Juni 2007 - ny tråd
Hej. Får jag vara med i er tråd? Vi ska gifta oss den 16 juni. Skulle vara kul att diskutera lite förberedelser med er, var man kan hitta grejer och så. Nån mer från Gbg här?
/Helenasafir
Hej. Får jag vara med i er tråd? Vi ska gifta oss den 16 juni. Skulle vara kul att diskutera lite förberedelser med er, var man kan hitta grejer och så. Nån mer från Gbg här?
/Helenasafir
Måste fråga, ska ni köpa engångskameror och ha på borden? Hur många ska man beräkna, går det ca 1 kamera på 10 gäster eller nåt sånt?
Ballonger, ska ni ha sånt? Hur mycket behöver man för att det ska blir fint och inte bara några stycken i hörnorna?
Vet ni nåt bra ställe att köpa sånt här på?
Grattis till bebisen! Nu börjar ett nytt liv!
Kolla in på familjeliv! Där heter jag Helenasafir också om du vill kolla upp mig.
Har ni fixat slöja ännu? Jag letar och letar, har inte lust att betala hutlösa summor för en liten tygbit... vet ni något bra ställe?
Hej på er.
Så här går det för oss:
I helgen fixade jag brudbukett (ska vara vita pioner (knoppiga ej utslagna), ett stort grönt blad och sen lite annat som floristen fick fixa till själv),
beställde bröllopstårtan (vit på utsidan men chokald och romhallon inuti) som vi ska ha istället för efterrätt. det var lite kul för han som ska göra tårtan är ordförande i konditorsföreningen och är tydligen den som gör tårtan till prinsessan Victoria på hennes födelsedag. Han måste vara ganska duktig alltså !
Sen har jag legat på golvet och mätt ut hela festlokalen, räknat bord, stolar, bestick, tallrikar osv för att det inte ska bli några skojiga överraskningar på stora dagen.
Blivande svärmor håller på för fullt med klääningen samt klänning till min lilla dotter som ska vara brudnäbb. Min lillasyrra har hittat en fin grön tärnklänning och m2B:s slips är fixad (hittade en såååå fin grön slips som var ribbad på längden) och han ska även fixa kläderna till min son som också ska vara näbb.
Alla inbjudningar är ute och vi börjar få en del svar, när har ni osa? Vi har 17 maj, det känns lite sent ibland tycker jag.
Jag tycker det låter jättefint med en bukett med sommarblommor! Vi ska ha sommarblommor i kyrkan och i festlokalen.
M2B:s systrar hjälper till med dekorationer till kyrka och festlokal och de hjälper även till med att utforma vigselprogram.
Jag ska gå och klippa mig idag, bara topparna, man vill ju ha det så långt som möjligt, hehe.
Så ligger vi till, hepp! ; - )
Just det, kom på en sak till.
Fick min slöja igår som jag köpt av en tjej här på BT:s köp/sälj.
Jag blev helnöjd, kommer att känna mig så fin i den.
Två paraplyer kom med postavi och ska hämtas snarast! Men det ska väl inte regna den 16 juni???
Hej igen. Hittade en som sålde fina paraplyer här på BT:s köp och sälj, Linda heter hon. Jag köpte svarta, av den anledningen att jag vill ha dem senare också och då är svart mest användbart för oss (blir inte skitga så fort...). det som var synd var bara att de var lite defekta när de kom så jag måste skicka tillbaka dem till henne och sen få nya igen, men de är såååå fina i formen.
Hej.
hur gick det för er som gifte er i helgen? Svettigt men härligt?
Nu är det mindre än en vecka kvar för oss som gifter oss den 16:e, GULP.
jag har gjort klart nästan alla festprogram, vigselprogram och barnprogram, det var en pärs. Nu ska jag bara baka hjärtformade bröd att ha vid förrätten och se till att handla allt som ska handlas i sista minuten till baren osv.
Köpte underkläder i helgen och hittade en ny bh som jag kanske ha istället, vi får se. Det jag oroar mig lite för är själva festen, vi har inte pratat med toastmastern ännu om hur vi ska lägga upp det, men det ordnar väl sig. Gifta ska vi iallafall bli!
Hoppas på att vädret inte blir lika varmt som i helgen för då smälter jag bort, allt man ska ha på sig... underkläder, dubbel sidenklänning, underkjolar, skor osv, det blir varmt det!
Hur går det för er? Eller är det för stressigt för att vara här inne nnu för tiden?