Träff i Norrköping
Hej!
Jag flyttar fram tråden, jag kommer!
Det vore roligt om det är några fler som kan.
M v h
Gunilla
Hej!
Jag flyttar fram tråden, jag kommer!
Det vore roligt om det är några fler som kan.
M v h
Gunilla
Hej!
Jag kan träffas alla kvällar förutom onsdagen efter den 16:e februari, som det ser ut nu.
Mitt förslag är måndagen den 17/2, hur passar det er andra?
M v h
Gunilla
MrsR: Hej!
Vad vi gör på träffarna, jo, pratar bröllop, olika saker man funderar på, olika problem och idéer t ex gästantal, begränsad budget, egen eller annans mat osv. Jag skulle vilja påstå att det påminner mycket om bröllopsforumet här, bara att det är i verkliga livet man ses.
Jag har varit på två träffar under hösten och vi var tre personer varje gång. Vi hamnar på ett fik och snackar. Du är hjärtligt välkommen att komma med den 17:e om du vill.
Vi träffas, två av oss, redan ikväll om du vill komma, 17.30 utanför Kicks. Men jag förstår om det är svårt att hinna redan till ikväll.
Du kan nå mig på gunfr089@yahoo.se, om du vill komma med den 17:e, tyvärr åker jag direkt från jobbet och hinner inte kolla den innan träffen ikväll. Annars dyker du upp innan halv sex på Linden, vid Kicks som sagt.
Mys-Mia: Det här skrev jag i ett annat inlägg om det kan vara till hjälp:
I Norrköping finns bland annat följande butiker:
Petres festkläder, Nya Rådstugugatan: har ingen egen erfarenhet, men min väninna säger att de är mycket trevliga med bra service.
ELLA, brud och fest, har inte så bra öppettider, men är trevliga om man är i affären, med bra servicevid provning, kan beställa hem Sincerityklänningar för köp.(Norra Promenaden)
Norrköpings brud och bal (tror jag) Gamla rådstugugatan, har bland annat GL Fashion klänningar, var bara inne en kort stund, men hon verkade bra.
Tillsist Rafela mode och design, vid Elite Hotel (Hamngatan?), hon kan sy upp klänningen så att den passar en men sedan hyr man den av henne, ett alternativ som jag funderade mycket över, innan jag hittade min. Men den köpte jag här, på BT.
Hoppas att detta långa inlägg var till någon hjälp!
Gunilla
Hej!
Vi har inte sagt någon tid en, mitt förslag är 17.30, jag som pendlar har lite svårt att ses tidigare.
Vikan väl träffas på ett fik som har öppet ett tag, jag känner tyvärr inte till så många mer än de som ligger i centrum och dom stänger ju vid 18 eller 19.
Jag tror att café sumpen har öppet lite längre men jag vet inte riktigt hur länge.
Vad anser ni andra om tider?
Hälsningar,
Gunilla
Hej!
Det är klart att ni kan komma oavsett om ni ska gifta er i sommar eller nästa sommar, jag själv gifter mig i september, så det är ett tag tills dess.
På de träffar som jag har varit med på så har det enbart varit blivande brudar, men vill blivande brudgummar följa med så är det klart att dom ska det. Min sambo tycker nog att det är skönt att jag har hittat några andra att diskutera med. Han är inte lika intresserad av detaljer, dessutom har vi delat upp det så att han har hand om fotograf etc.
Ni är jätte välkomna, min mailadress står lite högre upp i tråden.
/Gunilla
Hej!
Ok, vi behöver gå till ett ställe som har öppet lite längre. Man sitter alltid längre än vad man tror.
Fräcka fröken, antingen vid Spiralen eller Kungsgatan, Spiralen kanske är enklare, men mindre. De har öppet till 21.00 på båda ställena.
Sen finns det Café Sumpen på Hospitalsgatan, men där har jag bara gått förbi, aldrig ätit på. Dom har öppet till 22 har jag för mig.
Mitt förslag är Fräcka Fröken på Kungsgatan (Skvallertorget) för deras lokaler är lite större. Har någon något annat förslag?
M v h
Gunilla
Hej!
Det var 17:30 den 17:e, men kan man inte komma förrän 18 går det ju bra att dyka upp då tycker jag.
M v h
Gunilla
Hej!
Det har varit så många inlägg under dagen så att jag flyttar upp den här tråden och passar samtidigt på att sammanfatta vad jag tror att vi kommit fram till, rätta mig om jag har fel:
Café Fräcka Frökens på Kungsgatan (vid Skvallertorget) klockan 17.30.
Om jag har räknat rätt blir vi en 6-7 stycken, det ska bli jätteskoj!
M v h
Gunilla
aka: Nej, vad tråkigt för dig. SJälvklart undrar jag vad som har hänt, men det ska du givetvis hålla för dig själv om du inte vill berätta.
Skickar en kram till dig iallafall och hoppas att allt blir bättre.
Gunilla