• maka2b

Kommer BT flytta till FL?

Jag var inne på "syster" sidan familjeliv och såg att längst ner i deras forum att det finns en rubrik som heter Bröllopstorget.

Vet någon om det är meningen att BT & FL ska flytta ihop?

Jag har hittat hit sent i min planering men har redan fått en massa tips och råd och det vore synd om hela detta underbara forum försvann som en underrubrik...

• Svar på tråden Kommer BT flytta till FL?
  • Clobberella

Tips till Patrik: Berätta inte om kommande uppdateringar förrän de är klara att lanseras. Då slipper ni irritationen hos användarna och folk blir bara positivt överraskade av att det händer saker. Dessutom är det ingen som vet om (när) ni blir ett par månader försenare.

• viktualia

Clobberella - fast det tipset kommer ju alldeles försent eftersom hängivna BTare har vetat om planerna om uppdatering ganska länge.

Jag är dock HUR facinerad som HELST över hur mycket folk har mage att gnälla över förseningar och funktioner som inte finns. BT är ju en gratissajt som drivs av några entusiaster. Kan tänka mig att skillnaden i omsättning mellan företaget som driver BT och företaget bakom tex Lunarstorm är milsvidd.

Själv hör jag till den (möjligen lilla) skara BT-användare som tycker att anonymiteten här är en av de bästa grejerna. Visst finns det funktioner jag saknar och visst kommer jag säkert finnas kvar här efter att BT fräschats upp till samma nivå som FL... så just jag sitter inte och hoppar och väntar på uppdateringarna... särskilt inte på en gratissajt som denna!

• maka2b

Anledningen till att jag ställde frågan från början var att jag är nöjd precis som det är idag och var rädd att BT skulle flyttas till FL. Jag håller med viktualia om att det är bra med anonymiteten, så ingen bråtska för min skull iaf.

• Clobberella

"fast det tipset kommer ju alldeles försent eftersom hängivna BTare har vetat om planerna om uppdatering ganska länge."

Jo och det är ju det som är felet. Hade BT inte berättat om kommande uppdateringar förrän de var klara (eller nästan i alla fall) så hade folk sluppit störa sig på att saker tar sån evig tid.
    Ett tips inför framtiden kan man säga.

• blomsterbiet

Hahaha...gratis sida, välkommen in på familjeliv och se hur många trådar som handlar om reklam. All reklam som är på dessa sidor bekostas ju av annonsörerna.

Alltså går vi inte in på familjeliv/bröllopstorget så vill ingen annonsera här längre och då har Patrik heller inget jobb. Därför vill han givetvis att hans arbete ska vara så bra som möjligt och att det finns intressanta uppdateringar.

Jag kan ju lugnt säga att jag kräver att det ska komma uppdateringar annars kommer jag inte att gå in på denna sidan längre. Jag är kanske väldigt otacksam men det skiter jag i.

• viktualia

blomsterbiet - det jag menade med gratissajt är att vi som användare inte betalar något. Men visst är det inte reklamFRITT.

Och ingen tvingar dig att hänga här, som tur är. Utan man kan välja det forum man trivs i.

Lunarstorm är ju ett ställe där man kan diskutera bröllop om man vill och samtidigt få tillgång till allsköns blogg, kollage och andra ickeanonyma funktioner.

Jag trivs med att vara lagom hemlig här på BT. Och jag tycker fortfarande att de krav man ställer på internettjänster bör stå i relation till den kostnad man som användare får... i dvs i BTs fall noll kronor.

• blomsterbiet

Nej, jag vill inte in till lunarstorm utan jag vill vara här. Får man inte lov att vara här om man klagar?

• blomsterbiet

Sen tycker jag att även om det är en gratissajt så behöver man inte tycka att det är bra här alla gånger. Patrik hade ju kunnat undvika detta denom att följa Clobberellas råd.

Ha det bra, nu ska jag krafsa i rabatterna!

• viktualia

Klagomål/gnäll och konstruktiv kritik är olika saker... i min värld i alla fall...

Svar på tråden Kommer BT flytta till FL?