• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Mitt knäppaste jobb: Det enda sommarjobb jag haft innan 20 års ålder... Plocka granplantor på en plantskola för att sedan paketera dem i säckar som skulle säljas. Jag fick ryggskott efter tre timmar och fick cykla de 14 km hem igen...

• Linum

Vi försöker komma på en bra orsak till varför man ska köpa hus istället för bostadsrätt, men vi har svårt för att hitta för- och nackdelar...

För villa: egen tomt där man kan grilla, lättare med barn, frihet, ingen klagar när jag spelar saxofon... grannarna bor inte vägg i vägg.

Mot villa: alltid massa saker att göra, det allra mesta av lönen går till boendet eftersom det alltid är något som måste fixas, ska man bo på landet måste man ha två bilar, alldeles för många "måsten" (måla hus, klippa gräset, rensa ogräs etc), om något går sönder blir det gensat ganska dyrt.

För bostadsrätt: enkelt boende, man slipper alla "måsten", katterna kan fortsätta vara innekatter.

Mot bostadsrätt: allt det som var för villa måste ju vara mot bostadsrätt...

Vad tror ni? Är jag & M typiska bostadsrättsinnehavare?

• Linum

Vad tycker ni själv är för och emot - ni som bor i villa?

• Linum

Bo på landet för mig är det riktiga landet - grusvägar, skogar, sjöar, bondgårdar inga direkta grannar. Jag är uppvuxen så.

Om man bor i hus och vill ha fönster och dörrar öppna kommer katterna att smita ut.

Bra tankar från er, lykke och carma. Mer!

• Linum

lykke: Du är för rolig... döda sniglar och titta på rådjur...

carma: Fast om man ska bo i ett samhälle, som du och lykke gör, så blir ju helt plötsligt huspriserna enorma igen, och då kan man lika gärna bo i lägenhet.

Våra missar är ute på balkongen varje dag, men vi har kattnät så att ingen missa ska behöva flyga... Katterna lider inte det minsta av att vara innekatter, tvärtom gillar de att var inne. När de får möjlighet att vara ute, hos mina föräldrar, så ör de ändå inne halva tiden.

Att kunna göra vad man vill när man vill är nog den allra största fördelen, det måste jag hålla med er om... Tack!

• Linum

Jag tror att det blir lägenhet istället. Minst 100 kvm i alla fall, så att man får plats med många gäster. Stooort kök och stor balkong. Var hittar man det tro...

• Linum

lykke: mmm... med pensionat, konstnärscafé, pysselbod, kattpensionat och en hel skock ongar, bullar i hela köket och fyra anställda som sköter den dagliga driften så att jag kan ligga vid poolen och lata mig! JAAAA!

• Linum

Vill bara tala om att det är jätteskönt i vattnet i Delsjön! Minst 21 grader i alla fall!

• Linum

*föreställer mig lykke framfrö tv:n med lite god mat och en porrfilm*

• Linum

lykke: är du säker på att det är dressing och såser i förpackningarna...

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3