Inlägg från: anjo_73 |Visa alla inlägg
  • anjo_73

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Åh, den här tråden har jag missat!

Jag ska också gifta mig den 5:e maj :)

Det känns faktiskt som om det mesta börjar komma på plats, även om det fortfarande finns en del kvar att göra.

Min hippa var förra helgen, så jag kan vara lugn för överraskningar nu iaf :)

• anjo_73

Vi har suttit hela eftermiddagen med bordsplaceringen. Vad svårt det är! Hur jag än bär mig åt, så blir det två damer i rad någonstans. Inte lätt att göra något åt, men samtidigt irriterande när man vill få ihop det...

Har knåpat ihop ett utkast till festprogrammet också. Nu ska det granskas av mamma (lika bra att hon får vara med och tycka, annars kan det bli jobbigt ;))

• anjo_73

Miss Sophie!: Ja, det kanske vore något att byta ut några stycken

Maten har vi tack och lov beställt sedan länge. Dock har vi inte fått något svar från restaurangen om de kan ordna de tillägg till menyn som vi önskar och vad det isåfall kan tänkas kosta...

_Cinderella_: Ja, det hade varit skönt att strunta helt i bordsplaceringsreglerna... Vi har inte varit helt konsekventa heller, utan gjort lite som vi tycker blir bra för att få ihop det. Men att helt frångå "korrekt" placering skulle nog aldrig funka om mamma får vara med och bestämma. Och det antar jag att hon får, iom att det är hon och pappa som betalar för festen.

• anjo_73

Jag har inte beställt några blommor ännu. Börjar bli lite stressad av det, men när jag ringde och kollade där vi tänkt beställa så tyckte de vi kunde vänta till efter påsk. Men jag ska nog åka dit imorgon, så det blir gjort.

Har sån beslutsångest angående färger bara. Rött eller rosa på blommor? Ska ha både till buketter, corsager och dekoration på borden + ett par buketter. Jag kan verkligen inte bestämma mig... Har iaf bestämt mig för att det blir gerberor, efter mycket velande fram och tillbaka.

• anjo_73

Vi har ingen annan färg i temat just nu, för allt har liksom ändrat sig med tiden. Först hade vi tänkt att ha vinrött, men en sak efter en annan försvann och nu är det inget rött kvar. Så det blir bara blommorna som blir röda isåfall. Och rosa är det heller inget annat...

Silver/silvergrå är nog enda "färgen" just nu. Min tärna har silvergrå klänning, marskalken ska ha silvergrå slips och sambon ska ha grå "plastrong" (eller vad heter det?). Dessutom är texten på alla trycksaker i silver och dekorationerna på tårtan kommer att vara silverfärgade.

Vad är egentligen snyggast till silvergrått? Rött eller rosa? Själv tror jag båda kan bli lika snyggt (inte tillsammans då), så jag har jättesvårt att bestämma mig, men så är jag också känd för att vara velig...

• anjo_73

Min hippa är redan avklarad. Skönt att ha det klart, även om det var roligt att ha det att se fram emot också :) Men man behöver ju inte vara nervös längre iaf!

Blommorna är beställda idag och mamma har efter visst gnissel godkänt det mesta av bordsplaceringen *puh*

Har också fått svar från festarrangören som vi väntat på länge, det känns skönt!

Dessutom dök BH:n jag beställt upp och visade sig vara utmärkt både vad gäller modellen och storleken.

• anjo_73

Oj, här har det hänt massor i tråden! Min dator har gått sönder, så jag kan inte läsa obehindrat här just nu :(

Värre är ju att vi hade tänkt ha datorn att spela musiken från (koppla till förstärkaren i festlokalen). Men nu är grafikkortet trasigt och på supporten sa de att det kan ta fyra veckor innan jag får tillbaka den...

Tycker det är massor som strular så här i sista sekunden och börjar bli hur nervös över det som helst!

Jag hade glömt att vi måste träffa prästen denna veckan, men som tur var kunde hon ikväll. Men jag får åka dit själv, för sambon jobbar.

Sen upptäckte vi att mitt löshår inte hade riktigt rätt färg, så jag fick rusa ut i måndags och köpa ett nytt. Dessvärre är det inte samma fästanordning på det som på det jag hade tidigare, så nu är det tveksamt om frisyren vi provat ut funkar. Lite nervöst att ändra det på lördag, sådär i sista minuten...

Plus ett antal smådetaljer till som inte funkar. Fast det kanske är normalt att det blir så ;)

Hur som helst är vi båda friska än så länge. Det är ju bra!

Vågar man hoppas på vackert väder tro? Det är så himla fint utanför där vi ska vara så här års och fotografen hade hittat flera platser som skulle vara bra att fota på. Värre om vi måste ta korten inne, för det är lite dåligt med ljus på de flesta ställena inomhus.

• anjo_73

Nu ska vi bara packa ihop våra grejer och åka för att checka in på hotellet. Vi har lånat ut huset till familjen som anländer ikväll, så vi ska bo på hotell fredag-söndag.

Imorgon är det dags! Fattar inte hur det gick till. Det har varit såååå länge kvar hela tiden och plötsligt är det imorgon!!

Lycka till alla ni andra!

• anjo_73

Nu har jag också landat någorlunda efter lördagen. Är fortfarande trött, men väldigt lycklig och glad! Vi hade så himla kul och dagen blev helt underbar. Jag ville verkligen aldrig att det skulle ta slut och de fick nästan kasta ut oss från festen :)

Dagen började med att vi gick upp tidigt och åt hotellfrukost för att sedan bege oss till frissan där både jag och tärnan blev fixade i håret och sminkade, till och med brudgummen fick sig en liten putsning. Sedan snabbt iväg till fest & vigsellokalen där vi klädde om och sedan fotograferades i ett par timmar innan gästerna anlände.

16.00 började vigseln och vi gick in för att ställa oss framför prästen. Vår präst var så himla bra! Det är samma präst som döpte mig :) Vi hade anlitat en sångerska och en pianist som spelade och sjöng två sånger under vigseln och tärnan (min syster) läste en dikt. Ringar växlades och löften och kyss utbyttes och sedan var vi gifta!

Samling på gården utanför för såpbubblor i luften och brudskål. Sedvanliga gratulationer och kramkalas innan vi återvände in till festlokalen, där de börjat förbereda för middagen.

Sedan blev det mat! Trerätters med italiensk buffé som huvudrätt. Så himla gott!

Under middagen var det en hel del tal och vår toastmaster var jättebra! Alla verkade tycka om maten och bordsplaceringen såg ut att ha varit lyckad, eftersom det pratades massor överallt runt borden!

Efter desserten blev det en liten bensträckare och tipspromenad för gästerna, bestående av frågor om oss.

Strax därefter blev det åter samling och dags för tårta med kaffe och avec. Tårtan var så god! Massor av choklad :)

Efter tårtan var det dags för oss att dansa brudvals. Vi hade valt en egen låt, "Can't Help Falling In Love" med Elvis Presley. En andra vals följde då, "That's Amore" med Dean Martin, och då fick vi sällskap på dansgolvet.

Sedan öppnade baren, Billy Idol drog igång med "White Wedding" och det var fritt fram på dansgolvet. Vi dansade, skrattade och umgicks med så många som möjligt under ett par timmar innan det var dags för oss att ta adjö. Då var klockan nästan 02 och vi tog en taxi till hotellet. Vi klev ur taxin en liten bit ifrån hotellet och gick sista biten och möttes av gratulationer och applåder från folk som var ute och festade.

Vi har inte fått så många bilder färdiga ännu, men här är iallafall en (där vi båda har solen i ögonen) som kommer från vår egen kamera som satts i händerna på en av våra vänner: i211.photobucket.com/albums/bb252/anjo_73/brollop_070505.jpg

• anjo_73

Grattis till er andra också, det glömde jag ju bort i förra inlägget :)

Bens wife: Det lät som om ni också haft en härlig dag! Jag tittade på dina bilder - jättefina!

Skogstigern: Försökte se på din länk också, men lyckades inte få fram bilderna. Men det ska bli kul att se sedan!

• anjo_73

Skogstigern: Vad fina ni är! Kul med så annorlunda tema :)

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!