• salladsblad

Har ni rödbetssex?

Rolig rubrik, eller hur? Men, nej, frågan gäller inte huruvida ni brukar ha intima lekar med grönsaker, utan helt enkelt - har ni sex även när ni har mens, eller står ni över då? Har du varit med om att kilen inte vill för att du har mens?
    *nyfiken*

• Svar på tråden Har ni rödbetssex?
  • Lena+Mattias=sant

Vi har lika mycket sex under mensen som andra dagar. Har dock bara sex i sängen och inte i soffan eller liknande :D

• lilla söta fröken fräken

jocelyn - om du har tvättat dig och satt in tampong då? Då är det ju superfräscht. Allt bra sex är inte penetreringssex.

• rosesarered

Jocelyn,

min kille brukar göra även det när jag har mens..
    första gången tyckte han nog att det var lite läskigt mest för att det såg ut som att han hade gjort illa mig.

• Swing

Jag känner mig alltid trött och olustig och vill bara vara i fred när jag har mens, så inget sex med mig under den tiden. (Efteråt, däremot, då är jag verkligen sugen)!

• jocelyn

Hehe, nej nu tror jag det blev lite missförstånd här! Jag vill inte att han ska utföra nåt oralt på mig då. Däremot "vanligt" vore ju kul nån gång, jag upplever som många andra att lusten ökar under den perioden... Jag har nästan ingen mens, det luktar absolut inget illa, jag är ren och fräsch, har aldrig blodat på någon osv men när mannen inte vill kan man ju inte tvinga sig på honom.

• silverdrake

har haft det förr i början när vi var nykära och hade sex jämt, inget problem alls, var bara nydushad och med handuk under, till och med under riktigt rikliga dagar, det blev kanske lite slakthus-känsla men...kan ju säga att det inte är lämpligt att rida om man har riklig mens :D:D:D *lol*

nu för tiden brukar vi vänta, men inte pga av äckelkänslor utan att vi överlag har mindre sex, och att jag har mer mensverk och känner mig mer konstig i magen :D än tidigare så jag har ingen lust..

• itzy

"vanligt" sex brukar vi bara ha i duschen vid mens, men det är inte ofta... annars brukar vi ha smek-orals*x med tampong inne

• missZapon

Nej här är det inget sex under lingonveckan. Min sambo totalvägrar. Men precis som silverdrake skrev så hade vi det en del när vi var nykära och hade sex hela tiden.
    Tyvärr så hade vi det då i duschen en dag när det blödde som allra mest. Och som de flesta vet så färgar blod vatten väldigt lätt (det var mens blandtat med vatten högt och lågt kan jag ju säga) så min kära sambo trodde allt var mens och blev nog lite skrämd av detta. Nu kräver han två "mensfria" dagar. Ritkigt surt tycker jag, men vill han inte så vill han inte...

• Zionezze

De första dagarna är rätt körda för mig eftersom jag blöder så mycket, tyvärr, för när mensvärken väl lagt sig brukar jag få jätte-mkt lust! Men sen är det bara att köra på, fast det får bli med handduk i sängen och inte så mkt fingerpullande, o jag vill gärna fräscha upp mig lite först! Så det krävs lite extra planering.

Tror att min sambo blivit lite avtrubbad för blodet, o det är egentligen mest är jag som blir äcklad o inte vill när det blöder som mest. Oftast så sätter min mens igång när vi har sex, så det har blivit lite oundvikligt att han får se det, i början blev jag hysterisk o tyckte det var jätte-pinsamt men han tog det helt lugnt o menade på att det går ju bort m lite vatten.

Övrig tid i månaden kan jag oxå blöda i samband m s*x, då det är små blodkärl som brister, så han har blivit van o bryr sig inte. Himla bra tycker jag, annars hade jag haft problem o för det är inte ofta jag kan garantera helt blodfria dagar...

• Meddelande borttaget
  • Nanna3000

Uner den tid då jag hade mens (pstav nu) så märkte jag att just under den tid jag var våt så blödde jag inte, så om man hade börjat i duschen och gick vidare till sängen så var det inga problem, men man var tvungen att vara jä*ligt snabb efteråt för så fort man började "torka upp" så forsade det med extra styrka.

Cerazette är ett minippiller med gulkroppshormon, finns även i stavform men kallas då för Implanon.

• jagärsåkär

Min m2b blir alltid lite glad när jag säger att jag fått mens. Då vet han att en vecka med upphetsatt oral6 väntar honom!! Jag blir nämligen supertänd när jag har mens och dessutom tycker jag mkt om att ge honom oral6. Så han brukar alltid tycka lite synd om mig eftersom jag har jätteont i början men sen ler han så där förväntansfullt och ser fram emot veckan! Det är bra eftersom mina emotioner kan vara rätt jobbiga att leva med den veckan. Bra att han o jag har nåt vi båda älskar som vi kan ägna oss åt. Ibland tillfredsställer jag mig själv samtidigt och han kysser mina bröst! Underbart!! Däremot blir det inte penetration, bara mot slutet av veckan...

• jagärsåkär

Tjejer, jag ser att många slipper undan mensen med hormoner av olika slag... Men känns inte det rätt onaturligt? Jag avskyr röda veckan men skulle inte vilja manipulera min kropp till nåt som inte är naturligt. Vi kvinnor har ju fördelar fr blödandet som männen inte har, tex mkt lägre antal hjärt och kärlsjukdomar osv tack vare detta jobbiga fenomen. Jag vet inte, men tänk efter innan ni knaprar hormoner hit o dit... Bara för att barnmorskor och gynekologer skriver ut det betyder inte att det är helt ok...

Svar på tråden Har ni rödbetssex?