• ankan05

Magsjuk i 5 dagar - vågen står still

Har varit magsjuk i 5 dagar nu - och vågen står still?!

Jag skulle gärna vilja bli av med 5 kg men har inte riktigt tagit tag i det ännu.

I torsdags blev jag magsjuk och spydde och har sedan dess mått konstant illa. Jag har bara ätit 2-4 mackor per dag (med smör och/eller ost) för nåt annat har jag inte fått i mig. Har inte ens kunnat dricka speciellt mycket fast jag vet att det är bra att göra det när man mår illa.

Det känns som att min mage krympt en aning men vågen visar inte ett gram ner - efter 5 dagar med magsjuka?! Jag fattar ingenting...

Hade ju hoppats att det himla illamåendet skulle föra något gott med sig...

Och förresten, någon annan som hört talas om sån här seg magsjuka? I vanliga fall brukar det ju vara över på ett par dagar..

• Svar på tråden Magsjuk i 5 dagar - vågen står still
  • Rainred

det kan vara vätska som försvunnit och därför känns det smalare nu.. tror att det kommer en viktras när din mage är normalt igen och du äter som vanligt och rör på dig. misstänker att du inte motionerar nu och därför står vikten still jag är inte utbildad i hur kroppen fungerar men vet av egen erfarenhet att kroppens reaktioner kan vara knasig

• desperate housewife

Är du säker på att du inte är gravid? Jag kräktes konstant (morgon, middag, kväll) i 20 veckor!

• twentyfirstofapril

Hmm, jag hade kräksjuka 6 dagar o gick ner 7 kg. Och de kom inte tebax

• Rat

Jag tror att just mackor är ett fördärv för vissa som vill gå ner i vikt, även om det låter konstigt att du inte gått ner nåt med SÅ lite "mat" per dag. Tänk om det är fel på din våg

Svar på tråden Magsjuk i 5 dagar - vågen står still