• Swing

Anatomiska implantat

Anatomiska implantat är droppformade och anses ge ett mer naturtroget utseende. Runda kan ibland se lite fejkade ut.
    Med profil menas "putet", alltså hur de "står ut". Hög profil har mindre bas och mer put utåt/uppåt. Används t.ex. om man har smal bröstkorg/omkrets och ändå vill ha lite större. Är du t.ex. bara 70 cm runt bröstkorgen och tar vanliga, lite större implantat kan dom hamna väldigt tätt ihop och gå långt utåt armhålorna, om du förstår hur jag menar. Med hög profil får man volymen annorlunda.

• Swing

Jag har förresten anatomiska, då de flesta läkare i Sthlm nästan bara föredrar att göra sådana. Vet/tror att läkarnas val ibland även beror på ens ålder. Jag var ju nästan 43 och hade gärna velat ha runda men läkarna på min klinik är lite kända för att vara väldigt estetiska och inte göra för stort och sånt som ser fejkat ut. JAG tycker att runda borde varit snyggt på mej. Hur som helst: de som sett mina tycker att dom är "skitsnygga" osv. så skillnaden kanske inte hade blivit så stor(?) Men jag kommer ju alltid att undra..... Det är det som är det jobbiga. "Tänk om jag valt/fått välja si eller så eller om jag tagit en större storlek eller annan modell......"

Svar på tråden Anatomiska implantat