• kickan75

    Finns det några Sollentuna brudar??

    Hej alla

    Finns det några fler brudar från Sollentuna?
    Är själv från därifrån och jag ska gifta mig den 24 maj...

    K

  • Svar på tråden Finns det några Sollentuna brudar??
  • kickan75

    LillAnna: Tror du att dem har speciella dagar för det. Jag tycker att man borde få gifta sig där när man vill.. Du kan säkert ringa och höra med dem, det är sollentuna hem som har hand om uthyrningen och antagligen lite allt möjligt där. Gå in på deras hemsida och kika runt lite. www.sollentunahem.se

    K

  • kickan75

    Susanne: när ska ni gifta er?

  • Peps

    Kickan75:
    Vi ska ha festen på Bergendal.

    Kul att du hittat klänning - finns det någon bild på nätet? Och mysigt att åka båt över till Ulriksdal!!

    Vi funderar på att åka bil/häst o vagn/el. dylikt från Danderyds K:a ner till den lilla vik som är bara 50 meter från Bergendals brygga - hoppa i en roddbåt där som min blivande får ro (lite varmt i augusti kanske...) så vi också kommer in sjö-vägen. Vet dock inte om det går att genomföra. ;)

  • kickan75

    Nä jag har ingen bild ännu, inte hittat någon på nätet heller. Men jag ska dit i helgn med min tärna och titta på klänning till henne. Så då ska jag se om jag får ta ett kort på den så jag har...

    Visst låter det mysigt med båt, jag tror säkert det går att ordna för er också. Som man säger allting går bara man vill.. *ler*

  • bluecat

    Kickan!
    Vi har hittat en underbar lokal och min klänning börjar så smått bli klar. Snart ska vi skicka ut inbjudningarna också.... så det rullar så sakteliga på..
    Du själv då?
    // Ida

  • Kristina

    Kickan och alla andra:

    Just nu håller vi på och bestämmer var vi ska tillbringa vår bröllopsnatt. Det är dock ganska knepigt. Hur mycket pengar vill man lägga ut. Ska det vara i stan eller lite längre ut. Vi vill att det ska vara relativt nära festlokalen. Ska det finnas bastu och/eller jaccuzzi. Vi kommer att fortsätta att fundera i helgen.

    Hur har ni andra gjort? Var ska ni vara?

  • kickan75

    Bluecat: Vi har väl det mesta klart, lokal, klänning, kyrka, bröllopsresa mm...
    Inbjudan ska vi försöka få klara så vi kan skicka ut dem till den 14/2.

    Vi har heller inte bestämt hur vi ska göra med bröllopsnatten. Först hade vi tänkt att åka hem, men det är ju lite tråkigt. Men efersom vi lägger ner väldigt mycket pengar på vår bröllopsresa, så gick tankarna åt det hållet. Men vi har börjat fundera på att boka ett hotelrum iaf. Men vart vet inte.
    Som du säger vill man ju ha det mysigt och ändå nära där man är på kvällen. Vi funderar väl på att försöka hitta något inne i stan. Runt en så där 3000-5000:-..

  • Susanne Gräslund

    Kickan: Vi ska gifta oss den 24/5, samma dag som ni alltså. Hoppas att vi får fins väder och att det inte är för kallt. Vi hade tänkt att ha fördrink ute om det går.

    mvh,
    Susanne

  • kickan75

    va kul att vi ska gifta oss samma dag.. Jag längtar så otroligt mycket, sitter och knopar lite på inbjudan. Men word vill inte samma sak som jag vill...
    När ska ni skicka ut era inbjudan??? eller ni kanske redan har gjort det.

    Hur gammal är du, om det är OK att fråga? Tänkte eftersom du har bott i Sollentuna, vi kanske känner varandra... :)

  • bluecat

    Ang bröllopsnatt så bokade vi en svit på
    Arlandia hotell på Arlanda. Detta då vi kommer att åka tidigt dagen därpå. De håller på att göra några nya sviter, så vi fick en med både bastu och jacuzzi, frukt & nerkyld champagne samt frukost på rummet för ca 1700kr. Och det tyckte vi att vi var värda
    // Ida

  • Susanne Gräslund

    Hej igen Kickan!

    Nej, vi har inte skickat ut inbjudningarna ännu, däremot har vi storstilade planer på hur de ska se ut och förhoppninsgvis är de klara om en månad eller så. 3 månader innan känns rätt lagom att skicka ut dem. De flesta närstående vet ju redan om när det ska bli ändå.

    Jag är 29 och fyller 30 i år., dvs 73:a. Är du 75:a eftersom du kallar dig Kickan75? Hur som helst så är jag uppvuxen nära Sollentuna C på Helenelundssidan.

    mvh,
    Susanne

  • kickan75

    Ida: det lät ju väldigt billigt...

    Susanne: ja jag är 75:a, uppvuxen i vaxmora.

    Hittade klänning till min tärna i helgen, så nu är alla kläder fixade. Vi har också bestämt oss vilket papper vi ska göra våra inbjudan på.

    K

  • MissNicka

    Supertips pa brollopsnatt!!! Star Hotl i Sollentuna!! Kanske inte sa exotiskt men de har en helt otrolig "svit". De har mest sviter men det har ar en sarskild...kommer ej ihag vad den heter men den ligger hogst upp m egen bastu ^ jacuzzi. Har till o med eget konferensrum!! Super!! Priset ligger runt 2000 nanting!! D e svart att hitta san lyx billigare!!! Lycka till!!!

  • 14 februari

    Hej alla glada !

    Nu skall jag oxå stå brud, 14 februari 2004. Känns lite långt fram men det verkar som om man måste börja planera i tid. Kul att se att det är så många från Sollentuna här. Håller någon med mig om att det fattas verkligen lokaler i sollentuna som kan ta 100 gäster !?!?! Har ni förslag på sådan lokal får ni gärna meddela mig.

    Kram på er alla.

  • Godisen

    Hej! Ska gifta mig i december. Håller på att planerar för fullt! Känner mig inte riktigt så stressad med att boka lokal, som andra som gifter sig under högsäsong. Men jag kollar runt. Vill ha en lokal med porslin men vi ska göra maten själva. Har fått tips om en lokal som heter Kadriljen. Nån som vet nåt om den. Pris? Vem pratar man med? Standard? Tacksam för svar! MVH Angelica S

  • Godisen

    Glömde fråga; Har ni kollat upp vart ni ska fixa håret? Vart är bäst och billigast?

  • folkdansare

    Hej Angelica S

    Kadriljen ligger vid Tunbergsskolan i Häggvik (Sollentuna). Går att hyra genom Sollentuna Folkdansgille på tel 08-35 02 92. Telefonpassning tisdagar mellan 18,00-19,15.

  • Godisen

    Tack "folkdansare"!!! Ska ringa på tisdag.
    MVH Angelica

  • kickan75

    Jag ska fixa håret hos en frisör i edsviken, där jag även ska sminka mig. Vet tyvärr inte vad det kostar eftersom mamma ska stå för kostnaden...

    Vi hittade vår drömring i helgen, känns så underbart...

Svar på tråden Finns det några Sollentuna brudar??