• janson77

Pilates, kanon träning hemma!!

Ville bara gå in och skriva och rekommendera Pilates träning hemma, man slipper gå iväg till gym, man bara lägger sig på några handdukar/filtar och kör!!

Jag köpte från discshop.se två Pilates dvd, bla en som heter MTV Pilates, och attans va jobbigt det var, och rejäl träningsvärk efteråt.....Man kan köra program på 30 minuter eller 60, man väljer själv.
    Vissa övningar är krångliga till en början, men man får försöka göra så gott det går, iaf nåt liknande

Jag är en sån som avskyr att gå på gym och behöver verkligen gå ner i vikt, detta är kanon!

• Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!
  • janson77

Jag köpte en genom discshop som heter Power of Pilates, köp inte den bara, för den är superlugn, trist och man sitter och gäspar, visst fick jag lite träningsvärk efter första gången, men annars tyckte jag nog mest den var trist....

MTV Pilates går otroligt snabbt men väldigt roligt. Dock är vissa övningar alldeles för svåra, men då väntar jag eller gör bara situps eller nåt så länge......
    Den kan jag dock rekommendera!

Idag ska jag hämta ytterligare 2 filmer på posten, från tv-shop....återkommer om dom var bra eller inte...

Det bästa är att man kan ligga hemma på mattan, när som helst, det är bara att lägga sig, man behöver inte ge sig iväg någonstans och vill man så kör man bara 30 minuter, så slipper man tröttna, vilket brukar vara det vanligaste för mig

• ladymarmelade

Nu har jag kört mitt första Pilates pass. Provade 20 min workouten. Vissa övningar kändes jättejobbiga medans andra var fullt genomförbara. Tyckte magövningarna var klart jobbigast! :D
    Tänkte köra det 20 min passet varje dag om jag hinner, och hoppas att jag också ser resultat efter några veckor så som ni andra har gjort!

• ladymarmelade

En liten fråga bara...
    Ni som har tappat en massa cm i mått, gör ni något annat samtidigt? Jag menar - bantar ni, tränar ni något mer än Pilates eller går ni på någon diet tex?
    Eller funkar det med att bara köra Pilates? För det hade ju varit himla smidigt och bekvämt i så fall :D

• janson77

Jag tror att om du kör Pilates varje dag, eller iaf 5 ggr i veckan, kommer du märka resultat efter 3-4 veckor, men då måste du köra hårt.

Jag går promenader på 30-60 minuter 3-4 dagar i veckan oxå och äter mindre och nyttigare. Helst ska man välja bort vin, då iaf jag märker att efter en helg med vin går jag upp, och en utan går jag ner. Men nåt gott ska man väl ha, jag är inte så super strikt....

Dieter ser jag som onödiga samt väldigt svåra att hålla i längden, för mig räcker det att försöka hålla igång motionen och vara motiverad för det....
    Ät halva tallriken grönsaker, och aldrig mer kolhydrater eller protein större än din näve, det är en bra riktlinje....

(låter som om jag är värsta träningsfreaket, men så är inte fallet, hehe)

Lycka till

• Snowsee

Jag har äntligen bestämt mig för att prova pilates efter att ha läst ett tag här. Det passar extra bra nu eftersom mitt gym ska stänga 2 veckor för flytt. Har också kommit fram till att jag ska köpa en sån där matta. Kan säkert användas till annan träning också!?

Så har ni ngn bra DVD som ni kan rekommendera? Jag har aldrig testat pilates förut med så vill inte ha den svåraste men kanske inte heller den lättaste... :)

Nu ska jag sätta fart på de sista 3 kg som ska bort!

• janson77

Jag är ingen van Pilates "tränare" men jag kör MTV Pilates, det går ganska så snabbt och är jäkligt jobbigt, så kör på den, och gör så gott du kan, man lär sig snabbt de olika övningarna, och är det nåt du inte klarar så gör nåt annat så länge......

Matta är verkligen att rekommendera, så slipper man glida omkring oh får bra stöd....

• Stora A

Vilken Dvd ska man köpa???
    Vilken är tuffast? Bäst? Roligast?

• janson77

Jag tycker MTV Pilates är bra, jobbigt, snabbt och mycket variation. Det är två avsnitt och ett bonusavsnitt......

Ska hämta två filmer idag, från tv-shop, en för bak och lår och en vanlig....

• Stora A

Perfect!

Har precis beställt den!

• janson77

Hoppas att du gillar den

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!