• salladsblad

Har ni rödbetssex?

Rolig rubrik, eller hur? Men, nej, frågan gäller inte huruvida ni brukar ha intima lekar med grönsaker, utan helt enkelt - har ni sex även när ni har mens, eller står ni över då? Har du varit med om att kilen inte vill för att du har mens?
    *nyfiken*

• Svar på tråden Har ni rödbetssex?
  • salladsblad

Kan ju svara själv förresten...
    Jag brukar inte avstå sex under mensdagarna. Hade en pojkvän förut som absolut inte vill då, men så icke med min nuvarande.

• tattar-Emma

Det har varierat med killen, mensen och hur förhållandet varit. Ingen har varit helt emot, har han varit kär och jag bara har blött lite så har det funkat, speciellt om han haft kondom.

Sen är det inte alltid jag har haft lust heller. Inte alltid jag känner mig så fräsch och sugen när jag har mens. Och jag skulle inte vilja föreslå det första gången med en ny kille heller.

• MissGalbadia

att jag å min pojkvän inte har sex när jag har mens har vi alltid tagit som självklart. vi har det helt enkelt inte, vi skulle ärligt talat båda två tycka att det vore skitäckligt, massa illaluktande mensblod rinnandes lixom, blä!
    förstår ju att man kan ha det om man blöder väldigt lite, men inte annars.. usch...

• Joleen

Jag och mina partners har aldrig avstått sex vid mens. Min m2b tycker inte att det är det minsta ofräscht, jag brukar insistera på att duscha först och sen brukar vi ha en handduk i sängen. Det funkar utan problem.

Nu har jag dock ingen mens pga Cerazette (underbart!).

• Micke & Maja

Vi har sex vid mens, min sexlust ökar under själva mensen, så då går det ju inte att avstå...

Smidigt att ha sex i duschen under denna tid...

• lilla söta fröken fräken

Med tampong kan man ha skönt smeksex. Det är inte ofräscht alls. Jag utgår från att man skött hygien och är ren i övrigt.

• Ninni7

Kanske en dum fråga...men vad är Cerazette?? Skulle väldigt gärna slippa mensen...

• Stora A

mini-piller, har inte heller ngn mens längre!

• Fru Cinderella

Ja då det har vi om känslan faller på.. men jag har aldrig haft särskilt mycket mens så det är ju inte så att det står en hel fontän eller liknande!

• jocelyn

Jag skulle gärna ha det men han vill inte och det respekterar jag. Andra pojkvänner har inte haft några som helst problem med det så visst kan det kännas lite trist. Alla vet ju dessutom att en org*sm är det bästa mot mensvärk. Har aldrig "blodat" ner nån/nåt när jag har haft sex under mens, så jag kan inte riktigt förstå oviljan. Det är ju inte som att jag ber honom gå ner på mig...

Svar på tråden Har ni rödbetssex?