• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Oms

Tack Pela och Sis! ' är det säkert att det inte är min födelsedag;)?* jo nog komemr jag att berätta tidigt för dottern och jag kommer helt klart lobba för p-piller när det e dags för det, vem vet kanske redan vid 15-årsålder nu för tiden? för även om man SKA använda kondom så vet vi väl alal att det göra man inte alltid - m p-pilelr kan man iaf minimera risken för oönskade graviditeter:)

• Oms

Ja sis - jag ser;) i övrigt är jag nyfiken på vad som har hänt sen sist;) så när tid o lust finns tar jag gärna emot en uppdatering;) *det är inte bara du som kan vara hemlig;)*

• Sister of the Night

Oms

Prata "skydda-dig-sen"-prat med yngre?
    Oh, don't make me go there....! Jag är ju hönsmamma, du vet? Och har redan nämnt för släktingen med dotter att jag minsann läst i en tråd i ett forum om... och nu tar jag det igen: jag läste här på BT att det numera finns ett vaccin som kan ges till unga flickor, som skyddar mot ett slags vårtvirus (om jag inte minns fel) som som i ett senare skede kan orsaka cancer i livmoderhalsen. inte direkt "kul" tanke kanske, men om nu vaccin finns så varför inte, liksom.
    Grejen är att det är ett skitvanligt, sexuellt överförbart virus som många av oss vuna kvinnor redan bär på. Kusligt va?

(Nån som vet vad jag flummar på om....?)

• Sister of the Night

Den kommer! tackar som frågar :) Kommer jag bara i ro så. *ler*

Näe, jag märker ju det jag....! :o :D :D

• Oms

Ja det vaccinet kan man idag få på större mottagninar här i sthlm,man vill gärna ge det till unga tjejer som inte har sexualdebuterat ännu. man funderar oxå på att i framtiden ta med det i den vanliga vaccinationsblocket som man får på BVC och i skolan (vi har varit med o sponsrat forskningen på mitt företag så jag är rätt så uppdatrad på det) får se hur vi gör m O, enl en del framstående gynekologer så är inte vaccinet helt fullgott och frågan är oxå i vilekn utsträcknign det behövs, jaja jag avvaktar mer forskning tror jag.

• Sister of the Night

Hihi, din analytiska Jungfru :D :D ;) :D

Du visste om det alltså! *varför är jag inte förvånad...?!* Det känns ju på ETT sätt rätt fånigt att ta upp en sån sak när det är frågan om väldigt unga flickor (lite pryd är jag nog ändå) men samtidigt - om ingen "vågar" ta upp det så är det ju ingen nytta med vaccinet :)

• viktualia

Måste bara göra ett inhopp här... min mammas taktik att prata "blommor och bin" sårade mig hemskt. Jag hade pojkvän och var 18 men vi var inte så erfarna och sänghalmsrumlet var väldigt fumligt... dvs... vi fick aldrig till det.. troligen pga nervositet.

Om detta visste givetvis mamma väldigt lite... Hon kläckte bara ur sig: "Pappa och jag tycker att du borde börja äta p-piller!"

Varvid jag blev ÄNNU mer knäckt över att pojkvännen och jag inte fick till det... när till och med mina päron trodde att vi lyckades....

Men det kanske bara är min mamma som har sådana GRYMT osmidiga tendenser....

för övrigt jobbar jag STENHÅRT just nu... gå hem tidigt för att det är fredag.. nopp skulle INTE tro det..

• Oms

Nu har jag berättat för min mamma... låter inte som om det är ngn jättegrej men jag har varit sååå nervös för det! hon har så himla starka åsikter om allt och jag hade föreställt mig ett ifrågasättande utan dess like ala "men varför december barn - då blir de ju alltid minst i klassen o får det jobbigt i skolan" Men ni har ju inte flyttat ännu - är det här så bra då" " men ni skulle ju resa till Gabmia - hur ska ni göra nu då?" "du som skulle gå ned i vikt - hur blir det med det nu" osv osv... men inget sånt kom upp! hon var hos min moster och firade hennes födelsedag så moster passade oxå på o gratta, hon lyckades dock slänga in det där om boendet *oxar som de är;)* men jag fick till ngt bra.

mamma var glad över att få bli mormor igen även om det är barnbarn nummer 9:)

• Sister of the Night

Vicks

Mmm, det är nog inte alltid så lätt. Varken för föräldrarna eller ätteläggen! Från båda hållen råder nog ganska ofta en famlande idé om att det inte finns nåt nedanför midjan hos de andra. Med den lilla haken att föräldragenerationen ju känner sig tvungna att "behandla ärendet" och "ta ansvar för infon". Min egen mamma var inte särskilt bekväm i rollen som samlevnadsupplysare - men försökte så gott hon förmådde... Det mesta gick dock att nysta ut med hjälp av böcker :)

Jag kanske var ovanligt tillitfull som tonåring, jag vet inte, men jag hade inga problem med att berätta hemma att jag åt piller.

Men jag håller med, det var rätt taktlöst sagt. Men kanske din mamma inte visste hur hon skulle "avklara" detta?

• Sister of the Night

Hihihi, Oxar.... :D :D :D

Lite för insnöade på det praktiska ibland! *blinkar menande åt Muffins håll;) - hur är det egentligen...?*

Klart att det låter krångligt med flytt och graviditet... men knappast omöjligt! Du har ju varit gravid förut, du vet ju hur det "ska" vara! (Själv skulle jag nog vara ack så nervös....!)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4