Inlägg från: Perkan |Visa alla inlägg
  • Perkan

Juni 2007 - ny tråd

Fyller på... glad att jag hittade nya tråden! Var ett tag sedan jag var inne här. Håller med ovanstående att nu är det många bollar i luften men inget panikartat eller så - "pust"....

2 juni
    - Eriks blivande fruga Svedjans kapell tavelsjö (umeå .
    - ~Annelie~ Nacka kyrka.

9 juni
    - cicki82 Nedertorneå Kyrka (Haparanda)
    - Juni07 Österhaninge Kyrka

30 juni
    - pruppa Kyrkoruinen, Brottby
    - Mrs S Gläntan, Södermanland
    - Perkan Gustav Vasa, Stockholm

• Perkan

Åh vad kul med bebis pruppa! Vet ni vad det ska bli? Lycka till!

Här går vårt färgtema också i rosa (knall-cerise - mycket viktigt vilken ) , silver och vitt.

Borde ge mig in sökande efter näbbkläder och tärnkläder men har kommit nere i trans, någon slags mellanfas... Fast det är ju 3 månader kvar!

Väntar på hindersprövningen också, hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka den? Åhhh vad jag längtar....

• Perkan

Finns jätte mycket fina pärlor på Panduro i alla dess färger! Använde pärlor till vår inbjudan, rätt cerise färg m.m.! H

Har tyvärr inget jätte bra förslag ang löpare men min syrra köpte eget tyg och sydde sina, vart rätt mycket billigare än att köpa färdiga!

• Perkan

Alla får såklart vara med!

Äntligen fredag

• Perkan

Grattis till er bebis pruppa! Vad blev det? När kom hon/han? Kul!!!
    Hoppas det gick bra att prova klänningen

• Perkan

Vad kul att se era barn och andra kort, pruppa & Helenasafir på f.l!

• Perkan

Vi fick tillbaka hindersprövningen i veckan - kändes härligt
    Jag känner mig också ganska lugn faktiskt, kanske borde känna mig mer stressad
    Tärn-& brudnäbbskläder först nu och sedan bröllops-& vigselprogram m.m men det tar jag nog lite närmre den stora dagen!

Vart ska alla på bröllopsresa?

• Perkan

Visst är det svårt med just buketten! Blir helt galen på mig själv Å så letar jag brudnäbbsklänningar överallt!!! Några tips?

• Perkan

Låter underbart med allt fixande med inbjudningskorten, bordsplacering, gästpresentationer och bröllopsprogram! Åhhh vad jag längtar tills den STORA dagen!

Vad ska ni ha mer i festprogramet än gästpresentationer, menyn och bordsplaceringen? Tips? Måste börja fundera på hur vårt ska se ut!

• Perkan

Åh ikväll bara snurrar det i huvudet, snart bara 2 månader kvar! Vissa av er har hunnit med så mycket! Att jobba heltid, hämta/lämna dagis, ha barn runt sig hela tiden tar all min tid just nu! Hinner inte med nåt.... gaah... men jag är lika lycklig för det ändå!

Men jag har verkligen ett stort problem, brudnäbbsklänningar! Vad har ni köpt/hyrt för några? Våra små tjejer är 1,5 år & 3,5 år som jag försöker hitta några fina klänningar till men ändå inte "princessbakelse-klänningar" som jag tycker många jag hittat via internet är.

Kul att du hittat ring pruppa! Om än det är två men bättre än ingen Jag vet ungefär vad jag vill ha, nu ska jag bara boka upp tid med smeden och affären.

Åh jag blev så besviken häromdagen, hårsalongen jag går till och har gått till sedan flera år och som jag nu även har bokat bruduppsättningen och sminkningen hos fick jag veta i fredags att hon som ska göra uppsättningen är gravid och kommer till 99% inte kunna jobba den 30/6 och sminksösen ska iväg på ett annat bröllop uppe i Norrland så nu får jag plötsligen 2 helt andra personer som ska fixa till mig på min stora dag! Dom är säkert bra dom också, men jag har blivit sminkad av den tjejen jag bokade hos förut och känner mig bekväm och nöjd med henne och frisörskan (det är inte hon som brukar klippa mig annars men är toppen) har jag pratat igenom allt med osv. Typiskt.... funderar på att kolla med några andra salonger faktiskt. Den här är nämligen väldigt dyr och då vill jag ju att det är personer som jag känner för och klickar med. Förlåt om det var lång utläggning men jag blev väldigt besviken....

Måste också köpa paraply så det blir som ni säger = inget regn den 30/6!

• Perkan

Det närmar sig verkligen..... så kul för oss alla

Komiskt med alla som bokade just "bygga naglar" igår för det gjorde jag också!
    Förutom det så ska jag göra mina "vanliga" behandlingar som jag brukar göra annars också såsom ansiktsbehandling och pedikyr.

En kompis till mig som är grafisk formgivare började med vårt festprogram igår efter att vi träffats och bollat idéer, blir alldeles pirrig... så kul!!!

Annars känns det som vi har rätt mycket kvar jämförtsvis men här stundar det ju inte bröllop förrän den 30/6.

Har äntligen hittat några brudnäbbsklänningar som jag fastnat för men nu är det svåra att hitta likadana som det finns i både stl 86/92 samt 104/110.

Är det någon som har tips på ställen/internetsight som säljer "hårsmycken" förutom krona och tiaror? Vet inte riktigt vad jag vill ha i håret, pärlor på nåt sätt men hur osv har jag jätte beslutsångest över!!!
    Mer om det finns någon "slinga" som man kan sätta fast, inte styckesvis.... om ni förstår?!?!

• Perkan

Vi ska också åka på en resan innan bröllopet, för att få lite grund i solbrännan i varje fall... Blir till Korsika, åker om 2 veckor - helt underbart!!!

Sedan åker vi på bröllopsresa en vecka efter bröllopet också, vilket ska bli otroligt skönt då mormor ställer upp så då blir det utan barn

• Perkan

A&R - Hoppas att det löser sig med bestmans resa till vigseln!

Bjäre16juni - Vi ska åka en riktig lyxkryssare nere i Medelhavet, Italien - Sicilien och Frankrike - helt underbart! Det blir en vecka då det känns som länge nog att vara ifrån vår då 2-åriga lilla tjej (åååhhhh vad jag kommer sakna henne!!!, vågar inte ens tänka på det ännu!!!)

Förstår ni att om 2 månader, exakt!, så är vi gifta (för oss 30;e junisar), har ätit bröllopsmiddag, tårta och dansat brudvalsen.... kan inte fatta det!!!

Idag har vi träffat vår guldsmed så nu är "min drömring nedritad från huvudet" av honom och skall smidas, så om ca 3 veckor ska den vara klar *så lycklig* Känns toppen!!!!

Sedan efter mycket tjat från släkt så har vi lagt in en önskelista på Duka, väldigt emot mina principer men okej nu är det gjort så dom som inte har en aning och vill köpa en present så får dom lite tips där i varje fall.

Känner att allt börjar falla på plats, var lite panikslagen förrförra veckan men nu när man fått fixa lite fler saker så lägger sig stressen tycker jag.... men ändå är det ju faktiskt rätt mycket kvar att fixa.... jaja mycket blajj en sen kväll å inte vilken kväll som helst utan efter en fantastisk mysig Valborg!!!!!!

Hoppas ni alla haft en trevlig Valborg!

• Perkan

Har äntligen hittat brudnäbbsklänningarna i en mysig affär ute i Hägersten (!!!) av alla ställen Tror jag länkade till den förut men gör det igen. www.littlefairies.se/ Dom hade ännu fler klänningar i butiken, nyinkomna under veckan.

Känner också att paniken kommer ibland men sedan nu när bitar börjar falla på plats så känns det ändå som man har något lugn längts där inne.... hmmm....

Ha en fortsatt skön helg!!!

• Perkan

Bordsplaceringen ligger vi lågt med då osa-datumet är om några veckor först. Men sedan har vi iofs 1 månad på oss!

Imorgon har jag tagit semester och ska iväg med min tärna och kolla in klänningar - ska bli jätte skoj!!!

• Perkan

Kul att höra hur det går för alla.....

Idag har jag varit på shoppingtur med min tärna, tog ledigt, så vi hade hela dagen på oss och vi fick fullträff i första affären - så skönt Jätte stor lättnad, då hon precis fått sitt 2;a barn och har lite ont om tid....

Ska ni ha någon sjal/bolero eller annat till er brudklänning? För OM det skulle vara regn eller blåsigt... vilket det såklart inte ska men blir kanske ändå?

• Perkan

kär & galeb; Haha det gjorde jag.... har också tänkt samma tanke... hmm.. svårt!

• Perkan

Nej jag har inte börjat med festprogrammet ännu!

Ha en toppen vecka nu åker jag m familj iväg på en veckas semester på Korsika för att ladda alla batterier och vila upp oss! Ska bli sååå skönt....

Svar på tråden Juni 2007 - ny tråd