Inlägg från: Miss Sophie! |Visa alla inlägg
  • Miss Sophie!

******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!

Äntligen fungerar internet igen!!!! :) :) :)

Jag blev också hippad i lördags. Vi skulle äta lunch med en av m2b kompisar som snart ska flytta från stan. Men där var ingen kompis inte...det var många! Alla gamla och nya vänner från norr, söder, öster och väster hade samlats. Kompisen som anordnade det hela hade sovit hos en kompis i stan, de hade aldrig tidigare träffats. Efter en lunch fick jag gå och skämmas på stan med lite uppdrag. Därefter blev det bad och mys i flera timmar i relaxavdelningen på badhuset. Sedan så åkte vi iväg, jag var försedd med ögonbindel. Vi hamnade hemma hos mig! Det var så många av vännerna som inte hunnit se vårt hus och var nyfikna. Kvällen avslutades med en gammal hederlig tjejkväll där alla sov över och snackade halva natten. Min m2b hade konspirerat med alla tom vigselförrättaren...

Har ni koll på läget inför den stora dagen? Det har inte jag, skulle ha fixat massor i helgen.

• Miss Sophie!

Kom hem från jobbet kl 19 och ska försöka att få lite gjort nu men är ju på BT som vanligt ;)

Fick lite panik när internet inte funkade. Kom inte åt sparkapitlet som ska användas till klänning, mat osv.

På tal om klänningen är den nästan klar, bara tas in lite över bysten så jag inte tappar den. Den blir helt perfekt för mig, jag kände mig så fin och den var JAG.

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Hoppas allt flyter på bra. Vilket jättehäfte du har till festprogram. Får lite prestationsångest ;)

Själv har vi massor kvar men lite tid och ork/lust. Min m2b morfar dog igår kväll, de stod varandra nära. Begravningen blir en vecka efter bröllpet.

En liten ljusning är att m2b blir av med gipset precis innan bröllopet. Nu slipper vi ju planera om hela hans klädsel. I helgen ska vi åka till mina föräldrar och fixa en del (beställa tårta och blommor, träffa vigselförrättare och fotograf). Skönt att få en del gjort. Jag är ju ledig fyra dagar på raken då. Skönt då kanske jag hinner! Annars får jag sänka ambitionsnivån...

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Du kan ju bli avis på att vi har massor av planering kvar. Tänk vad roligt att få planera i panik ;)

• Miss Sophie!

Jag hämtade in ring förra veckan. Helt perfekt för mig! Klänningen är på sista justeringen så den inte trillar ned. Nu är det bara en massa, massa, massa småpyssel kvar. Satt på jobbet idag och gjorde kom ihåg lista. Den blev LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG!!!!

• Miss Sophie!

Bens wife
    Grattis till jobbet!!!

• Miss Sophie!

_Cinderella_
    Stort grattis!!! Ni var jättefina, ser fram emot att se fler bilder. Ge oss gärna lite tips på vad vi andra ska tänka på inför dagen B.

Till er andra...
    Hoppas ni inte har samma panik som jag har ibland, det känns som alldeles för mycket att göra på alldeles för lite tid. Men då tänker jag: Strunt i alla smådetaljer, huvudsaken är att vi gifter oss för att vi älskar varandra.

• Miss Sophie!

Fru Cinderella
    Ni verkar ha haft en underbar och rolig dag!

Vi har varit hos mina föräldrar i helgen och förberett. Nu känner jag mig mycket lugnare. Allt verkar lösa sig. Det som ev inte hinns med är "överkurs", dvs egentligen onödigt. Ett stort orosmoment var hur vi skulle åka från slottet till festlokalen. Vi ville åka med familjens båt men den låg inte i vattnet och behövdes fixas massor. Nu har pappa kämpat med den och den läggs just nu i vattnet och fungerar, pust!

Nu är det som Bens wife sa vädret som mycket hänger på. Men kollade prognosen för östra Svealand alldeles nyss och det verkade ok än så länge men det hinner ju ändra sig.

• Miss Sophie!

Tjena tjejer och fru!

Här är det full rulle ikväll. Vi ska packa, fixa klart musiken, skriva ut vigselprogram osv. Mycket kvar och vi åker imorgon efter jobbet. Men det är väl bara att stå ut, sova får man göra någon annan gång. Har fått reda på att många vänner kommer en dag tidigare och är mer än villiga att hjälpa till. Utmärkt!

Börjar bli lite nervös nu, mådde illa hela dagen igår (är inte gravid). M2b har mått illa hela dagen idag... Men jag vet att allt med själva vigseln är löst. Huvudsaken är ju ändå att vi blir gifta.

• Miss Sophie!

Nu har jag packat allt klart men det ligger i högar på golvet, nu ska jag bara slänga ned det i någon väska. Allt trycksaker är tryckta men ska häftas ihop, tänkte sätta någon kompis på det på fredag.

Nu ska jag försöka sy en sjal av tyget som blev över från klänningen och kanske en liten "påsväska". M2b sitter och försöker få in musiken från bröllopet i filmen Trolltyg i tomteskogen i datorn från dvd format.

• Miss Sophie!

Nu är allt nästan klart, ska bara ut till bilen. Pust och stön!
    God natt tjejer!

• Miss Sophie!

Skogstigern
    Var gifter du dig? Jag gör likadant, kollar vädret flera gånger per dag. Huvudsaken är att det inte regnat på förmiddagen för då kanske vi inte kan fota i skogsbacken utan får hålla oss till grusgång, stensättning och brygga eller under själva fotograferingen. Lite regn betyder ju tur...men inte i Sörmland (otur :( )

• Miss Sophie!

Vi gifter oss i Strängnäs trakten. Vi ska åka båt från vigsellokal till festlokal så jag får hoppas på uppehåll.

• Miss Sophie!

Nu är Miss Sophie blivit Mrs Sophie!
    Stort grattis till er alla som blivit fruar! :) :) :)

Efter ett par dagar i trött lycka är jag åter nere på jorden och tänkte rapportera lite från vår stora dag.

I veckan innan, tisagen och onsdagen, var jag mycket nervös, grinig och tänkte på allt som kunde gå fel. På torsdagen packade vi in allt i bilen för att åka norrut. På väg hem från jobbet glömde jag att hämta min klänning hos sömmerskan och hans hyrkläder. Fick i panik åka in till stan igen för att hämta dem, kom in i affären 2 min innan stängning (tur att inga trafikpoliser var ute på spaning och att det var lite rusningstrafik). På kvällen var vi i festlokalen och ställde borden i ordning.

Fredagen, dagen innan dagen B, började med en lugn frukost. Sedan åkte alla åt varsitt håll på olika ärenden. Vi pyntade festlokalen genom att hänga tyg i taket och pysslade. Efter lunch så kändes det som om vi hade massor kvar att göra, paniken växte. Vi åkte till Mälsåker slott, vigsellokalen, för att ställa ut stolar i riddarsalen, se så att el fanns framdragen och flytta dit elpianot. På eftermiddagen kom flera vänner och hjälpte till med festlokalen. Vid fyratiden såg jag ut över stället och kände att allt var under kontroll. Om vi hade glömt något var det försent att fixa det nu... Det stora lugnet infann sig! Efter en pizzamiddag ur kartongen med föräldrarna och kompisarna så åkte vi till hotellet. Vi hade valt att bo på hotell två nätter (inte det lyxigaste) för att vara ordentligt utvilade och kunna njut lite av hotellet. Efter lite champagne och bubbelbad på hotellet somnade vi sent lugna men upprymda.

Lördagen började tidigt med en ordentlig frukostbuffé. Där träffade jag på en av mina elever, hur stor är sannolikheten för det?! (Jobbar 20 mil ifrån) Vi åkte tillsammans till frisören för att bli fixade. Därefter åkte vi till mina föräldrar för sminkning, lunch och påklädning. Vi fick bråttom till fotograferingen på slottet. Enligt fotografen gick det bra, hon tog över 120 bilder så det blir svårt att välja. Efter lite småprat med några vänner som skulle läsa dikter under vigseln, hälsa gästerna välkomna och hålla i minglet gömde vi oss på slottet för att inte synas.

Själva vigselakten var precis så som vi ville ha den, glad, enkel och utan gud. Efter vigseln samlades alla gästerna utanför slottet och vi kom ut och vinkade (Silvia-vinken) på stora trappen. Sen var det kramkalas och mingel med bubbel och snittar. Vi åkte iväg från slottet i båt, det blåste massor! Vi lurade alla att vi åkt hela vägen till festlokalen i båt men vi åkte mindre än halva vägen i båt.

Festen som följde blev lyckad! Det var min stora fasa att ingen skulle ha roligt. Bordsplaceringen funkade trots sena återbud. Både unga och gamla fann nya vänner. Under middagen hölls många fina och roliga tal. Jag hade trott att maken skulle få flest tal och spex eftersom han hade störst släkt och flest kompisar där men våra kompisar hade snackat ihop sig lite när det gällde spexen och tal fick vi många. När de visade filmen från svensexan skrattade jag (och många andra) så mycket så att tårarna sprutade! Festen avslutades med dans. Vi åkte mellan 1.30 och 2 men festen fortsatte. Vissa ville inte gå hem utan fick bärs ut... Sedan fortsatte det med efterfest på vissa håll. Vi åkte till hotellet och drack champagne och var lyckliga. Dagen efter hade vi frukost på hotellet och badade bubbelbad igen innan vi åkte för att ta itu med allt efterarbete.

Sammanfattning: En mycket lyckad dag som var vår dag! Som en kompis sa: Precis så här hade jag tänkt mig ditt bröllop, glatt och roligt!

Alla vänner på BT, lycka till i framtiden!

• Miss Sophie!

Bens wife

När ska ni till Mexico? Vi tänkte också åka dit i slutet av oktober-början av november, men vi har inte bokat någon resa ännu. Vi kommer nog inte åka via något charterbolag utan plockar ihop vår egen semester. Vi kanske ses där... :)

Svar på tråden ******5 maj 2007****** Nedräkningen har börjat...!