• Courtney

Platinablond och utväxt

Jag är inte platinablond men vill väldigt gärna bli. Jag skulle vilja tipsa er som också vill bli det att läsa den här sidan: this.fakedew.net/vit/
    Det är en del saker som jag undrar över det.
    Om man är naturligt mörkhårig hur gör man då med utväxten? När jag förhoppningsvis någon gång får mitt platinablont så vill jag bleka den väldigt ofta. Gillar inte ens när det är en smal mörk rand.
    Vilket är det bästa sättet att bleka/färga en mörk utväxt?
    (Jag vill göra båda blekningen/färgningen av hela håret och när det blir utväxt på en hårsalong.)
    Om min naturliga hårfärg är mellanbrunt med ljusare och mörkare bruna slingor samt röda och guldiga slingor.
    Hur många hårfrisörbesök måste jag göra göra för att få det platinablont?

• Svar på tråden Platinablond och utväxt
  • Lisa Flisan

Gå till en bra frisör och fråga! Jag tror att platinablond är den svåraste färgen att underhålla...

• B1LLy

var försiktig bara...en kompis blonderade sitt hår gng på gng och fick det platinumblont-men håret blev som tuggummi..hon var tvungen å klippa av håret, använda inpackning och färga tillbaka det lite mörkare. håret fick ta mycket stryk..så var försiktig!

men de e snyggt! =)

• Courtney

Tack för tipsen! Fast jag tror att bara man följer de råden som ges i den sidan som jag länkade så kommer det att gå bra.
    Som att vänta ett tag mellan varje blekning,använda balsam och inpackning ofta,att inte tvätta håret för ofta mm.
    B1lly jag tror att din kompis fick tugummikvalitet på håret för att hennes hår redan var slitet innan. I allafall som jag har fattat det på den sidan.

• B1LLy

jo det var det säkert... =)
    lycka till!

• Glam

Courtney: Om du ska bleka, färga eller slinga, går till en frisör!!! Frisörerna kan det där samt att färgerna är mycket bättre.
    Jag har platinablont hår, o när jag går till frissan för å förga bort utväxten så¨färgar vi Bara utväxten o inget annat. Det tog ganska länge o få till färgen på håret som jag har nu, började med slingor som sedan gick över till färgning. Har aldrig blonderat/blekt håret.

• Courtney

Glam: Tack för dina tips! Jag har försökt att blondera mig hemma men det blev inte som jag ville. Om man är mellanblond,eller ljusblond och vill få det platinablond så är det väl mycket lättare. Men om man har mörkt hår som jag då är det stor risk att det blir oranget.
    Så det är en självklarhet att gå till en frisör och göra det för mig. Kommer aldrig att försöka mig på det hemma mer.
    Tror att det bästa sättet är att bleka håret så många gånger som det krävs för att sedan lägga in en infärgning. Och sedan när jag/man har fått sin drömhårfärg så är det "bara" att hålla efter utväxten. Och man behöver inte bleka eller färga resten av håret mer.
    Jag har fått rådet av en tjej på ett annat diskussionsforum som hade platinablont hår att slinga det om jag ville ha den färgen. Jag vet inte vad hon hade för naturlig hårfärg. Men om jag skulle göra så på mitt mörka hår så skulle jag behöva slinga mitt hår extremt mycket för att få det platinablont. Och det tror jag skulle slita nästan lika mycket som ett antal blekningar och infärgning.

• Annifer

Hej!
    Ja arbeter som frisör och mitt råd till dig om du bestämmer dig för att göra detta är att fråga din frisör om det är möjligt med att göra en ljusarefärgning på utväxten.. (det beror helt på din naturliga färg.)
    Sen är det bästa sättet att göra dem i folie då man lättare får ner blekningen / färgen i botten och slipper då utväxtranden som blir efter hättan.
    Du bör även tänka på att om du har röda slingor i och bleker dem så bilr de rosa, vilket de flesta frisörer inte gör om tanken är att kunden skall bli blond. Risken är du som du redan vet att håret kommer bli väldigt skört och kan gå av och risken är att de ser risit och fult ut istället för snyggt! För ja håller med dig, plationa är snyggt - men bara om håret är snyggt.
    Sen tycker jag även att du bör tänka på om platina passar din ansikts och ögonfärg.. Har sett alldeles för många skräckexempel när det skär sig och det ser kallt och helt fel ut. I så fall kan man ju välja att lägga i olika blonda nyanser så att håret ser livligare ut, men även ha lite platina inslag...
    Sen när du lägger i utväxen så kan man spara på håret genom att bara fylla i benan och hårfästena!
    Lycka till!

• Courtney

Menar du att det är omöjligt för mig som har röda slingor att få hela håret blont?
    Vad ska man för hudton och ögonfärg för att passa i platinablont enligt dig?
    Jag har ljusbruna ögon med grönt i. Och min hy går är ganska blek och går åt rosa som räknas som kallt enligt en sminkexpedit.
    Jag kanske är för optimistisk nu men jag tror att det skulle kunna gå bra bara jag följde råden och tipsen som står i den länken som jag skrev ner högst upp.
    Ja jag har bestämmt mig att prata igenom det noga med som jag bestämmer mig för att göra det hos så att det inte blir några missförstånd.

• Glam

Courtney:
    Min riktiga hårfärg är mörkblond till ljusbrunt, så det tog ett bra tag till o få det som jag har nu, Men jag är nöjd :)

• Modestie

Jag har ljust brunt hår och på mig blir det alltid en utväxt, men jag hårdblonderar aldrig. Min frissa lämnar alltid en rand på 1 cm eftersom hårbotten ofta far illa av blekmedlet. Men det rä väl varlfritt hur nära de lägger blekmedlet förmodar jag....

Sedan växer håret ca 1 cm per månad, så varje månad har man ju 1 cm mörk rand...jag skulle aldrig orka bleka håret så ofta....bara utväxten iofs, men det känns joxigt och dyrt för gör mand et själv FÖRMODAR jag attd et gäller att få exakt samma nyans som resten av håret....inte helt lätt tror_jag

Svar på tråden Platinablond och utväxt