Inlägg från: Miss Cykel |Visa alla inlägg
  • Miss Cykel

Sicilien - tips?

Tack junibrud2006: Det ser jättefint ut! Mysiga bilder!! :)

Är det någon som upplevde att det var för mkt skugga vid poolen på hotellet och att man inte kunde sola? Konstig fråga kanske, men så hade vi förra året och var därmed "tvungna" att gå till stranden för att kunna sola.

• Miss Cykel

Jag har inte läst om Cefalu i SvD, men är lite intresserad av att spendera några dagar där. Louise14: Har du någon info? :)

• Miss Cykel

Har någon åkt linbanan mellan stranden och staden i Taormina? Funkar den om man har lite höjdskräck? Hur tar man sig annars emellan?

• Miss Cykel

Jag var igår till Ticket för att få hjälp att boka en vecka i Cefalu och en vecka i Taormina, båda 4-stjärniga hotell. Det skulle gå på drygt 19 000 kr/person, vilket jag tyckte kändes himla mkt för 2 veckor i Italien. Vad säger ni? Är det rimligt pris?

• Miss Cykel

Nu har vi bokat. :)

Det blir en vecka i Cefalu på hotell Fiesta Garden Beach och en vecka i Giordini-Naxos på Hellenia Yachting Hotel, båda 4-stjärniga hotell. Om någon vet något om dessa hotell så skriv gärna några rader! :)

• Miss Cykel

Lapinette: Tack så mycket för all information! Jag har beställt en bok om Sicilien som borde komma imorgon. När jag får den ska jag kolla upp dina tips! :) Tack!!

• Miss Cykel

lenaelena: Bra att få se lite fler länkar! :) Konstigt att hotellet i Cefalu var klassat som 3-stjärnigt på den sidan och hos Sunhotels med 4+. Jaja, det ser fint ut iaf!

Är det någon som vet något om tågförbindelserna på Sicilien?

• Miss Cykel

Jo, det blir definitivt bil i någon variant. Men kan man hyra bilen i Cefalu och sen lämna tillbaks den i Giardini-Naxos? (som man kan göra i Sverige?) Annars lär vi ta taxi/tåg mellan dessa två orter.

• Miss Cykel

Det känns lite onödigt att hyra en bil i två veckor, då vi kommer att ligga på stranden och slappa de flesta dagarna. :)

• Miss Cykel

Idag var det en artikel i DN Res om Sicilien för den som är intresserad! :)

Svar på tråden Sicilien - tips?