Inlägg från: Juni07 |Visa alla inlägg
  • Juni07

Juni 2007 - ny tråd

Har missat att ni startat en ny tråd, bra initiativ snart är det ju vår tur
    Fyller på i listan:

2 juni - Eriks blivande fruga svedjans kapell tavelsjö. (umeå
    9 juni - cicki82 Nedertorneå Kyrka (Haparanda)
    9 Juni - Juni07 Österhaninge Kyrka
    30 juni - pruppa - kyrkoruinen, Brottby

• Juni07

Har bokat tid för inprovning av klänningen den 9 maj.

I går bokade jag min bukett och alla andra blommor.

Håller på med festprogram.

Har inte påbörjar bordsplaceringen ännu (lite panik över det)

Provuppsättning och smink ska testas 26 maj då det är min syrra som ska göra det.

ska komplettera grejer till tavelmålning, gästbok och presentaskar/bordsplac.kort samt rispåsar.

Har inte bestämt tårta ännu, men har prelbokat chokladhuset i nynäshamn så ska bara ta mig dit och bestämma

• Juni07

Hej
    Jag gifter mig också 9 juni, kul med fler, det finns en tråd just för det datumet också, har ni sett det?

Var och provade mina ringar i fredags, nu är de klara vill inte vänta en dag till känns det som men det är väl tur att det är ett tag kvar ändå för det är ju lite kvar att fixa.

Vi ska sätta oss med bordsplacering i kväll har vi tänkt, det får bli när barnen somnat känns som tiden aldrig
    räcker till.

Håller på med festprogrammet också, börjar bli klar, har bara gästpresentationenerna kvar och det är ju itne så bara det...

JAg håller nog också på med nåt nästan varje dag, idag har skickat svärmor till Panduro och köpa ett staffli, vi tänkte att våra gäster ska få måla en hälsning under festen hoppas det bli bra!!

kläder till barnen är det svåraste just nu, ska in till stan nån dag borde det börjar komma lite skolavslutningskläder snart som kan passa ??

• Juni07

I går kväll satte vi oss med bordplaceringen för fösta gången, det gick över förväntan, hade trott att vi skulle få jätteproblem men det känns som vi redan är på rätt spår där, men man ska kanske inte ropa hej ännu....

så nu står festprogrammet på tur att slutföra, där är lite mer jobb skulle jag tro, skriver ni alla nån liten fyndig presentation om varje gäst, tycker det är ursvårt...vet inte hur jag ska göra!

måste hitta en reservplats för fotografering ifall det regnar, men det kommer det såklart inte att göra, eller hur man man måste ju tänka på allt ändå!!

• Juni07

Cicki82: Ang hållare så har jag gjort små askar som jag knyter ihop med ett sidenband och samtidigt fäster "namnskylten" med, tänkte lägga nån i asken också såklart vad vet jag inte ännu, gelehjärtan kanske....

• Juni07

Cicki82: Ja helt ärligt så var det urjobbigt Önskade många gånger att jag valt nåt mindre tidskrävnade, men nu när det är klart är jag nöjd, skrev ut en mall jag hittade på "bröllopshjälpen" som jag gjorde efter....

• Juni07

också nyfiken på var du hittat paraplyer, inte för att det kommer att regna 9 Juni heller men ändå man vågrar ju inte chansa.

• Juni07

kär & galeb: smart, det ska jag genast göra innan jag rusar iväg och köper, många köp blir det ju ändå

• Juni07

pruppa: leta ringar är ett angenämt bekymmer, eller hur jag visste hur jag vill ha min men det är roligt ändå att titta och prova innan man bestämmer sig !

Perkan: Filar just nu på vårt festprogrtam, förutom det du nämnde om meny bordsplacering och presentation så kommer vi att ha några barncitat, "uppgradering pojkvän" tokiga ordningsregler och några allsånger....det är vad vi gjort så här långt, kankse några 1 x 2 frågor om oss om det behövs något mer, alltså det mesta är rätt oviktiga saker mest nonsens som ksa vara lite kul för gästerna

• Juni07

Har inte tänkt på paraply förrän jag läste om det hör och nu tänker jag
    "köper jag inget så regnar det säkert, så om jag slänger ut ytterligare några hundra på en grej som aldrig används så blir det säkert solsken"

JA visst är det en märkligt känsla som innfinner sig när man inser att det inte är så långt kvar skön och lite skrämmande

• Juni07

Miss Cykel: klar du får vara med

Perkan: Åhh nej vad tråkigt med fissan och sminktjejen, förstår att det måste kännas jobbigt, hoppas det löser sig!

Ja ibland undrar man hur man ska hinna med allt som är kvar, sätta sig och jobba med bordplacering och festprogram efter att han lämnat/hämtat barnen på aktiviteter, läxor är lästa, och de sover så har kl hunnit bli 21, sunck känner mig helt slut ibland!!

När jag beställde min ring så valde jag först en, var dit och provad när den var klar, men NEJ det kändes fel....hjälp vågade först inte säga nåt till tjejen i butiken men tog mod till mig och gick tillbaka, provade ut nya som är helt rätt, men fick byta ut min förlovningsring, vilket känns lite svårt men jag är helnöjd

Näbbklänningar är nog det svåraste jag har kvar just nu, hittar inget jag vill ha, vill heller inte ha några "maränger" men jag hoppas hitta nåt nu när det börjar närma sig skolavslutningen, de vanliga butikerna borde ju fyllas av fina klänningar....eller....har nån tips så dela gärna med Er...

Oj vad långt det blev...

• Juni07

Ja.....det är nu 45 dagar kvar till den 9 Juni....iiiiii....pirrigt var ordet ;-D

Mina näbbar är 4 och 11 så det är inte aktuellt att de har likadana klänningar men jag vill att de matchar varandra i färger, inte helt lätt!!
    Det svåraste är till min stora tjej som fyller 11 år (idag faktiskt )

Ellosklänningen är jättefin, har funderat på den många gånger...hmm

Jag har gjort askar till min bordsplacering, nu ska jag bara knyta fast namnkortet med ett sidenband så är det klart....

Bokade tid idag att fixa till naglarna.

sakta med säkert så börjar listan på saker att göra ta slut....sen ska allt som är bokat bara dubbelkollas...

• Juni07

Åhh jag bokade tid för att "bygga naglar" igår, ska göra det redan nästa vecka, sedan ha dem 4 veckor och sedan förnya vecka innan, så man hinner vänja sig lite innan

Annars har jag inte så mycket bokat veckan innan, hoppas att jag ska kunna ta det lite lungt, vi har tagit semester några dagar, och hoppas på EN lugn dag med lunch på stan eller så....

Jag vet också hur svårt det är att få tiden att räcka till när man har barn hemma, har två tjejer som behöver sin tid, allt annat får man fixa sen på "övertid", tyvärr jobbar min blivnade väldigt mycket just nu så jag har tagit ut några strö semester dagar för att kunna springa på stan

Vi ska inte träffa prästen förrän 2 v innan så vigselprogrammet kommer jag att få göra sista veckorna, lite jobbigt att ha det kvar men jag vet hur det ska se ut och vilka psalmer/sånger vi ska ha så igentligen är det klart, bara att printa och sätta ihop

Ring har jag klart och klänningen ska provas in 9 maj...

• Juni07

Perkan: får man fråga var du hittat näbbklänningarna har lite av samma problem ang storlekar, jag har 2 tjejer som har st 110 och 152 inte lätt att få dem i samma stil eller åtminstonde samma färgskala

Skönt att du får hjälp med festprogrammet, för det är ett himmla pusslande när man inte är så van

• Juni07

Äntligen är jag klar med bordsplceringen, namnlapparna är klara, askarna vikta, sidenbanden inköpta, nu behöver jag bara nåt att lägga i askarna innan jag knyter ihop allt.

Festprogrammet filar jag vidare på, men alla presentationer är nu klara till slut!

igår när jag pratade med kyrkan så vet de ännu inte vilken präst vi ska få, jag blev lite nojig men vigselsamtalet ska inte vara förrän 2 veckor innan så de har ju 3 veckor p sig ringer nog och tjatar lite nästa vecka

• Juni07

Emma 06: Skönt att vara klar!!
    Inte är det lätt att få till bordsplaceringen, vi har resonerat ungefär som ni att alla ska har utbyte av sin bordgrannar, liknande intressen eller så....har fortfarande lite kvar att jobba med, men känns som det håller på att landa för oss med.

I morgon ska jag prova in klänningen har inte provat den sendan jag köpte den i november

• Juni07

Har pratat med prästen och kantorn idag, så idag känns det för förta gången som det är "på riktigt"
    pirrar till och från i magen idag....

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd