Inlägg från: Miss Sophie! |Visa alla inlägg
  • Miss Sophie!

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Katter är inte lätta att fånga när de är lätt panikslagna :)

Temat låter jättefint och väldigt genomtänkt.

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Så klart får du vara med! Då kan vi ta lärdom av dig :)

Vårt "tema" kommer bli gult eftersom min klänning är gul. Genomgående är också en bild på en gerbera (min favorit)i guld som kommer tt finnas på alla trycksaker. Annars försöker vi hålla allt enkelt, naturligt och inte alltför tillkrånglat eftersom det inte är vi.

• Miss Sophie!

Bens wife, 5 maj, Stockholm
    Skogstigern, 5 maj, Stockholm
    Farry4u, 5 maj, Falun
    Cindey, 5 maj, Borås
    MissSophie, 5 maj, Strängnäs
    Himmel, 5 maj,
    anjo_73, 5 maj,
    Mlle , 5 maj, Göteborg
    _Cinderella_ , 28 april, Linköping?
    Littlepixiegirl, 8 maj, Lund

Mlle och _Cinderella_ välkomna!

• Miss Sophie!

anjo_73
    Vi har överflöd på killar. Vi kanske kan byta några gäster med varandra :) Vi har än så länge placerat folk i grupper som passar ihop, sedan ska vi sätta ihop grupperna vid borden och placera alla. Suck, mycket jobb återstår...

Jag har precis haft ett litet samtal med min mamma ang maten. Den MÅSTE ju beställas imorgon... ;) Vi måste höra av oss till dem som inte svarat och höra om de kommer eller ej.

Festprogrammet finns som utkast måste nog fixa till sidorna lite så de kommer i rätt ordning.

• Miss Sophie!

anjo_73
    Jag ska också ha gerbera eller rättare sagt germini(den mindre varianten), de blir gula så klart. Jag tycker att rosa och silvergrått är snyggt tillsammans.

Fick efter ett sent samtal med mina föräldrar (som har värsta bröllopsfebern) igår bestämma vad vi vill ha som varmrätt. Vi "måste" ju bestämma det nu trots att det inte är helt klart vilka som kommer.

Skor köpte jag för några veckor sedan i utlandet för ca 85 kr. Det blir ett par svarta, jag vill kunna använda dem sen också.

Skogstigern
    Min blivande tyckte det skulle vara lite tråkigt att bara skriva ut bordsplaceringen. Han ville att den skulle vara snyggare än så. Så det blir väl lite pysslande för mig (det är ju jag som pysslar och han sköter datorn :))

• Miss Sophie!

Sitter med brudskorna på och ska börja med bordsplaceringen. Vi struntar i vett och ettikett när vi gör den. Huvudsaken är att alla har någon att prta med.

• Miss Sophie!

Hoppas Cinderellas möhippa går bättre än min m2b svensexa. Han sitter just nu på akuten efter att ha vält med en crosscart... Har ev brutit armen eller något likannde. Han lät som en skamsen, olydig hund när han onyktert berättade att han var på akuten. Vad kan man göra? Jo, jag fnissade mest och försökte trösta. Gjort är gjort... Han kunde lika bra ramlat hemma och gjort sig illa.

• Miss Sophie!

Lägesrapport: M2b hade bara en armbåge ur led och ett ledband av. Har varit på sjukhuset i flera timmar och är ok men nu fortsätter festen... :)

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Vad kul att du hade en rolig hippa!
    Det känns som om du börjar få koll på läget nu. Du får rapportera till oss andra om det är något speciellt vi ska tänka på eftersom du är lite före oss.

Hellebra
    Fortfarande mycket kvar...men nu är maten beställd i alla fall. I helgen ska vi beställa blommor, tårta, till festlokalen igen och träffa fotografen en sista gång. Klänningen ska provas på onsdag igen och göra de sista små ändringarna.

• Miss Sophie!

Nej, är ingen vädergud... ;)

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!