pampas brudar se hit
kiija: Mina systrar fotade för en tid sen på en fest, det var med digikamera. Vissa av bilderna var nog helt ok, men det var nog mest sådana som hade halva fotot himmel osv... Jag är lite rädd för att det inte blir så lyckat...
Sambons ena syster brukar nog fota, men jag har aldrig sett fotona som hon har tagit, så jag har ingen aning. Min mamma skulle kanske kunna knäppa ngt foto, men hon är så nervös o oteknisk då det är ngn kamera hon inte är van med. Min pappa har aldrig fotat. Sambons pappa fotade oss en gång o det blev väldigt misslyckat, jag ångrar ännu att vi inte bad ngn annan... Sambons mamma är ingen expert heller... Nå, det är väl nog bara att ta en massa foton med digikamera o hoppas att nu helst ngt blivit bra! Men saken är den, om de råkar ha på fel funktion, att det i misstag vrids till långslutartid eller nattbild (ratten man vrider på kan ibland i misstag vrida sig själv, så man måste hålla koll) så då blir ju ALLA bilder dåliga... Sen så tog de också en gång inomhus utan blixt o jag frågade varför de tar utan, de svarade att de blir så ljusa om man har blixt, men sen när de såg fotona så var de mörka o suddiga... Jag bävar för det här med fotograferandet, jag vill så gärna ha bra foton!
Sen är jag också lite nervös för när fotografen tar våra foton före, jag har en benägenhet att alltid försöka lite för mycket o sen då man ser sig själv på bild så grinar man konstigt, nedre tandraden syns eller så har man knipit ihop munnen på ett konstigt sätt... Helt ansträngt! Allt annat är jag inte nervös för, med fotograferandet är ngnting jag nästan har mardrömmar om!