• frogface

Är det vanligt med partnerbyte?

Med risk för att inlägget tas bort...

Är det någon som provat eller funderat på att prova partnerbyte eller nåt "swingliknande" nu eller senare i erat förhållande? Vad tyckte ni i så fall om det? Jag menar alltså tillsammans med er partner.

Hur vanligt eller ovanligt är det...?

• Svar på tråden Är det vanligt med partnerbyte?
  • Hobby

Hur vanligt eller ovanligt det är har jag ingen aning om. Kan dock tänka mig att det finns de som ser det som en extra krydda i sitt förhållande

Hur gör ni för att hålla elden vid liv när det gäller sexlivet, för att slippa slentrian?

Hoppas TS ursäktar min följdfråga...

• Lady o Lufsen

Håller fullständigt med Cinderella med an liten ändring...Jag respekterar ALLA former av förhållanden så länge det rör sig om VUXNA personer som VET att dom är lyckliga.

Hur vanligt vet jag inte och även jag vill behålla min man för mig själv...och han mig

• Fru Cinderella

Lady o Lufsen
    Jaha, jag förutsatte att det var vuxna människor vi talade om.

• Humma 11/8

Personligen skulle jag inte vilja testa det men jag tänker inte ha fördomar eller döma dem som ägnar sig åt det...
    Att med stora bokstäver skriva att något är PERVERST är enligt mig fördömande. Du har däremot rätt till din åsikt precis som jag har. Men jag önskar att vi alla kunde ha mer vidsynt förhållningssätt till alla kärleksrelationer, där en, två, tre, (eller hur många man nu önskar vara)vuxna självmant väljer att vara. Enligt mig är all, vuxen kärlek, vacker och låt folk få leva och uttrycka sig som de vill!
    Men igen, det är bara min högst personliga åsikt...

• MhjärtaJ

Ja, det var kanske lite överdrivet att med stooora bokstäver skriva som jag gjorde men som ett sista inlägg av mig:
    Att blanda in andra partners i sitt förhållande, det anser jag absolut inte ha något som helst med kärlek att göra. Det är inte vad jag kallar kärleksrelation. Tvärtom,det är sex utan kärlek.
    Och det är min personliga åsikt.

• Humma 11/8

MhjärtaJ
    Och jag har största respekt för din åsikt...

• Misery

MhjärtaJ

men varför kulle att ta in andra i sin och sin partners sexliv ha med kärlek att göra?

det är väl en del av sexlivet, och sen när är sex och kärlek samma sak?

• Duchess

MhjärtaJ:
    Jag har tre vänner som lever i en polyamorös relation. Två av dem var ett par sedan tidigare, tredje personen har kommit in i bilden lite senare.

Även om det är långt ifrån hur jag själv vill leva, så respekterar jag deras val. Jag ser att de mår bra i sin situation. Skulle jag uppfatta några andra signaler vore det en annorlunda situation, men det gäller ju även konventionella heterosexuella tvåpartsrelationer.

• maochjo

Det är skillnad på kärlek och sex, vill man uppleva detta tillsammans som ett par så ser jag inga hinder för det. Tror däremot tvärt emot folk på tråden, att det är vanligare än vad man tror!

• Gemma

Rosenhaga: Tror att de flesta är överens om att det är dumt att ägna sig åt saker som inte bägge parter är med på, oavsett vad det gäller. Sen har det gjorts fler en en dokumentär om swinging... för oavsett vad folk tycker om fenomenet så är nyfikenheten väldigt stor. I alla fall att dömma av alla de slutna swingerssällskap och kontaktsajter som förekommer, även här i Sverige.

Svar på tråden Är det vanligt med partnerbyte?