Juni 2007 - ny tråd
Hallå hallå!
När i juni gifter ni er? :)
Hallå hallå!
När i juni gifter ni er? :)
Pruppa? :) Roligt namn! :)
Vi gifter oss:
9 juni - Nedertorneå Kyrka (Haparanda)
Åh festplaneringen...den måste ju också göras... :) Vi har börjat på den, men inte så mycket mer. :)
Vad ska ni ha för färgtema? Har ni planerat hurdan dukning ni ska ha?
Oj Pruppa! Vad roligt med en bebis!! Hoppas att allt går bra och att den titar ut snart :D
Marsuinna
Exakt min tanke! Jag har också tänkt ha en löpar på bordet och jag har ingen aning om hur jag ska göra. Verkar inte som att det finns riktigt billiga alternativ på det.. Men hoppas nån kommer med nåt förslag! :)
Åh nu har jag verkligen fixat massor inför bröllopet! Va just och pratade med floristen. Konstigt att de sa så till dig Chea, för min sa att jag måste beställa den iaf en månad innan. Och jag är från en liten ort!
Nu har jag varit hos sömmerskan och jag ska sy in klänningen lite till.
Sen var jag hos frissan och bokade tid för provfrisyr. När ska ni alla göra eran provfrisyr?
Sen har jag fixat halsband som passar till klänning och igår har vi pratat med prästen. Känns SÅ nära nu när man gick igenom i kyrkan vad man ska göra. Huga :)
Vi bor inte i samma stad som vi gifter oss i, så det är därför vi har gjort allt nu under påsklovet. :)
JAg ska göra testfrisyren 2 dagar innan bröllopet, och först tänkte jag att det är ju ALLDELES för sent, men det kanske går ändå. Hon är väldigt bra och sa att på torsdagen går bra eftersom om det behövs beställas nåt hinner hon det på fredagen.
Vad kul och kolla tärnklänningar! Jag måste hitta brudnäbbsklänningar. Bara att börja leta. :)
Hellre är man ju ute för tidigt än för sent! De på blomsteraffären borde väl ändå uppskatta att man är i tid med att beställa...Konstiga typer! :)
Jag vet inte riktigt hur jag ska ha håret. Jag har långt hår så jag vill iaf ha lite löst och inte i någon stram knut. Det är inte riktigt jag då. :) Men min frisör hade en massa förslag som hon skulle visa mig så vi lär nog hitta någor fint :)
På tal om blommor...vet du hurdan brudbukett du vill ha? Vad ska du ha för blommor?
Hej å hå vad många som har skrivit sen jag sist var inne :) Kul!! :)
Jag gifter mig oxå 9 juni :)
Bordsplacering...usch å fy...de hade jag nästan glömt bort. :) hur gör ni? Vad ska ni ha för "hållare"? Behöver tips!
Borde fila lite mer på festprogrammet. Ahhh känns som att det är massor kvar att göra, men så lite tid! :D
Är det förresten nån av er som har tänkt ha kallor i brudbuketten?
20070607
Åh har du nån bild på hur buketten ska se ut? Har sökt överallt men jag hitar ingen bra bild! Vill oxå bara ha vita kallor.
Juni07
Små askar...bra idé! Men, har du gjort dem själv?? Inte illa! :) Gick det bra eller var det jobbigt?
Nej klart inte att det regnar 9 juni! ;)
Men det där med paraply hade ju varit ganska smart...
Nä alltså jag tänkte på ett paraply som vi kunde ha när vi går från kyrkan till bilen osv. :) Våran fotograf ska inte fota ute om det regnar sa hon. Och då kan det vara bra att ha ett eget paraply :D
KakNina
Just de där brudnäbbsklänningarna har jag tänkt beställa! :) Tycker också att de är super fina. Hoppas bara att man kan byta ut bandet...
Annars så är det grymt svårt att hitta brudnäbbsklänningar. Mina brudnäbbar är 6 och 9 år, vilket betyder att det inte är ofta man hittar en likadan klänning i just deras storlekar. Ofta finns det en som passar 6 åringen, men då finns det inte en i storlek för 9 åringen och tvärtom. Typiskt.
Nå iaf så har jag gjort bordsplaceringskort igår. :) Har gjort eget papper som jag har färgat och därefter klippt ut. Blev helt fint!
Ja fatta! Snart är det 9 juni! :D Börjar kännas lite pirrigt! :)
Ojojojoj, dagen D närmar sig med stormsteg och jag har ännu så mycket att göra! Huga! Snart är det ju 9 juni!!! Hjälp!
Har inte ens fixat näbbklänningar ännu och festprogrammet är inte heller färdigt. Och inte bordsplaceringen heller. Ahhh börjar känna lite panik. :)
Nå, när man får panik ska man ta det lugnt så idag ska jag fara med kompisar till Boda Borg och leka av mig. :D
Får stressa nån annan dag... ;)
20070607
Jag bor i Umeå så vi var på Boda Borg i Skellefteå. Grymt kul var det! :)
Var bor du?
Emma06
Lyllos dig som har gjort färdigt bordsplaceringen. Usch, den fasar jag nästan mest över :) Blir svårt att sätta ihop folk och speciellt på vårat bröllop eftersom vi har tre olika språk (svenska/finska/tyska). Men det ska gå! :)
Ja idag är det ju 9 maj! En månad kvar! :)
Och jag har inte ens nån lista på vad som måste göras och inte har jag heller nån struktur i mitt planerande. Fast jag har ju inte ens något planerande heller...:D Jag bara gör! Och nu borde jag börja "göra" lite mer!
Är det nån av er som har gjort festprogrammet i Publisher? Håller på att göra vårat nu, men jag fattar inte riktigt hur allt funkar...:)
Miss Cykel
För oss blev det så att folk OSA ända till sista dagen. Det var även några som inte hade förstått att de skulle OSA om de kommer så de hörde av sig idag :) Till en av mina morbröder så fick vi ringa för att kolla om han skulle komma och han hade också helt missat att man skulle OSA.
Men de som inte skulle komma har ringt ganska tidigt och sagt att de inte kommer.
Hur går det annars för er tjejer? Har ni blivit kidnappade nåt ännu? :)
Min m2b blev det i lördags. De hade varit och klättrat med han. Fy vad kul!
Har ni förresten hunnit göra era festprogram? Usch vad jag är sent ute med vårat! Måste få färdigt programmet denna vecka eftersom jag åker bort.
Jag känner mig inte så värst nervös ännu. :)
Det enda jag oroar mig lite över är hur jag ska klara av att gå med min klänning. :)
Får träna!
Ett tips till er när ni ska göra festprogrammet! Jag började göra i Word och det va ju skit svårt! Fick ett tips av en kompis att göra det i Publisher. Så mycket enklare! :)
Imorgon smäller det för oss! 9:e juni! :)
Har så mycket att göra så jag gör ingenting! :) Hoppas allt går bra för er andra och att ni får en underbar dag imorgon! NJUT!