Inlägg från: aprilbrud2007 |Visa alla inlägg
  • aprilbrud2007

Mars/April brudar!!! 2

Åh ni får inte glömma bort mig på listan! Jag gifter mig juh NU I HELGEN! :) :) :)

Nu måste jag springa för nu ska jag ha möte med cateringen...ciao!!

• aprilbrud2007

twentyfirstofapril

Tack! :)

• aprilbrud2007

Alltså nu sitter man verkligen mitt i allt bröllopsplanerande! *whiii* Det absolut sista ska ordnas med kläderna, vad finns för bestick och tallrikar mm på plats? hur många tårtor ska beställas, vilka storlekar på tårtorna, bordsplaceringen uppdaterad? ta med barnstol till lilltjejen 10 mån, barnbord på festen med kritor papper, godis osv, förboka och tipsa taxi, köpa ett litet brudpar att ha på tårtan, hur och när ska man fotoggraferas...listan kan göras såååå lååång ;) Nu är jag inte ett dugg orolig för vi vet att kläderna finns, vi vet att tårtan kan beställas dagen innan (vi har pratat med dom), blommrona är beställda men det finns alltid ytterligare önskemål och ändringar i sista sekund *s* det gäller bara att få ihop det till ett "paket"...och så har vi kanonbra personal som kommer rodda allt i festlokalen så vi behöver inte tänka på något just den dagen (hoppas vi iaf) ;)

Men nu börjar det kännas på allvar att det är NÄRA! :D

En sak till som känns toppen, det ska troligtvis bli superfint väder nu i helgen! Jag fick lite smått panik när jag såg att det snöade i går! *svammel svammel*

:)

• aprilbrud2007

_Cinderella_

Dessa +20 grader känns väääldigt orimligt just nu. I dag har vi haft kallt och ruggigt...hur ska det gå med vädret...bara 4 dagar kvar *whiii*

*biter på naglarna*...helt ok då jag får nya naglar på fredag :D

• aprilbrud2007

frågan kanske har varit uppe tidigare men jag gör ett försök ändå...

Vilken frisyr ska ni ha?

Hela vårt bröllop är enkelt enkelt enkelt och mycket orginellt. Men vi har ändå ganska stor antal gäster (60st), stor fest och mååånga roliga detaljer kring hela bröllopet...ja och sen kommer vi till min klädsel ;) jag kommer ha en svart klockad kjol som går till vaden och en blus med sidenband i midjan. Väldigt klassiskt och elegant. Men hur ska jag ha håret!?? Jag ska till frissan idag och göra lite provuppsättningar men är det någon som har några tips!? Och framföallt, hur ska ni ha det? Visa gärna bilder...

Och berätta gärna hur erat bröllop blir, i stora drag, om ni vill :) Jag har ju inte hunnit hänga här så mycket så det vore lite roligt att bilda mig en liten uppfattning så här på sluttampen. Bättre sent än aldrig... ;)

• aprilbrud2007

Åh vad roligt det är att läsa era planer! Tänk snart är vi alla gifta! Samtidigt som det ska bli "skönt" att ha det över ;) så känns det faktiskt lite vemodigt...

Förhoppningsvis gör man ju bara detta 1 gång... ;)

Jag har glömt en sak så här 3 dagar innan vigseln!! Jag har glömt och köpa ett brudpar att ställa på tårtan! :( Så nu måste jag ge mig ut på stan i morgon (igen!) *liten suck*

Snälla snälla kan någon här ge mig tips på var i Stockholm man kan köpa ett roligt brudpar där kvinnan släpar mannen efter sig!?? Börjar få smått PANIK...

• aprilbrud2007

Kan berätta lite om vårat bröllop.

Vi gifter oss i den kyrka där våra tre döttrar är döpta. Vi bodde precis bakom den kyrkan och vi gick där omkring när vi var nyförälskade. Vi kommer ha min gamla konfirmationspräst och hon är helt underbar! Nytänkande, frän och otroligt varm och sympatisk människa! Vi kommer att ha ingångsmarsch "Canon i D" av J. Pachelbel samt utgångsmarschen "Birkalåten" av G. Idenstam (lyssna gärna på www.kyrkomusik.nu ). Lite passande att Birkalåten är från Stockholm. Och första gången jag hörde "Canon i D" på Internet fick jag tårar i ögonen och då visste jag att den låten var den rätta. Min blivande man höll med! ;)

Psalmer blir dessa:

Psalm 198 (melodi "I denna ljuva sommartid")

" Likt vårdagssol i morgonglöd"

Likt vårdagssol i morgonglöd
    gick Jesus fram ur natt och död
    till liv förutan like.
    Därför, så länge världen står
    det efter vinter kommer vår
    också i andens rike.

Som fåglars kör i lund och mark
    besjunger våren, blid och stark
    och livets alla under,
    vi må besjunga med varann
    hans liv, som döden övervann
    i påskens morgonstunder.

Snart alla ängar stå i skrud,
    och skogen kläder sig till brud
    när livets krafter blomma.
    Så kommer vår i Jesu namn
    i folkets liv, i kyrkans famn
    till alla själars fromma.

Och psalm 84 (melodi "Den blomstertid nu kommer").

"Vi lyfter våra hjärtan"

Vi lyfter våra hjärtan
    till dig o fader vår
    i tacksamhet och lovsång
    och bön för dessa två
    Vi ber dig låt dem lämna
    sig själva i din hand
    och hjälp dem hålla löftet
    som de gett varann

Vi tackar för den glädje
    som du gett åt dem
    Välsigna deras framtid
    välsigna deras hem
    Tack fader för den kärlek
    som gjorde dem till ett
    det största du som gåva
    och ansvar åt oss gett

Enkelt att sjunga och vackra texter tycker vi :)

En kompis till oss kommer sjunga "ännu doftar kärlek" av Marie Fredriksson i kyrkan.

Innan festen kommer jag gå till frissan för att sen efteråt plåtas tillsammans med blivande maken i en vacker gränd på Södermalm (hoppas nu vädret blir bra!!). Temat som ni märker är lite "Söder" för vi träffades trots allt på Söder, våra döttrar är födda på Söder och dom är döpa där osv. En gång söder, alltid söder... ;)

Blomtemat genom hela bröllopet är TULPANER! Den enkla bordsdekorationen kommer bli vita linnédukar, kandelabrar, röda tulpaner och härligt gröna servetter. Fina färger och lite orinellt tycker vi :) Jag kommer endast ha vita tulpaner i brudbuketten.

Vi kommer bjuda på buffé och tårta samt massor med god dricka till. Avec och hela det där köret ;)

Jo förresten, festen kommer att hållas till inne på Söder den också. En liten gård från 1700-talet med en lagom stor härlig vacker sal. Champangne serveras ute i en liten trädgård intill gården mitt inne i stan på Södermalm! Lite coolt tycker vi :)

Jo just ja. Kläder. Min blivande man kommer ha en snygg svart kostym med off white (lite glansig) väst samt tillhörande kravatt (bulligare "slips" som är kort). Och jag kommer ha lite 50-tal stuk. Svart klockad kjol, blus med svart sidenband i midjan, svarta klackskor, vita blommor i håret, enkel håruppsättning i lite gammal stil. Orginellt men vackert tror vi :)

Våra döttrar får stå färgklicken! Även dom har temat sidenband i midjan...

Usch har jag glömt något!? Jo just ja. Ska fixa naglarna på fredag ;) Märks det att jag MYCKET SNART ska gifta mig!? *s*

- 3 dagar kvar...

• aprilbrud2007

Nu är det min tur att gifta mig!! *tjohooo*

Önska mig gärna lycka till...men vädret har vi alla fall på vår sida ;)

Tjingeling!

• aprilbrud2007

Jag säger bara oförglömligt, oförglömligt och åter oförglömligt...

...och vilken fest! Folk ville verkligen inte gå hem och alla bara dansade och dansade hade skitroligt!

Och vädret!! *mållös*

WOW säger jag bara.....VILKEN TOPPEN DAG!

Kraaam alla...ni har det bästa framför er! :) :) :)

• aprilbrud2007

070421, A:s babe
    070421, twentyfirst
    070421, MrsA

MASSOR MED LYCKA TILL NU! :) :) :)

Själv drar man på bröllopsresa i övermorgon! *skööönt* Ska bli spännande och se vad Thailand har att erbjuda! Ska bli så skönt att bara sola och bada i 2 veckor...

Vi hörs om några veckor! (för visst finns väl denna sida kvar eller?) Och massor med lycka till Er alla andra! Snart är vi alla vackra, stolta och lyckliga FRUAR *ler*

Kram kram!

• aprilbrud2007

meili

Visst kan man inte sluta stirra på sin hand! :) Man är ju bara så lyckligt kär i sin make...och ring!! ;)

Grattis grattis!

• aprilbrud2007

Åh twentyfirstofapril jag minns så väl känslan! Allt är fixat, förväntingarna och förhoppningarna är enorma och man vill bara vara i kyrkan och gifta sig!! ;)

Lycka till! *spark i baken*

Usch nu fick jag dessutom lite resfeber på köpet... Mycket med det jordiska ;)

Svar på tråden Mars/April brudar!!! 2