måste bara berätta - i söndags på tunnelbanan hem ifrån brorsan så råkade jag ut för en pappa av värsta sorten - Kostympappan! han åkte med sian två helg GALNA marodörer till barn, lilla Adrian 6 år och Tyra 2....herregud!
Denna pappa har nog ALDRIG varit ute ensam m sina barn förut, o framförallt inte åkt kommunalt...han parkerade vagen mitt i gången så att folk inte kunde gå förbi (inkl han själv) sen lät han barnen springa runt o skrika o knuffa och bete sig fruktansvärt illa medan han "försökte" få dem att lugna ned sig så här lät han
"-Adrian, inte ska du bete dig så sådär, kom hit nu och uppför dig, Nej Adrian inte dunka på glaset till förarhytten, Adrian, itne gör man så, Adrian kom o sätt dig nu, Nej Adrian spring inte åt andra hållet, Adrian ADrian? men var är du? nej du får inte klappa hunden den skäller osv osv"
samtidigt försökte pappakostym att ta hans om lilla Tyra som ville följa efter storebor
"-Nej Tyra du får inte springa i gången, jag sa ju att du inte fick, Tyra... Tyra! nej kladda inte ned damen m glassen nu, kom o sätt dig här nu, har du sett Adrian? men nu ramlar du ju Tyra, jag sa ju att du inte skulle springa osv osv osv"
ungaran var överallt osh skrek o grät o kladdade och höll på, jag höll på att bli galen men samtidigt så skrattade jag högtåt eländet - det här kunde gott pappan ha! herregud de lyssnade inte på honom ens i 1 minut! sen gick han av på min hållplats och in på vår icabutik... herregud... ungaran sprang överallt, lilla Tyra öppna glasdörrarna till hembkata brödet och började kladda på och även tugga på källarfranskor som låg där och pappa kostym sa då "Vill du ha den där Tyra - e den god? ska vi ta den, *hon böt då fralla* ska vi ta den där istället då kankse? e den godare? och så tog han den senaste av de 2 frallor hon åt på....
DÄR var måttet rågat för mig då sa jag taill att baran inte ska röra vid brödet iöht då de är vandrande bakterihärde o dessutom så är det väl inte de som bestämmer vad ni ska handla? pappa tittade oförstående på mig och sa attt han tror på valfrihet och fri uppfostran - NÄHÄ! Det hade man ju inte kunnat lista ut;)
sen fick jag ett samtal o såg inte mer vad som hände... men HERREGUD!
så här får det inte gå till! själva tänker vi göra så att jag e hemma i sisådär 6-7 månader sen e det M's tur att vara hemma t o m dagis inskolning, det är sååå viktigt att barnen har en naturlig relation till båda föräldrarna! då kan man om inte slippa så iaf minimera ett sånt här kostympappa beteende