• naddii

Foto/Filmning syrianska bröllop??

Hej!

Ska gifta mig i september och kommer ha ett syrianskt/svenskt bröllop.

Ni syrianer som gifter er i sthlm/södertälje-trakten, vad har ni för fotograf? Anledningen är för att jag vet att på syrianska/libanesiska bröllop är fotografen med hela festen. Jag har googlat sönder mig och hittar bara fotografer som är med under vigseln och fram till brudskålen samt några familjefoton.

Tipsa allt ni kan!
    Tack på förhand

• Svar på tråden Foto/Filmning syrianska bröllop??
  • babino

är ni alla syrianer och ska gifta er med svenskar?

• babino

okej va roligt, bor du i södertälje?

• naddii

Nej, jag bor i Järfälla..
    det var ingen som berättade hur mkt planering ett bröllops krävs hehe

• babino

haha det krävs en hel del. vi har hållit på med planering i 1 år nu men såm tur så är vi färdiga med allt i tid. och syrianbröllop kräver en hel del planering..

• naddii

Jag har knappt hunnit halvväg, men jag gifter mig om ett halvår så jag hoppas att det är lite gott om tid ännu. Viktigast känns att boka saker som kräver att personer är med, så som musik och fotografering. Resten av sakerna kan jag sitta med mitt i natten om så krävs :)

• babino

har ni tänkt ha en syriansk sångare?

• naddii

nej, ingen sångare då vi ska ha ett blandat bröllop. Känns inte rimligt att sångaren ska sjunga varannan eller var tredje låt och sen pausa. Så vi har tänkt dj med blandade låtar, libanesiskt och vanlig musik enligt vår musiksmak :)

ska ni ha det?

• babino

det passar nog inte bättre på ert bröllop.
    yes vi ska ha en syriansk sånger. han heter Fadi Karat vet ej om du känner igen honom, han kommer komma från syrien. han var här i julas och hade mkt bra fester. han är väldigt populär bland vårat folk

• Starstruck

naddii

jag e själv från syrien o så..men som du säger...same name but different=)

vi valde bara att ha reportagefoto och filmning hos dem. det blev ett paketpris på 14,000 kr.

jag har valt en annan fotograf som e betydligt billigare och minst lika bra. hade valt apollo om det inte vore för att vi behöver 3 ex av varje bild..du vet, en till min fmilj, en till hans famil och till oss så klart=)jag hade kunnat rekommendera honom, problemet e att han inte vill bli det och det är egentligen inte hans riktiga jobb utan gör det som hobby....så han har sagt att jag helst inte ska "rekommendera honom". han tar 6000 kr för 90 bilder(30*3+12 st lite större).men inga album ingår vilket jag tycker e bra då jag skulle vilja fixa det själv=)

vi gifter oss 14:e juli=)

Svar på tråden Foto/Filmning syrianska bröllop??