Tänk om han inte får någon svensexa?
I helgen hade mina underbara väninnor ordnat med min möhippa som var absolut toppen! Dagen efter pratade vi om eventuell svensexa och då säger min kompis att de varit i kontakt med hans familj (svågrar) och att det inte lät som om de hade tänkt att ordna något. Jag var bombsäker på att de skulle ta tag i det hela!
Min m2b har även en hel del vänner som vi umgås med när det går. Vi har alla mycket och jag vet att de har jättemycket med flyttar, nyfödda barn och sjukdom just nu och jag vet inte, ärligt talat, om de helt enkelt har orken att fixa med något.
Kanske väntar vännerna på att släktingarna ska fixa något och släktingarna väntar på vännerna?
Jag vill verkligen att min älskling ska få en svensexa för jag vet att han skulle bli så glad. Och jag vet att han innerst inne skulle bli hemskt besviken om det inte blev något, även om han självklart skulle säga att det inte gjorde något. Han förtjänar verkligen att få stå i centrum på det sätt man gör på en svensexa!
Så min fråga till er: skulle ni ringa till någon av hans vänner och berätta precis hur det ligger till och be dem att se till att det blir något?
Eller skulle ni bara avvakta och hoppas?