• Joleen

sexsidor igen!!

sannaj90:

Alla människor är olika och vi resonerar ofta ganska olika kring saker och ting. Det är därför det är så viktigt att prata om saker i ett förhållande, så att man vet var man har varandra! Mitt förslag är att du tar upp det med din man men inte på ett anklagande sätt. T ex kan du säga något i stil med "jag såg att du varit inne på klubb6, vad är det för sida?". Se till att inte vara upprörd innan du tar upp det bara för då är risken stor att ni bröjar gräla och han känner sig anklagad och därför vill försvara sig. Om du berättar för honom att du tycker att det är ok att se på porr tillsammans t ex och att ni kan hyra/köpa filmer men att du inte vill att han gör det på en sida där han också kan ragga kontakter och se folk i er närhet visa upp sig så kanske ni kan komma fram till något. Kanske ser han inte surfandet på en sådan sida på samma sätt som du gör och då är det nog bra att du berättar vad du tycker om det och också får reda på hur han tänker kring saken! Gå inte runt och må dåligt över detta, det är så otroligt destruktivt!

varma hälsningar J

• Joleen

Sannaj90:

Nej, därför är det kanske bättre att vänta ett par dagar så att det blir ett konstruktivt samtal och inte ett uppslitande gräl. Men jag tycker ändå inte att du ska gå runt och vara ledsen över det!

Kan du inte regga dig på klubb6 själv och kolla runt lite? (inte för att snoka utan för att ta reda på vad det verkligen är för sida?)

• Joleen

Jag vill inte vara hård mot dig men jag kan inte låta bli att undra: om du inte känner att du kan lita på din man och inte vågar ta upp detta så kanske han inte är rätt för dig! Någon gång måste ni väl ha diskuterat detta med klubb6 eller liknande och om han vet vart du står men inte respekterar det så kanske det handlar mer om det än om den webbsidan! Personligen skulle jag inte bli upprörd över sexsidor på internet men det finns ju andra saker som jag kan ha svårt för och om min man vet det men ändå väljer att gå emot det så skulle jag nog tappa förtroendet väldigt fort. Ett förhållande bygger ju på ömsesidig respekt och finns inte den så...

• Joleen

sannaj90:

Du är inte barnslig, du har rätt till dina känslor!

Ingen annan kan säga till dig hur du ska känna, vi reagerar alla olika på saker, inget är mer rätt eller moget än något annat!

Jag hoppas att du inte låter detta tära för mycket på dig, känner du att detta är ett svek du inte kan acceptera och förlåta så kanske det är dags att gå vidare...

• Joleen

sannaj90:

Jag tror att allt handlar om att bestämma sig. KAN du lita på honom, gör det. Säger dig din intuition att du INTE kan det, så lägg ner. Det viktigaste är inte vad han faktiskt gör utan vad känslan i din maggrop säger!

• Joleen

PennyJenny:

Mycket väl skrivet!

Och jag håller med Kat77, jag har aldrig berättat för min sambo att jag brukar läsa sexnoveller på nätet t ex. Nu vet jag ju att han inte skulle ta illa upp men även om jag inte vetat det så hade jag nog inte känt någon bekännelseångest angående det.

Han menade säkert inget illa. Kanske är detta något som kommer föra er närmare varandra och öppna upp dialogen och kommunikation er emellan. Intet ont som inte för något gott med sig!

Svar på tråden sexsidor igen!!