprogrammet mm mm. Vi har heller inte börjat på bordsplaceringen, men avvaktar sista osa datum som är 6 maj.

Det har hela tiden känts så låååångt kvar till 9 juni, men nu närmar det sig ju med stormsteg!! Det enda som jag funderar riktigt mycket på är om vår son på 12 månader ska få vara med i kyrkan eller inte. Han ska inte vara med på festen, men jag är riktigt kluven vad det gäller kyrkan.

Har ni blivit hippade än?! Jag väntar fortfarande med spänning och var riktigt säker på att det skulle blivit i lördags, men hela lördagen gick. Ska bli så kul!

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd