Inlägg från: Courtney |Visa alla inlägg
  • Courtney

Platinablond och utväxt

Jag är inte platinablond men vill väldigt gärna bli. Jag skulle vilja tipsa er som också vill bli det att läsa den här sidan: this.fakedew.net/vit/
    Det är en del saker som jag undrar över det.
    Om man är naturligt mörkhårig hur gör man då med utväxten? När jag förhoppningsvis någon gång får mitt platinablont så vill jag bleka den väldigt ofta. Gillar inte ens när det är en smal mörk rand.
    Vilket är det bästa sättet att bleka/färga en mörk utväxt?
    (Jag vill göra båda blekningen/färgningen av hela håret och när det blir utväxt på en hårsalong.)
    Om min naturliga hårfärg är mellanbrunt med ljusare och mörkare bruna slingor samt röda och guldiga slingor.
    Hur många hårfrisörbesök måste jag göra göra för att få det platinablont?

• Svar på tråden Platinablond och utväxt
  • Courtney

Tack för tipsen! Fast jag tror att bara man följer de råden som ges i den sidan som jag länkade så kommer det att gå bra.
    Som att vänta ett tag mellan varje blekning,använda balsam och inpackning ofta,att inte tvätta håret för ofta mm.
    B1lly jag tror att din kompis fick tugummikvalitet på håret för att hennes hår redan var slitet innan. I allafall som jag har fattat det på den sidan.

• Courtney

Glam: Tack för dina tips! Jag har försökt att blondera mig hemma men det blev inte som jag ville. Om man är mellanblond,eller ljusblond och vill få det platinablond så är det väl mycket lättare. Men om man har mörkt hår som jag då är det stor risk att det blir oranget.
    Så det är en självklarhet att gå till en frisör och göra det för mig. Kommer aldrig att försöka mig på det hemma mer.
    Tror att det bästa sättet är att bleka håret så många gånger som det krävs för att sedan lägga in en infärgning. Och sedan när jag/man har fått sin drömhårfärg så är det "bara" att hålla efter utväxten. Och man behöver inte bleka eller färga resten av håret mer.
    Jag har fått rådet av en tjej på ett annat diskussionsforum som hade platinablont hår att slinga det om jag ville ha den färgen. Jag vet inte vad hon hade för naturlig hårfärg. Men om jag skulle göra så på mitt mörka hår så skulle jag behöva slinga mitt hår extremt mycket för att få det platinablont. Och det tror jag skulle slita nästan lika mycket som ett antal blekningar och infärgning.

• Courtney

Menar du att det är omöjligt för mig som har röda slingor att få hela håret blont?
    Vad ska man för hudton och ögonfärg för att passa i platinablont enligt dig?
    Jag har ljusbruna ögon med grönt i. Och min hy går är ganska blek och går åt rosa som räknas som kallt enligt en sminkexpedit.
    Jag kanske är för optimistisk nu men jag tror att det skulle kunna gå bra bara jag följde råden och tipsen som står i den länken som jag skrev ner högst upp.
    Ja jag har bestämmt mig att prata igenom det noga med som jag bestämmer mig för att göra det hos så att det inte blir några missförstånd.

Svar på tråden Platinablond och utväxt